Reklama
Rozwiń

Boom na jazdę na „stopa” efektem drogich paliw. Ta aplikacja zyskała

BlaBlaCar, platforma do współdzielenia przejazdów, łącząca kierowców z podróżnymi jadącymi w tym samym kierunku, notuje skokowy wzrost popytu na swoje usługi.

Publikacja: 12.09.2022 14:45

Boom na jazdę na „stopa” efektem drogich paliw. Ta aplikacja zyskała

Foto: AdobeStock

Aplikacja, będąca nowoczesną wersją jazdy na tzw. stopa, od czerwca do sierpnia zaoferowała aż 411 tys. przejazdów. W sumie w okresie wakacyjnym serwis udostępnił pasażerom ponad 1 mln miejsc siedzących w autach. W firmie przyznają, że wyniki są bardzo dobre – liczba rezerwacji wzrosła o 60 proc.

Boom napędziły szalejąca inflacja oraz wysokie ceny paliw. Olgierd Szyłejko, country manager BlaBlaCar zauważa, że wiele osób aktywnie szukało oszczędności w czasie urlopów, niektórzy całkowicie rezygnowali z wyjazdów. - Jeszcze w lipcu zaobserwowaliśmy wśród podróżujących trend cięcia urlopowych budżetów, rozpoczynany od ograniczeń wydatków na paliwo i ogólnie pojęty transport. Teraz, mając pełne dane z platformy BlaBlaCar za tegoroczny okres wakacyjny, wyraźnie widzimy, że przejazdy współdzielone stały się niezwykle pożądane. Porównując z rokiem poprzednim zanotowaliśmy średni wzrost przejazdów o 50 proc. – komentuje.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku