Boom na jazdę na „stopa” efektem drogich paliw. Ta aplikacja zyskała

BlaBlaCar, platforma do współdzielenia przejazdów, łącząca kierowców z podróżnymi jadącymi w tym samym kierunku, notuje skokowy wzrost popytu na swoje usługi.

Publikacja: 12.09.2022 14:45

Boom na jazdę na „stopa” efektem drogich paliw. Ta aplikacja zyskała

Foto: AdobeStock

Aplikacja, będąca nowoczesną wersją jazdy na tzw. stopa, od czerwca do sierpnia zaoferowała aż 411 tys. przejazdów. W sumie w okresie wakacyjnym serwis udostępnił pasażerom ponad 1 mln miejsc siedzących w autach. W firmie przyznają, że wyniki są bardzo dobre – liczba rezerwacji wzrosła o 60 proc.

Boom napędziły szalejąca inflacja oraz wysokie ceny paliw. Olgierd Szyłejko, country manager BlaBlaCar zauważa, że wiele osób aktywnie szukało oszczędności w czasie urlopów, niektórzy całkowicie rezygnowali z wyjazdów. - Jeszcze w lipcu zaobserwowaliśmy wśród podróżujących trend cięcia urlopowych budżetów, rozpoczynany od ograniczeń wydatków na paliwo i ogólnie pojęty transport. Teraz, mając pełne dane z platformy BlaBlaCar za tegoroczny okres wakacyjny, wyraźnie widzimy, że przejazdy współdzielone stały się niezwykle pożądane. Porównując z rokiem poprzednim zanotowaliśmy średni wzrost przejazdów o 50 proc. – komentuje.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes Ludzie Startupy
Gigantyczna inwestycja w polski start-up. AI znad Wisły robi furorę w Ameryce
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rusza z ekspansją za oceanem. Jej AI wykrywa raka z wielką skutecznością
Biznes Ludzie Startupy
Polski start-up podbił USA i wzbudził kontrowersje. Teraz zainwestuje nad Wisłą
Biznes Ludzie Startupy
Zadbają o plony jak hinduska bogini. Polska firma odnowi ziemię
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma zaleje Chiny translatorami. To kolejny krok w światowej ekspansji