Wartość rynku technologii dla zwierząt domowych może sięgnąć w roku 2028 nawet 20 mld dol. – wskazują analitycy Global Market Insights. Dla porównania w ub.r. było to ponad 5 mld dol. Nic dziwnego więc, że na tym dynamicznie rosnącym rynku swój kawałek tortu starają się wykroić start-upy z Polski. I robią to całkiem skutecznie.
Zlokalizuj swojego czworonoga
Rodzima reprezentacja firm działających w branży pet-tech jest bardzo mocna. Wystarczy wymienić takie młode, innowacyjne spółki, jak PsiBufet (produkuje indywidualnie dopasowane posiłki dla czworonogów), HiPets (aplikacja do umawiania wizyt u weterynarza, behawiorysty czy groomera), PetHelp (pierwsze w Polsce pakiety weterynaryjne dla psów i kotów) czy Appet (internetowy konfigurator doboru karmy).
Ambitne plany rozwoju mają też Petgram i Deor. Ten pierwszy start-up przygotowuje się właśnie do kampanii crowdinvestingowej. Pieniądze pozyskane w ten sposób mają pomóc warszawskiej firmie w rozwoju portalu społecznościowego dedykowanego właścicielom zwierząt, który połączony jest dodatkowo z obrożą lokalizującą GPS, a także w międzynarodowej ekspansji. Jordan Wojsym-Antoniewicz, stojący na czele start-upu, przyznaje, że świadomość i troska o zdrowie oraz bezpieczeństwo czworonogów z roku na rok rosną. Spółka chce wykorzystać ten trend.
– Planujemy dalszy rozwój naszej aplikacji, wzbogacenie jej o nowe funkcjonalności oraz intensywne działania marketingowe, które pomogą nam dotrzeć do kolejnych miłośników zwierząt, również poza granicami Polski. W tym celu w IV kwartale br. zamierzamy pozyskać kapitał poprzez publiczną emisję akcji na platformie inwestycyjnej należącej do DM INC – CrowdConnect – tłumaczy prezes Petgram. I podkreśla, że środki od inwestorów spółka zamierza przeznaczyć również na przejęcie jednej z platform, której głównym celem jest pomoc bezdomnym zwierzętom w szybkim znalezieniu kochających właścicieli. – W planach mamy także opracowanie i wdrożenie anglojęzycznej wersji aplikacji – dodaje Wojsym-Antoniewicz.
W pomysł zwierzęcego start-upu uwierzył już – założony i prowadzony przez kobiety – fundusz Black Swan, a także aniołowie biznesu. Platforma Petgram zgromadziła do tej pory prawie 30 tys. osób. Są to użytkownicy z Polski, ale również z Niemiec, Włoch, Wielkiej Brytanii, a nawet USA.