Polska platforma pozwoli podróżować taniej. Idzie za granicę

Ten start-up od Francji zaczyna rewolucję w branży turystycznej. Opracowana przez WonderMiles platforma pozwoli zarządzać wyjazdami służbowymi.

Publikacja: 25.10.2022 01:20

Rodzimy start-up WoderMiles uzyskał akredytację Air France, a także wielu innych przewoźników lotnic

Rodzimy start-up WoderMiles uzyskał akredytację Air France, a także wielu innych przewoźników lotniczych i kolejowych. Platforma, pozwalająca rezerwować podróże, chce podbić europejski rynek

Foto: shutterstock

Moncef Khanfir, współtwórca WonderMiles, to menedżer z ogromnym doświadczeniem w branży – był pionierem segmentu rezerwacji online, uruchamiając w 1994 r. markę KDS oferującą pierwsze w Europie narzędzie typu „self-booking” (KDS w 2017 r. został kupiony przez American Express Global Business Travel za ponad 100 mln euro). Khanfir jest też założycielem firmy iAlbatros, która stworzyła nowoczesne narzędzie do dokonywania rezerwacji hotelowych online dla segmentu B2B (w 2016 r. wprowadził firmę na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych, a rok później sprzedał ją spółce Sodexo za kwotę 50 mln euro). Teraz – od ponad trzech lat – rozwija kolejny biznes. Założył go wspólnie z Marcinem Koniecznym, Maciejem Stasierskim i Rafałem Prochenką. Mowa o WonderMiles.

Nowy system zamiast szkoleń i specjalistów

Polski start-up opracował intuicyjne narzędzie do kompleksowego zarządzania podróżami służbowymi w dużych i średnich firmach – wdrożył rozwiązanie umożliwiające zakup biletów lotniczych z pominięciem globalnych systemów dystrybucyjnych, a to oznacza m.in. niższe ceny za bilety czy możliwość elastycznego zmieniania rezerwacji.

Spółka, która już współpracuje z takimi gigantami jak Air France-KLM, Lufthansa czy francuski przewoźnik kolejowy SNCF, rośnie w siłę nad Sekwaną. Rozwiązania od WonderMiles mają używać zarówno pracownicy największych korporacji na świecie, jak i biura podróży, aby szybko i sprawnie rezerwować loty, przejazdy czy hotele w jednym miejscu, z możliwością ich edycji oraz bez kosztów dodatkowych pośredników.

– Dotychczas nie było takiego rozwiązania na rynku. Otwieramy nowy rozdział zarówno dla biur podróży, jak i segmentu podróży służbowych – zapowiada Khanfir.

Czytaj więcej

Bilety lotnicze mogą być tańsze. Pojawi się samolot-hybryda

Start-up oferuje dwa rodzaje produktów – Universal Agent Tool (UAT), narzędzie przeznaczone dla agencji turystycznych, a także Online Booking Tool (OBT), system dedykowany bezpośrednio korporacjom, który pozwala tworzyć łatwo zarządzany i efektywny program podróży służbowych. WonderMiles posiada własny interfejs programistyczny (API), dzięki czemu oferuje możliwość bezpośredniej integracji z innymi systemami.

– Schowaliśmy skomplikowaną funkcjonalność w prostym i intuicyjnym interfejsie. Dzięki temu użytkownik może wykonać określoną operację za pomocą kilku kliknięć, co wpływa na ograniczenie kosztów biur podróży, które dotąd musiały zatrudniać specjalistów lub inwestować w szkolenia – wyjaśnia Maciej Stasierski z zarządu start-upu.

Stasierski, Prochenka i Konieczny wcześniej pracowali w firmie iAlbatros, gdzie odpowiadali za rozwój systemu klasy OBT, a także jego późniejszy rebranding oraz wdrożenie już pod logo Rydoo Travel.

Współpraca z gigantami

WonderMiles działa nie tylko we Francji, ale też w Polsce i Włoszech. Po fazie pilotażowej firma uzyskała akredytację takich firm, jak np. Lufthansa czy Trenitalia i Italo (włoskie koleje). – Już dziś jesteśmy numerem jeden na rynku francuskim, oferując najbardziej kompleksową integrację z linią Air France, odpowiadającą za dwie trzecie rezerwacji lotniczych w tym kraju, oraz z przewoźnikiem SNFC, który realizuje większość osobowego transportu kolejowego. W samej tylko Francji współpracujemy z ponad tysiącem biur podróży, wystawiających bilety na potrzeby podróży służbowych – wylicza Moncef Khanfir.

Moncef Khanfir, współtwórca WonderMiles, to menedżer z ogromnym doświadczeniem w branży – był pionierem segmentu rezerwacji online, uruchamiając w 1994 r. markę KDS oferującą pierwsze w Europie narzędzie typu „self-booking” (KDS w 2017 r. został kupiony przez American Express Global Business Travel za ponad 100 mln euro). Khanfir jest też założycielem firmy iAlbatros, która stworzyła nowoczesne narzędzie do dokonywania rezerwacji hotelowych online dla segmentu B2B (w 2016 r. wprowadził firmę na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych, a rok później sprzedał ją spółce Sodexo za kwotę 50 mln euro). Teraz – od ponad trzech lat – rozwija kolejny biznes. Założył go wspólnie z Marcinem Koniecznym, Maciejem Stasierskim i Rafałem Prochenką. Mowa o WonderMiles.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Stworzyli nowy sposób wykrywania chorób. Firma ze Stalowej Woli wyciśnie łzy
Biznes Ludzie Startupy
Niezwykły pomysł Szwajcarów. Ten kompozyt to lżejsze auta i ograniczenie emisji
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Biznes Ludzie Startupy
Estończycy chcą skończyć z papierem. Ogromne oszczędności
Biznes Ludzie Startupy
Jak zmniejszyć bariery językowe w internecie. Czesi mają rozwiązanie
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił