RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 26.12.2024 01:48 Publikacja: 25.10.2022 01:20
Rodzimy start-up WoderMiles uzyskał akredytację Air France, a także wielu innych przewoźników lotniczych i kolejowych. Platforma, pozwalająca rezerwować podróże, chce podbić europejski rynek
Foto: shutterstock
Moncef Khanfir, współtwórca WonderMiles, to menedżer z ogromnym doświadczeniem w branży – był pionierem segmentu rezerwacji online, uruchamiając w 1994 r. markę KDS oferującą pierwsze w Europie narzędzie typu „self-booking” (KDS w 2017 r. został kupiony przez American Express Global Business Travel za ponad 100 mln euro). Khanfir jest też założycielem firmy iAlbatros, która stworzyła nowoczesne narzędzie do dokonywania rezerwacji hotelowych online dla segmentu B2B (w 2016 r. wprowadził firmę na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych, a rok później sprzedał ją spółce Sodexo za kwotę 50 mln euro). Teraz – od ponad trzech lat – rozwija kolejny biznes. Założył go wspólnie z Marcinem Koniecznym, Maciejem Stasierskim i Rafałem Prochenką. Mowa o WonderMiles.
Rozwijany w Dolinie Krzemowej od niespełna trzech miesięcy start-up Macieja Szymczyka trafił pod skrzydła Y Combinator. Ten student UC Berkeley zamierza namieszać w amerykańskim sektorze obronnym.
System AI od Saventic Health pracuje dla 11 spośród 30 największych graczy w branży farmaceutycznej na trzech kontynentach. Firma zapowiada ekspansję w USA.
Start-up Flexee nawiązał współpracę z Visą i wprowadza nowatorski benefit dla pracowników, który pozwoli im kupować posiłki w sklepach oraz zamawiać jedzenie online.
Trójmiejski start-up Maviator opracował prototyp osobowego drona – pojazd jest w pełni funkcjonalny i szykowany do produkcji. Firma właśnie rusza ze zbiórką pieniędzy na rozwój projektu. Maszyna na rynek może trafić w 2025 r.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Stworzona przez Grzegorza Błażewicza spółka, w którą zainwestował Rafał Brzoska, rusza na podbój północy Europy. Chce być wiodącą platformą dla e-commerce.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
W przyszłym roku świat technologii zdominuje sztuczna inteligencja. AI zmieni rynek i gospodarkę, wpłynie na pracodawców i zatrudnienie. Sporo zawodów ulegnie zmianie, a roboty zyskają nowe możliwości.
NEO — robot, który może pomagać w pracach domowych niezależnie od tego, czy użytkownik jest w domu, czy nie — ma być dostępny na rynku już w 2025 roku. Humanoidy wchodzą do domów, fabryk i magazynów.
Już nie Galeries Lafayette ani dom handlowy La Samaritaine – w tym roku zwycięzcą nieoficjalnej bitwy na najlepsze dekoracje świąteczne w Paryżu został luksusowy butik Diora w siódmej dzielnicy.
Oura to dziś świetnie znana marka w branży nowych technologii – zagospodarowała niszę na rynku urządzeń mobilnych, tworząc nowatorski produkt, który kopiować chcą najwięksi gracze. Firma zdobyła właśnie potężny zastrzyk pieniędzy.
Szwajcarska precyzja i szalone sportowe emocje – z tej mieszanki musiało powstać coś niezwykłego. Oto Longines Conquest Chrono Ski Edition, edycja specjalna przygotowana z myślą o nadchodzących mistrzostwach świata FIS w narciarstwie alpejskim.
Kupowanie skamielin to stało się nowym trendem wśród bogatych kolekcjonerów. Zdaniem wielu ekspertów cierpi na tym świat nauki, a badacze tracą w ten sposób niezwykle cenne obiekty.
Najnowsza praca Banksy'ego, anonimowego artysty tworzący sztukę uliczną, wywołała spore emocje. Nie wiadomo, gdzie zostało umieszczone najnowsze dzieło, nie ustają natomiast dyskusje na temat tego, co artysta chce przekazać poprzez swoją nową pracę.
Po prawie 35 latach od założenia firmy amerykańska projektantka Vera Wang postanowiła ją sprzedać. Nie oznacza to jednak, że rozstaje się ze stworzoną przez siebie marką.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas