Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy mają patent na szybkie ulepszanie leków

Fundusze VC oraz aniołowie biznesu zainwestowali w polski biotechnologiczny start-up. Auxilius Pharma pracuje nad rozwojem leku kardiologicznego, który zamierza wprowadzić na amerykański rynek.

Publikacja: 22.11.2022 01:21

Auxilius Pharma chce wejść z ulepszonym lekiem do USA. Start-up dostał na to finansowy zastrzyk od i

Auxilius Pharma chce wejść z ulepszonym lekiem do USA. Start-up dostał na to finansowy zastrzyk od inwestorów

Foto: shutterstock

Zdobyte od inwestorów 4,5 mln zł to kluczowe wsparcie. Jak twierdzi Jędrzej Litwiniuk, współzałożyciel Auxilius Pharma, pozyskane środki pozwolą na dalszy rozwój leku – w szczególności sfinansują tzw. scale-up, czyli przeniesienie wytwarzania leku z warunków laboratoryjnych do docelowego zakładu. Ma to pozwolić na wyprodukowanie partii leku do badań klinicznych (w szczególności do badania farmakokinetyki, które spółka planuje w 2023 r.). – Produkcja realizowana będzie przez renomowanego, niemieckiego partnera, mającego zakłady wytwarzania na całym świecie. Proces scale-up rozpoczęliśmy już kilka miesięcy temu – mówi Litwiniuk. – Zależy nam na czasie. Jeśli jako pierwsi wprowadzimy lek do USA, mamy szansę na pięcioletnią wyłączność rynkową – zapowiada.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Materiał Promocyjny
INEA partnerem Digital Excellence Awards - współpraca na rzecz przyspieszenia cyfrowej transformacji w Polsce
Biznes Ludzie Startupy
Huawei Startup Challenge wesprze rolnicze innowacje
Biznes Ludzie Startupy
Jeff Bezos znów u steru. Poprowadzi rewolucyjny start-up AI
Biznes Ludzie Startupy
AI zrobi rewolucję w polskich przetargach? Ma pomóc wygrywać
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes Ludzie Startupy
Polak znów triumfuje w konkursie Dysona. Jego wynalazek ratuje rzeki
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama