Reklama
Rozwiń

Polacy mają patent na szybkie ulepszanie leków

Fundusze VC oraz aniołowie biznesu zainwestowali w polski biotechnologiczny start-up. Auxilius Pharma pracuje nad rozwojem leku kardiologicznego, który zamierza wprowadzić na amerykański rynek.

Publikacja: 22.11.2022 01:21

Auxilius Pharma chce wejść z ulepszonym lekiem do USA. Start-up dostał na to finansowy zastrzyk od i

Auxilius Pharma chce wejść z ulepszonym lekiem do USA. Start-up dostał na to finansowy zastrzyk od inwestorów

Foto: shutterstock

Zdobyte od inwestorów 4,5 mln zł to kluczowe wsparcie. Jak twierdzi Jędrzej Litwiniuk, współzałożyciel Auxilius Pharma, pozyskane środki pozwolą na dalszy rozwój leku – w szczególności sfinansują tzw. scale-up, czyli przeniesienie wytwarzania leku z warunków laboratoryjnych do docelowego zakładu. Ma to pozwolić na wyprodukowanie partii leku do badań klinicznych (w szczególności do badania farmakokinetyki, które spółka planuje w 2023 r.). – Produkcja realizowana będzie przez renomowanego, niemieckiego partnera, mającego zakłady wytwarzania na całym świecie. Proces scale-up rozpoczęliśmy już kilka miesięcy temu – mówi Litwiniuk. – Zależy nam na czasie. Jeśli jako pierwsi wprowadzimy lek do USA, mamy szansę na pięcioletnią wyłączność rynkową – zapowiada.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku