Właściciel serwisu ZnanyLekarz przejmuje w Polsce. Powstaje medyczny gigant

DocPlanner, pierwszy polski start-up, którego wycena przebiła pułap 1 mld dol., przejął właśnie firmę MyDr z sektora oprogramowania do zarządzania podmiotami medycznymi - dowiedzieliśmy się. Dotąd firma przejmowała rywali za granicą.

Publikacja: 09.01.2023 00:00

Mariusz Gralewski stworzył pierwszego polskiego jednorożca DocPlanner, który prowadzi imponującą eks

Mariusz Gralewski stworzył pierwszego polskiego jednorożca DocPlanner, który prowadzi imponującą ekspansję zagraniczną

Foto: DocPlanner

Dzięki tej transakcji ZnanyLekarz (pod taką nazwą DocPlanner działa nad Wisłą), rodzima platforma do umawiania wizyt lekarskich online i wiodący dostawca rozwiązań SaaS dla lekarzy i placówek medycznych umocni pozycję największego gracza w branży rozwiązań informatycznych dla pacjentów, lekarzy i placówek medycznych.

Wartości transakcji strony nie ujawniły, ale dla DocPlannera to nie pierwsze przejęcie w ostatnim czasie. Biznes stworzony przez Mariusza Gralewskiego, który wcześniej współtworzył popularny serwis GoldenLine, od kilku lat rośnie jak na drożdzach i wchłania rynkowych rywali. Wystarczy wskazać kupno w 2016 r. hiszpańskiej Doctoralii, w 2019 r. – włoskiego TuoTempo, czy w 2021 r. - niemieckiej firmy Jameda i w 2022 r. – brazylijskiej spółki Feegow.

Spółka MyDr współpracuje z 47 tys. lekarzy, a miesięcznie za pośrednictwem serwisu umawianych jest prawie 2 mln wizyt. ZnanyLekarz świadczy usługi dla 24 tys. lekarzy, zaś platformę odwiedza każdego miesiąca ponad 6 mln pacjentów, którzy umawiają ponad 1 mln wizyt. W DocPlannerze podkreślają, iż połączenie dwóch tak silnych graczy oznacza dla startupu założonego przez Gralewskiego duży wzrost w każdym z tych obszarów.

Czytaj więcej

Pierwszy polski startup wart miliard dolarów. To dopiero początek

Obecna akwizycja jest pierwszą w historii Docplannera na rodzimym rynku. – Wiemy, że ZnanyLekarz w Polsce jest liderem jeśli chodzi o łączenie lekarzy z pacjentami i chcieliśmy zmienić postrzeganie nas w kierunku dostawcy oprogramowania do automatyzacji i usprawniania pracy podmiotów medycznych. Jestem przekonany, że razem z MyDr, która ma zdecydowanie większe doświadczenie w tym obszarze, możemy urzeczywistnić tę wizję jeszcze szybciej – mówi Piotr Radecki, dyrektor zarządzający spółką ZnanyLekarz.

Czytaj więcej

Lista wyróżnionych przez „Rzeczpospolitą Cyfrową"

Docplanner jest liderem na sześciu rynkach, m.in. we Włoszech, Hiszpanii, Meksyku czy w Turcji i ma największy zasięg geograficzny w przestrzeni cyfrowej opieki zdrowotnej na świecie. Dzięki akwizycji MyDr start-up pozyskał też dostęp do oprogramowania: MyDr EDM (system do zarządzania praktyką i placówką medyczną), Dr100 (oprogramowanie do prowadzenia gabinetów i klinik stomatologicznych) i drNews (system informacyjny dla placówek medycznych).

Dzięki tej transakcji ZnanyLekarz (pod taką nazwą DocPlanner działa nad Wisłą), rodzima platforma do umawiania wizyt lekarskich online i wiodący dostawca rozwiązań SaaS dla lekarzy i placówek medycznych umocni pozycję największego gracza w branży rozwiązań informatycznych dla pacjentów, lekarzy i placówek medycznych.

Wartości transakcji strony nie ujawniły, ale dla DocPlannera to nie pierwsze przejęcie w ostatnim czasie. Biznes stworzony przez Mariusza Gralewskiego, który wcześniej współtworzył popularny serwis GoldenLine, od kilku lat rośnie jak na drożdzach i wchłania rynkowych rywali. Wystarczy wskazać kupno w 2016 r. hiszpańskiej Doctoralii, w 2019 r. – włoskiego TuoTempo, czy w 2021 r. - niemieckiej firmy Jameda i w 2022 r. – brazylijskiej spółki Feegow.

1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów