Dzięki tej transakcji ZnanyLekarz (pod taką nazwą DocPlanner działa nad Wisłą), rodzima platforma do umawiania wizyt lekarskich online i wiodący dostawca rozwiązań SaaS dla lekarzy i placówek medycznych umocni pozycję największego gracza w branży rozwiązań informatycznych dla pacjentów, lekarzy i placówek medycznych.
Wartości transakcji strony nie ujawniły, ale dla DocPlannera to nie pierwsze przejęcie w ostatnim czasie. Biznes stworzony przez Mariusza Gralewskiego, który wcześniej współtworzył popularny serwis GoldenLine, od kilku lat rośnie jak na drożdzach i wchłania rynkowych rywali. Wystarczy wskazać kupno w 2016 r. hiszpańskiej Doctoralii, w 2019 r. – włoskiego TuoTempo, czy w 2021 r. - niemieckiej firmy Jameda i w 2022 r. – brazylijskiej spółki Feegow.
Spółka MyDr współpracuje z 47 tys. lekarzy, a miesięcznie za pośrednictwem serwisu umawianych jest prawie 2 mln wizyt. ZnanyLekarz świadczy usługi dla 24 tys. lekarzy, zaś platformę odwiedza każdego miesiąca ponad 6 mln pacjentów, którzy umawiają ponad 1 mln wizyt. W DocPlannerze podkreślają, iż połączenie dwóch tak silnych graczy oznacza dla startupu założonego przez Gralewskiego duży wzrost w każdym z tych obszarów.
Czytaj więcej
Polski rynek startupów doczekał się innowacyjnej spółki, której wycena przekroczyła 1 mld dol. Tzw. status jednorożca osiągnął DocPlanner, jeden z najbardziej znanych polskich startupów medycznych, w kraju znany z platformy ZnanyLekarz.
Obecna akwizycja jest pierwszą w historii Docplannera na rodzimym rynku. – Wiemy, że ZnanyLekarz w Polsce jest liderem jeśli chodzi o łączenie lekarzy z pacjentami i chcieliśmy zmienić postrzeganie nas w kierunku dostawcy oprogramowania do automatyzacji i usprawniania pracy podmiotów medycznych. Jestem przekonany, że razem z MyDr, która ma zdecydowanie większe doświadczenie w tym obszarze, możemy urzeczywistnić tę wizję jeszcze szybciej – mówi Piotr Radecki, dyrektor zarządzający spółką ZnanyLekarz.