Sztuczna inteligencja zaplanuje podróż i wypoczynek. Usługa „szyta na miarę”

Rzeszowa stworzył nowatorskie narzędzie do planowania i organizacji wyjazdów. Napędem tego projektu jest sztuczna inteligencja.

Publikacja: 20.02.2024 10:13

Narzędzia AI coraz częściej wspierają podróżnych. Start-upy widzą duży potencjał w tej technologii

Narzędzia AI coraz częściej wspierają podróżnych. Start-upy widzą duży potencjał w tej technologii

Foto: AdobeStock

Grzegorz Mikielewicz przez wiele lat pracował jako ambasador największych na świecie marek z segmentu operatorów pokera online – zawód wymagał od niego częstych podróży „na własną rękę”. Wyjazdy te musiały być indywidualnie dostosowane do jego potrzeb, więc organizował je sam. Szło mu na tyle dobrze, że z czasem jego znajomi zaczęli zwracać się do niego o pomoc w planowaniu wakacji. To nakierowało go na niszę, którą dziś ma wypełnić Getaway – platforma pełniąca funkcję intuicyjnego, inteligentnego, zaawansowanego technologicznie kreatora podróży „szytej na miarę”. W projekt, za którym stoi Mikielewicz, uwierzyli inwestorzy. Start-up pozyskał już na dalszy rozwój 2,3 mln zł.

Życie jak karuzela

Życie twórcy Getaway można porównać do karuzeli. Nic nie wskazywało na to, że zbuduje start-up, a tym bardziej w branży tzw. traveltech. Grzegorz Mikielewicz po uzyskaniu tytułu magistra prawa ukończył jeszcze studia podyplomowe na UW, na kierunku problematyka zorganizowanej przestępczości i terroryzmu. Tuż po studiach zaczął pracę w firmie specjalizującej się w tłumaczeniu na język polski aktów prawnych Unii Europejskiej, ale szybko zdecydował się zmienić swoją ścieżkę kariery. Przez kolejne siedem lat był członkiem PokerStars Team Online Pro, pełnił również funkcję ambasadora największych na świecie marek z segmentu operatorów pokera online. Praca ta była bezpośrednio powiązana z ogromną liczbą podróży po całym świecie, podczas których wielokrotnie odwiedził takie miejsca jak Bahamy, Kalifornia czy Hongkong. Właśnie wtedy wpadł na pomysł założenia własnego biznesu. – Podróżując intensywnie zawodowo oraz rozmawiając ze znajomymi, których często wspierałem w organizacji samodzielnych wyjazdów, dostrzegłem, że na rynku turystycznym potrzebne jest narzędzie, które odwróciłoby działanie tej branży w taki sposób, by to już nie klient dostosowywał się do sztywnych pakietów, ale pakiet był tworzony specjalnie dla niego. Zainspirowało mnie to do stworzenia rozwiązania wpisującego się w globalny trend – personalizowanych podróży z pełnym, osobowym i technologicznym wsparciem organizatora – wspomina.

Czytaj więcej

Luksusowe balony w 2024 r. polecą z pasażerami w stratosferę. Kosmiczne ceny

Rzeszowska spółka Getaway powstała w 2018 r., a w 2021 r. zrealizowała pierwszą rundę inwestycyjną (pozyskała 1,5 mln zł od funduszu Aban Fund oraz dwóch aniołów biznesu – Łukasza Halucha i Krzysztofa Domagały). Teraz start-up zdobył kolejne fundusze od inwestorów prywatnych.

– Dzięki temu finansowaniu przyspieszyliśmy prace nad kolejnymi integracjami, automatyzacjami oraz dalszym wdrażaniem algorytmów sztucznej inteligencji. AI stopniowo zastępuje pracę ekspertów przy projekcie – mówi założyciel Getaway. – Chcemy rozwijać platformę w kierunku kompleksowego, zaawansowanego technologicznie narzędzia do komponowania dowolnych podróży i ich obsługi w czasie rzeczywistym, co może przyczynić się do rewolucji w nowoczesnym podróżowaniu – kontynuuje. I wskazuje, że dzięki dostępowi do preferencyjnych stawek oferowanych przez bazę hotelową i usługową na całym świecie oraz integracji wielu rozwiązań w jednym usługa oszczędza klientowi zarówno czas, jak i pieniądze.

Uzupełnieniem opcji planowania podróży jest pełna opieka 24/7 oraz organizacja wszelkich formalności, takich jak odprawy online, gromadzenie potwierdzeń i udostępnienie klientowi interaktywnego przewodnika na wyjazd. – A wszystkie te najważniejsze informacje są w zasięgu jednego kliknięcia na smartfonie – dodaje Mikielewicz.

Perspektywiczny rynek

Getaway nie posiada bazy gotowych ofert – system opracowany przez rzeszowski start-up tworzy dowolny wyjazd na zamówienie, można go w pełni dopasować do własnych oczekiwań, niezależnie czy podróżujemy typowo turystycznie – z dziećmi, z grupą znajomych bądź w parze lub jako singiel, czy też biznesowo. A to ledwie początek. Mikielewicz ma już w głowie kolejne usprawnienia tej technologii.

– Dzięki pozyskanemu finansowaniu przyspieszyliśmy prace nad kolejnymi integracjami, automatyzacjami oraz dalszym wdrażaniem algorytmów sztucznej inteligencji, która stopniowo zastępuje pracę ekspertów przy projekcie – tłumaczy twórca Getaway.

Nie ukrywa, że celem jest rozwój platformy w kierunku kompleksowego, zaawansowanego technologicznie narzędzia do komponowania dowolnych podróży, ale też ich obsługi w czasie rzeczywistym. – To może przyczynić się do rewolucji w nowoczesnym podróżowaniu – przekonuje Mikielewicz.

Getaway nie jest jedynym polskim start-upem, który chce namieszać w sektorze traveltech. Podobny projekt rozwija m.in. WorkTrips.com (dawny Hotailors, którego początki sięgają 2016 r.). Spółka kierowana przez Michała Szeksztełłę oraz Macieja Stopierzyńskiego opracowała platformę zasilaną sztuczną inteligencją, która ułatwia organizację służbowych wyjazdów m.in. takim firmom jak Google. Biznes ten mocno urósł na popandemicznej odwilży. Statista podaje, że rynek e-usług turystycznych globalnie wart jest 475 mld dol.

Grzegorz Mikielewicz przez wiele lat pracował jako ambasador największych na świecie marek z segmentu operatorów pokera online – zawód wymagał od niego częstych podróży „na własną rękę”. Wyjazdy te musiały być indywidualnie dostosowane do jego potrzeb, więc organizował je sam. Szło mu na tyle dobrze, że z czasem jego znajomi zaczęli zwracać się do niego o pomoc w planowaniu wakacji. To nakierowało go na niszę, którą dziś ma wypełnić Getaway – platforma pełniąca funkcję intuicyjnego, inteligentnego, zaawansowanego technologicznie kreatora podróży „szytej na miarę”. W projekt, za którym stoi Mikielewicz, uwierzyli inwestorzy. Start-up pozyskał już na dalszy rozwój 2,3 mln zł.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma, numer 1 w USA, zapłaci za gole na Euro 2024. Ale nie piłkarzom
Materiał partnera
Usługi MAIN pomagają spełniać wymogi NIS2
Biznes Ludzie Startupy
Dron na miesiąc, laptop na tydzień. Polska wypożyczalnia rusza na podbój zagranicy
Materiał partnera
Różnorodność daje organizacjom supermoc
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Biznes Ludzie Startupy
Polak stworzył AI, która sama założy firmę czy zarezerwuje bilet. Światowi inwestorzy
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży