Aktualizacja: 19.03.2025 10:08 Publikacja: 11.03.2024 17:09
Flota elektrycznych samochodów z Estonii ma podbić serca Polaków. Start-up Beast Rent wszedł właśnie na nasz rynek car-sharingu i kusi użytkowników najmem aut marki Tesla
Foto: Toru Hanai/Bloomberg
Anna-Maria Mikaberidze i Micha Mazaheri założyli firmę, która zamierza płynąć wraz z trendem „wynajmowania zamiast posiadania”. Start-up liczy, że zmieni oblicze rynku najmu samochodów. W realizacji tej wizji ma pomóc flota Tesli. Spółka z Tallina oferuje je w abonamencie i na minuty. Ten model biznesowy testowała już nie tylko w Estonii, ale również w Finlandii, Austrii, Czechach oraz na Słowacji i Litwie. A teraz Beast (z ang. bestia) wjeżdża na polskie drogi.
Spółki Skarbu Państwa zaczęły dostrzegać potencjał drzemiący w młodych firmach technologicznych – PZU ogłosiło właśnie, że na współpracy z nimi zyskało ponad 200 mln zł. Mocno na taką kooperację stawiają też m.in. Orlen i PKO BP.
Biodegradowalne opakowania, autonomiczne busy, kwanty czy polska sztuczna inteligencja – nasi przedsiębiorcy i naukowcy realizują światowej klasy projekty.
Mati Staniszewski, założyciel ElevenLabs, czy Sebastian Siemiątkowski, twórca Klarny, to tylko część tuzów europejskiej branży start-upów, którzy – w ramach nowego projektu – chcą tworzyć kolejne jednorożce i gonić USA.
Sztuczna inteligencja bierze się za księgowych. Rodzima spółka Spice Solutions stworzyła narzędzie, które ma weryfikować standard jakości ich usług. A robi to w imponującym tempie. AI w 13 sekund sprawdza 4 tys. plików.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Start-up Ataraxis, zajmujący się medycyną precyzyjną wspieraną przez AI, pozyskał od inwestorów ponad 20 mln dol. Pieniądze wyłożyli m.in. Peter Thiel, guru Doliny Krzemowej, twórca PayPala, oraz czołowi badacze z OpenAI i DeepMind.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Luty 2025 roku przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów.
Spółki Skarbu Państwa zaczęły dostrzegać potencjał drzemiący w młodych firmach technologicznych – PZU ogłosiło właśnie, że na współpracy z nimi zyskało ponad 200 mln zł. Mocno na taką kooperację stawiają też m.in. Orlen i PKO BP.
Chcę, żeby za pięć lat, kiedy ktoś zapyta przechodnia na ulicy, co to jest BYD, ta osoba odpowiedziała: to firma europejska. I żebyśmy byli tu postrzegani jako firma technologiczna. Wtedy będę szczęśliwa – mówi Stella Li, wiceprezes chińskiej BYD Co. Ltd.
Państwowa spółka, wbrew negatywnym trendom, mocno eksploruje rynek innowacyjnych spółek – i to nie tylko w Polsce. Uruchomiła z nimi niemal 50 nowatorskich projektów, które dały jej dodatkowy napęd. Teraz chwali się efektami.
Akcje chińskiego koncernu BYD zyskiwały we wtorek na giełdzie w Hongkongu nawet 11 proc. Spółka ogłosiła, że ma technologię ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych.
Biodegradowalne opakowania, autonomiczne busy, kwanty czy polska sztuczna inteligencja – nasi przedsiębiorcy i naukowcy realizują światowej klasy projekty.
Grupa Stellantis złożyła w USA zaskakujący wniosek patentowy. Chodzi o układ wydechowy do samochodów elektrycznych.
Jeden z liderów rynku car-sharingu w Polsce zdecydował właśnie o wstrzymaniu świadczenia usług tzw. współdzielenia samochodów. Panek tłumaczy zaskakujący ruch „powodami ekonomicznymi”.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas