Reklama

Dostarczą dania o połowę tańsze. Polskie start-upy łączą siły, by ratować żywność

Spółka Goodspeed i aplikacja Foodsi pomogą branży kateringowej w zarządzaniu nadwyżkami jedzenia. Z kolei konsumenci mogą liczyć na sporo tańsze dostawy paczek z daniami.

Publikacja: 19.03.2024 07:55

Foodsi i Goodspeed chcą namieszać na rynku diet pudełkowych

Foodsi i Goodspeed chcą namieszać na rynku diet pudełkowych

Foto: AdobeStock

Pierwszy ze start-upów specjalizuje się w tzw. logistyce w temperaturze kontrolowanej, usłudze przeznaczonej dla producentów kateringów dietetycznych w Polsce, drugi zaś stworzył platformę służącą ratowaniu jedzenia i innych produktów, które mogłyby się zmarnować. Obie rodzime firmy postanowiły rozpocząć współpracę, dzięki której owa „nadprodukcja”, generowana przez cateringi, może trafić prosto pod drzwi konsumentów w całym kraju. Posiłki zatem się nie zmarnują, a zainteresowani ich otrzymaniem będą mogli kupić je w cenie nawet 50 proc. niższej niż standardowa. Dzięki tej kooperacji producenci zminimalizują straty wynikające z nadprodukcji żywności, a konsumenci zyskają dostęp do gotowych dań niemal na każdą kieszeń.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Studia za granicą? Polski start-up otworzył do nich drzwi tysiącom
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes Ludzie Startupy
Projekt AE-001. Polacy chcą zrewolucjonizować leczenie alergii
Biznes Ludzie Startupy
Nadchodzą szybsze i precyzyjne diagnozy. Polacy zaprzęgają AI do medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Potężny inwestor z USA stawia na polskie roje dronów. AI sercem projektu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Patronat Rzeczpospolitej
Znamy laureatów e-Commerce Polska Awards 2025!
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama