Psy też marnują żywność. Pomoże polska aplikacja

Dwa rodzime start-upy łączą siły – zyskają czworonogi. Foodsi, apka do ratowania nadwyżek żywnościowych, rozszerza bowiem działalność o nową kategorię – suplementy dla psów.

Publikacja: 07.04.2024 21:01

Start-up Supupp, który założyła Sara Sobania, połączył siły z Foodsi, by zapobiec marnowaniu supleme

Start-up Supupp, który założyła Sara Sobania, połączył siły z Foodsi, by zapobiec marnowaniu suplementów dla psów

Foto: mat. pras.

Dzięki kooperacji Foodsi ze spółką Supuppy, takie produkty jak Hau to Shine, które dotychczas mogły zostać niewykorzystane z powodu krótkiego terminu ważności, znajdą swoich nabywców. Przedstawiciele obu firm podkreślają, że w ten sposób technologia zmniejszy problem marnotrawstwa.

Jak nakarmić psa

– Dzięki współpracy z Foodsi nasze suplementy, które są bliskie końca swojego okresu przydatności do spożycia, zyskują szansę na wykorzystanie. To krok w stronę rozszerzenia świadomości na temat potrzeby ograniczenia odpadów – również w kategorii produktów dla zwierząt – podkreśla Sara Sobania, założycielka Supuppy.

Z kolei aplikacja Foodsi pokazuje, że dziś właściwie każdy rodzaj produktu ma potencjał, by być uratowanym przed zmarnowaniem. I nie chodzi wyłącznie o produkty z krótkim terminem ważności. Polska platforma udowadnia, że może służyć szerokiemu spektrum potrzeb.

Czytaj więcej

Projekt z Polski uratuje miliony czworonogów. Opracowano skuteczne leczenie

Supuppy to spółka specjalizująca się w dostarczaniu naturalnych suplementów dla psów. Stoi za nią poznanianka, która na pomysł założenia start-upu i rozkręcenia nowatorskiego biznesu naturalnych suplementów dla psów w formie subskrypcyjnej wpadła jeszcze na studiach magisterskich. Sara Sobania adoptowała psiaka, który – jak się okazało – miał problemy zdrowotne. Kłopoty ze znalezieniem na naszym rynku odpowiednich suplementów dla pupila sprawiły, że sama zdecydowała zająć się ich dostarczaniem. Stworzyła platformę, która idealnie wpisała się w popularny trend „dog wellness”. Firma działa już drugi rok. Teraz liczy, że dzięki partnerstwu z Foodsi, wykona kolejny krok w rozwoju.

Walka z marnowaniem jedzenia

Dla Foodsi, który na start-upowej mapie Polski jest już obecny od 2019 r., to już kolejna tego typu współpraca. Lublińska spółka ruszyła z biznesem, który miał pomóc walczyć z marnowaniem jedzenia – jego nadwyżka ma trafiać za pośrednictwem aplikacji na sprzedaż. I w tym wypadku pomysł na działalność narodził się na bazie własnych doświadczeń. Mateusz Kowalczyk oraz Jakub Fryszczyn podczas studiów pracowali bowiem w restauracjach w Kopenhadze i Warszawie, gdzie doświadczyli osobiście problemu marnowania jedzenia. Widok wyrzucanej do śmieci żywności zainspirował ich do stworzenia Foodsi.

Na początku rozwijali go z własnych, zarobionych podczas studiów pieniędzy oraz reinwestując pierwsze przychody. Wytrwałość i ciężka praca przyniosły efekty – bez budżetów reklamowych i zewnętrznych inwestycji pozyskali w dwa lata ponad tysiąc lokali w kilkunastu miastach w Polsce. Dziś z rozwiązań lublińskiej spółki korzystają placówki w wielu miejscowościach w kraju, a partnerami są m.in. restauracje, piekarnie, cukiernie, kawiarnie i sklepy spożywcze.

Niedawno firma nawiązała inną kooperację – ze spółką Goodspeed. To pomysł, by pomóc branży kateringowej w zarządzaniu nadwyżkami posiłków (a dzięki temu konsumenci mogą liczyć na sporo tańsze dostawy paczek z daniami). Obie firmy podkreślają, że nowa usługa rewolucjonizuje dotychczasowe podejście panujące na rynku i umożliwia bezpośrednie dostawy pod drzwi konsumentów. W praktyce kateringi dietetyczne otrzymają możliwość wystawienia na platformie Foodsi oferty „paczek niespodzianek” z informacją o szacowanej kaloryczności oraz koszcie (z rabatem na poziomie ok. 50 proc.).

Dzięki kooperacji Foodsi ze spółką Supuppy, takie produkty jak Hau to Shine, które dotychczas mogły zostać niewykorzystane z powodu krótkiego terminu ważności, znajdą swoich nabywców. Przedstawiciele obu firm podkreślają, że w ten sposób technologia zmniejszy problem marnotrawstwa.

Jak nakarmić psa

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Globalne koncerny zwiększają sprzedaż dzięki polskiej sztucznej inteligencji
Biznes Ludzie Startupy
Latająca amfibia. Polska firma, znana z filmowego hitu, stworzyła broń przyszłości
Materiał partnera
Cyberbezpieczeństwo w nowym wydaniu
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rozpycha się rynku podróży. Wchodzi do kolejnych krajów
Biznes Ludzie Startupy
Samuraj ruszył na ratunek samobójcom. Polska AI chroni Amerykanów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy