Materiał powstał we współpracy z PZU
Digitalizacja jest dziś motorem biznesu, dlatego Grupa PZU stawia na wykorzystanie technologii cyfrowych we wszystkich obszarach swojej działalności. Firma wdraża dużo innowacyjnych rozwiązań, poszerzając portfolio nowoczesnych usług dla klientów. Wiele takich projektów powstaje we współpracy ze start-upami.
PZU szuka start-upów we wszystkich obszarach swojej działalności, ze szczególnym naciskiem na wysoko wolumetryczne procesy. Jako podstawowe obszary poszukiwanych innowacji wskazuje: rozwiązania wykorzystujące AI i zaawansowaną analitykę do lepszego zarządzania biznesem, szeroko pojętą digitalizację i automatyzację procesów, nowe formy interakcji z klientem oraz technologie możliwe do zastosowania w ekosystemach zdrowotnym, kierowcy i sieci naprawczej. Poszukuje również nowych usług wartości dodanej (VAS) dla swoich klientów.
Start-upy mogą zgłaszać się bezpośrednio do ubezpieczyciela, by przedstawić pomysły lub wziąć udział w programach akceleracyjnych, umożliwiających skorzystanie z grantów na rozwój technologii. Celem takich programów jest rozwój firm poprzez proces szkoleniowy, mentoringowy oraz wsparcie finansowe. Mogą nawiązać współpracę z dużymi firmami, jak PZU, które pomogą im dopracować produkty lub usługi tak, by lepiej odpowiadały oczekiwaniom rynku i klientów. Z kolei partnerzy programów mają szansę wyłowić tam technologiczne perełki, które po dopracowaniu i implementacji zwiększą ich rynkową konkurencyjność. Beneficjentem takiej współpracy są także klienci, ponieważ finalnie w ich ręce trafiają nowe, cyfrowe usługi.
– Jako lider polskiego rynku ubezpieczeniowego doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak kluczowe jest testowanie oraz wdrażanie innowacji i bardzo mocno na nie stawiamy. Dzięki nim możemy oferować naszym klientom nowe, przyjazne rozwiązania, udoskonalać naszą ofertę, jak również usprawniać pracę. Przy opracowywaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych jesteśmy otwarci na współpracę z młodymi firmami technologicznymi, a partnerstwo w programach akceleracyjnych dla start-upów jest świetnym sposobem na ich wyłonienie – podkreśla Elżbieta Häuser-Schöneich, członek zarządu PZU SA.