„Wybitne wyniki”. Polskie firmy tworzą innowacyjne leki na raka

Rodzime medtechy rzuciły wyzwanie nowotworom. Polskie rozwiązania dają nadzieję pacjentom, a ich potencjał przyciąga inwestorów. Innowacyjny lek, szybki dostęp do badań i dokładniejsza diagnostyka to tylko część z projektów.

Publikacja: 20.08.2024 07:41

Nad Wisłą powstają innowacyjne projekty w dziedzinie onkologii. Inwestorzy nie ukrywają: sukces star

Nad Wisłą powstają innowacyjne projekty w dziedzinie onkologii. Inwestorzy nie ukrywają: sukces start-upów opracowujących leki czy systemy diagnostyki ma swój konkretny wymiar finansowy

Foto: shutterstock

Najgorsza z chorób cywilizacyjnych nieustannie zbiera swoje żniwo. Ale pacjentom onkologicznym koło ratunkowe rzucają spółki technologiczne. Ich pomysły mają szansę przynieść rewolucję w tym zakresie, a przynajmniej mocno wierzą w to inwestorzy, o czym świadczy choćby ostatnia runda start-upu Outpace ze Seattle. Firma, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do projektowania białek stosowanych w terapiach przeciwnowotworowych, ukierunkowanych na nowotwory lite, pozyskała właśnie 144 mln dol.

O podobnych kwotach polskie medtechy na razie tylko marzą, ale mają potencjał, by dynamicznie rosnąć dzięki nowatorskim projektom prowadzącym do poskromienia raka.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes Ludzie Startupy
Polacy oswoją DeepSeeka. Dodadzą mocy korporacjom w USA i Azji
Biznes Ludzie Startupy
Kelner czy bot? Dzięki AI polska firma odmienia gastronomię
Biznes Ludzie Startupy
Teraz to boty szukają leków. Wielka szansa dla Polski
Biznes Ludzie Startupy
Koniec krwawych diamentów i kradzieży? Polska firma namiesza w świecie jubilerów
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Biznes Ludzie Startupy
Polskie firmy są bliskie stworzenia przełomowych leków. Ale jest przeszkoda
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”