Reklama

„Wybitne wyniki”. Polskie firmy tworzą innowacyjne leki na raka

Rodzime medtechy rzuciły wyzwanie nowotworom. Polskie rozwiązania dają nadzieję pacjentom, a ich potencjał przyciąga inwestorów. Innowacyjny lek, szybki dostęp do badań i dokładniejsza diagnostyka to tylko część z projektów.

Publikacja: 20.08.2024 07:41

Nad Wisłą powstają innowacyjne projekty w dziedzinie onkologii. Inwestorzy nie ukrywają: sukces star

Nad Wisłą powstają innowacyjne projekty w dziedzinie onkologii. Inwestorzy nie ukrywają: sukces start-upów opracowujących leki czy systemy diagnostyki ma swój konkretny wymiar finansowy

Foto: shutterstock

Najgorsza z chorób cywilizacyjnych nieustannie zbiera swoje żniwo. Ale pacjentom onkologicznym koło ratunkowe rzucają spółki technologiczne. Ich pomysły mają szansę przynieść rewolucję w tym zakresie, a przynajmniej mocno wierzą w to inwestorzy, o czym świadczy choćby ostatnia runda start-upu Outpace ze Seattle. Firma, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do projektowania białek stosowanych w terapiach przeciwnowotworowych, ukierunkowanych na nowotwory lite, pozyskała właśnie 144 mln dol.

O podobnych kwotach polskie medtechy na razie tylko marzą, ale mają potencjał, by dynamicznie rosnąć dzięki nowatorskim projektom prowadzącym do poskromienia raka.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Materiał Promocyjny
Łączność dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy
Biznes Ludzie Startupy
Ogrody i plantacje zamiast parkingów i pustostanów. To będzie rewolucja w miastach
Biznes Ludzie Startupy
Miliony dolarów na wojskowe drony, AI i robo-karaluchy. Niemcy zgarniają wszystko
Biznes Ludzie Startupy
Ile można wycisnąć z hulajnogi? Ten start-up chce pobić światowy rekord
Biznes Ludzie Startupy
Polski start-up rewolucjonizuje medycynę. AI wykryje chorobę szybciej niż człowiek
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama