Firma z Polski odchudzi Włochów i Hiszpanów. Ta technologia zyskała uznanie w Europie

Polski start-up Holi Health, uznany za jeden z 10 najbardziej innowacyjnych w obszarze zdrowia i wellness w UE, szykuje mocną ekspansję. Na celowniku są Włochy i Hiszpania.

Publikacja: 25.01.2025 11:08

Algorytmy polskiej firmy pomogą w walce z otyłością

Algorytmy polskiej firmy pomogą w walce z otyłością

Foto: Adobe Stock

Warszawski start-up w innowacyjny sposób chce walczyć z problemem otyłości i nadwagi. Stojący na czele spółki Paweł Seweryn wierzy w sukces, bo - jak podkreśla - po udanym starcie na rynku polskim udało się przekonać do projektu ponad tysiąc klientów. - Są z nami średnio od 6 do 12 miesięcy. Jesteśmy gotowi, by poszerzać naszą działalność za granicę. Potencjał ekspansji jest ogromny. Tylko w trzech krajach: Polsce, Hiszpanii i Włoszech możemy dotrzeć do 35 mln możliwych pacjentów - wskazuje. I zauważa, że wartość tego rynku szacowana jest na 9 mld euro, choć ma potencjał wzrostu do ponad 43 mld euro (jeśli uwzględni się ubezpieczenia zdrowotne).

- Tylko w 2025 r. planujemy czterokrotny wzrost naszych przychodów - zapowiada współzałożyciel Holi Health.

Polska firma chce pozyskać inwestorów i rozpocząć ekspansję

Holi to polska, w pełni cyfrowa klinika zdrowia metabolicznego. Jak twierdzą jej twórcy, jako pierwsza w Europie Środkowo-Wschodniej oferuje „holistyczne podejście do leczenia otyłości i nadwagi". Co to znaczy? Wedle Pawła Seweryna uwzględnia dietę, styl życia oraz nowoczesne leczenie farmakologiczne, w tym zastosowanie analogów GLP-1 (chodzi o leki obniżające hemoglobinę glikowaną przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa wynikającego z braku ryzyka hipoglikemii), które przypominają ludzki GLP-1, ale działają dłużej (to właśnie dzięki temu mechanizmowi odczuwa się mniejszy głód).

Czytaj więcej

To miał być cud medycyny. Badanie wykazało, że bardzo popularny lek może szkodzić

- Klinikę Holi tworzy zespół dietetyków, lekarzy i psychologów, którzy zapewniają indywidualne podejście do pacjenta - wyjaśniają w start-upie. I zauważają, że proponowany plan leczenia koncentruje się nie tylko na redukcji masy ciała, ale także na zmianie nawyków żywieniowych, poprawie ogólnego stanu zdrowia oraz na wsparciu psychicznym pacjenta.

- To jest niezbędne dla osiągnięcia długotrwałych rezultatów i poprawie stanu zdrowia metabolicznego - tłumaczy Seweryn.

Rozwijany przez niego projekt zyskał już uznanie na arenie międzynarodowej, m.in. dzięki wyróżnieniu w prestiżowym rankingu EU-Startups - warszawską spółkę wskazano jako jeden z 10 najbardziej innowacyjnych start-upów w obszarze zdrowia i wellness. Teraz firma szykuje się do dalszego skoku - chce pozyskać inwestorów i wyjść na zagraniczne rynki. Holi Health planuje drugą rundę finansowania i to jeszcze w I połowie 2025 r. Pozyskane w ten sposób pieniądze mają posłużyć właśnie realizacji strategii ekspansji geograficznej oraz rozwojowi narzędzi wspomaganych sztuczną inteligencją. Warto wspomnieć, iż w pierwszej rundzie Holi, m.in. od monachijskiego funduszu YZR Capital, pozyskał 4 mln zł.

Bot AI zaproponuje plan ćwiczeń i posiłków

Na celowniku start-upu znalazły się Włochy i Hiszpania. Ale spółka chce nie tylko zdobywać nowe rynki, lecz również rozwijać innowacje. I krokiem właśnie w tę stronę ma być wykorzystanie sztucznej inteligencji. Holi Health zaznacza, iż zamierza "zredefiniować sposób, w jaki dostarczane są usługi zdrowotne w sektorze". Paweł Seweryn przekonuje, iż w firmie wierzą, że przyszłością jest połączenie ludzi i technologii.

Czytaj więcej

Naukowcy znaleźli sposób na przejadanie się i otyłość. To wibrująca pigułka

- Stąd pracujemy nad wdrożeniem hybrydowego modelu opieki nad pacjentami zasilanego sztuczną inteligencją. Model ten pozwoli dostarczyć w pełni spersonalizowane usługi, za które jeszcze niedawno płaciło się nawet tysiące złotych, w przystępnej cenie - wyjaśnia. I dodaje, że w ramach aplikacji pacjenci otrzymają dostęp do specjalistycznego agenta AI, który wesprze ich w opracowywaniu przepisów i wskazówek dietetycznych, planu posiłków i ćwiczeń oraz monitoringu postępów.

Co ważne, pacjent nie jest pozostawiony wyłącznie samym algorytmom. Warszawski start-up informuje, że z drugiej strony - niezależnie od bota - nad pacjentem przez cały czas czuwa multidyscyplinarny zespół lekarzy, dietetyków oraz psychologów. I to właśnie on podejmuje decyzje medyczne, a także ustala cele zdrowotne, jak również motywuje oraz udziela niezbędnego wsparcia.

Otyłość zyskała miano epidemii naszych czasów, co znajduje odzwierciedlenie w alarmujących statystykach: z problemem takim zmaga się już 38 proc. populacji światowej i co czwarty obywatel w naszym kraju. Według prognoz na rok 2035 choroba otyłościowa może dotknąć już co trzeciego z nas. Mimo to, jak twierdzą eksperci, praktycznie nie istnieje ona w obszarze profesjonalnej diagnozy. Dane NFZ pokazują, że w Polsce tylko około 19 tys. osób ma postawioną diagnozę choroby otyłościowej przez lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej (szacuje się, że stanowi to zaledwie 0,2 proc. rzeczywistej grupy). Z raportu "Holistycznie o problemie otyłości w Polsce" wynika, że większość Polaków wie, iż otyłość jest chorobą (77,5 proc.). Niemal 68 proc. zdaje sobie sprawę, że jest to choroba przewlekła. Badania pokazują, iż co drugi pacjent chce zredukować wagę o ponad 20 kg.

Warszawski start-up w innowacyjny sposób chce walczyć z problemem otyłości i nadwagi. Stojący na czele spółki Paweł Seweryn wierzy w sukces, bo - jak podkreśla - po udanym starcie na rynku polskim udało się przekonać do projektu ponad tysiąc klientów. - Są z nami średnio od 6 do 12 miesięcy. Jesteśmy gotowi, by poszerzać naszą działalność za granicę. Potencjał ekspansji jest ogromny. Tylko w trzech krajach: Polsce, Hiszpanii i Włoszech możemy dotrzeć do 35 mln możliwych pacjentów - wskazuje. I zauważa, że wartość tego rynku szacowana jest na 9 mld euro, choć ma potencjał wzrostu do ponad 43 mld euro (jeśli uwzględni się ubezpieczenia zdrowotne).

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Biznes Ludzie Startupy
Polska AI wzbudziła kontrowersje i podbiła Amerykę. Firma z astronomiczną wartością
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes Ludzie Startupy
Oko zamiast gotówki i dowodu. Polska firma rewolucjonizuje płatności
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma zadba o łączność NATO. Celuje też w sieć 6G
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski pojazd może być światowym hitem. Jeździ, pływa, lata
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes Ludzie Startupy
Polskie e-translatory robią furorę na CES 2025. Ta technologia odmieni komunikację
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej