Spółka, która rozwija m.in. technologię 3D, chce uczyć dzieci modelowania przestrzennego, programowania i robotyki. Na projekt zdobyła 4,5 mln zł – grant przyznany przez NCBR w ramach tzw. szybkiej ścieżki Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój ma pomóc firmie w rozbudowie systemu robotycznego, opierającego się na autorskich modułach elektronicznych, a także umożliwić usprawnienie konstrukcji flagowego modelu drukarki 3D (wykorzystuje ona inteligentny system detekcji błędów wydruku). Obydwa produkty są częścią Akademii Skriware – to ekosystem edukacyjny stworzony we współpracy z ekspertami z uczelni i Harvard Graduate School of Education.

Otrzymane pieniądze Skriware zamierza przeznaczyć również na rozwó tzw. Skribotów – edukacyjnych robotów, które dzieci mogą samodzielnie budować i programować.

– Rosnące zainteresowanie technologiami edukacyjnymi to jeden z najważniejszych motorów naszego wzrostu. Tylko w ostatnich sześciu miesiącach podpisaliśmy kontrakty przekraczające 70 proc. planu sprzedażowego na 2018 r. – komentuje Karol Górnowicz, prezes Skriware.

Startup swój biznes opiera na pomocy młodym ludziom w stawianiu pierwszych kroków w świecie nowych technologii. To bardzo perspektywiczny sektor. Jak wskazują dane Frost & Sullivan, w ub. r. wartość tej branży (tzw. edtech) przekroczyła kwotę 17,7 mld dol. Według prognoz w 2022 r. będzie to już ponad 40 mld dol. W Skriware nie ukrywają, że ten wzrostowy trend oznacza nowe perspektywy nie tylko dla sektora edukacji, ale także firm technologicznych, które coraz częściej tworzą dedykowane rozwiązania dopasowane do potrzeb współczesnych instytucji edukacyjnych.

Skriware ma już wdrożenia w Polsce i za granicą. W kraju rozwiązania firmy zaimplementowano m.in. w American School of Warsaw, niepublicznym liceum Akademeia, Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 w Krośnie, czy placówkach w województwie śląskim i pomorskim (przy współpracy z JSW). Poza tym pracownie robotyczne Skriware można znaleźć w indonezyjskim Koding Next czy dubajskim Repton School. Startup planuje wejść z oferta na rynek konsumencki pod koniec 2018 r.