„Wirtualne ręce” gazowników

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość (VR i AR) to nie tylko gry komputerowe i rozrywka. PGNiG zastosowało innowacyjne rozwiązanie przy szkoleniach serwisantów stacji gazowych. Dzięki goglom mogą przenieść się na platformę wiertniczą czy do gazowej stacji redukcyjno-pomiarowej. Do tej pory ze szkoleń VR skorzystało kilkadziesiąt osób. PGNiG zaoferowało też szkolenia innym firmom. – Dzięki symulatorowi mamy możliwość szkolenia w rzeczywistych warunkach pracy, ale w sposób kontrolowany, co skutkuje wymierną oszczędnością, bo pracownik szybko wdraża się do pracy, a jednocześnie bezpieczniej – komentuje Grzegorz Rosłonek, dyrektor Centralnego Laboratorium Pomiarowo-Badawczego PGNiG. Uczestnicy szkolenia korzystają nie tylko z gogli VR, ale też „wirtualnych rąk”, za pomocą których uczą się np. uruchamiać instalację. Do potrzeb PGNiG aplikację dostosowała firma 1000 realities, która jest jednym ze startupów działających w InnVento (program PGNiG dla startupów).

Secure, czyli o bezpieczeństwie sieci

W dniach 23–24 października 2018 r. w Warszawie odbędzie się konferencja SECURE. Od pierwszej edycji w 1996 r. jej organizatorami są NASK i działający w jego strukturach CERT Polska. Obecni będą polscy i światowi eksperci z tej branży. Patronem medialnym jest „Rzeczpospolita”.

Można płacić już zegarkiem fitbit

Jedna z najbardziej popularnych na świecie marek tzw. technologii ubieralnych wkracza na polski rynek płatności. Visa oraz Santander Bank umożliwiły płatności zbliżeniowe z użyciem m.in. inteligentnych opasek Fitbit. Korzystać mogą z tego udogodnienia, m.in. użytkownicy smart zegarków Ionic i Versa, a wkrótce opaski Charge 3. Fitbit Pay, bo o nim mowa, dostępny jest już dla klientów ponad 100 instytucji finansowych.

Startup z technologią dla Biedronki

W witrynach 170 sklepów Hebe (sieć drogerii Biedronki) w całej Polsce pojawiły się cyfrowe nośniki, na których można zobaczyć treści reklamowe i marketingowe dotyczące oferowanych produktów. Technologię digital signage do sieci dostarczył polski startup Nanovo. Ciekawą i praktyczną funkcją jest kontekstowe – w zależności od lokalizacji – kierowanie przekazu do klientów punktów handlowych. Nanovo projektuje i dostarcza technologie m.in. dla Playa, Eobuwie.pl, Euro RTV AGD czy placówek mBanku.