Internet konkuruje z telewizją i kinem o czas wielbicieli kina i seriali. To jednak nie oznacza, że wszystkie serwisy wideo na żądanie notują wzrost liczby użytkowników. Z zestawienia dziesięciu najpopularniejszych serwisów wideo na żądanie (VOD) przygotowanego przez Gemiusa dla „Rzeczpospolitej” wynika, że najwięcej tzw. realnych użytkowników ma nadal platforma Cda.pl. We wrześniu br. korzystało z niej 5,67 mln osób. Drugie i trzecie miejsce należały zaś do VOD.pl (3,52 mln realnych użytkowników), czyli platformy Grupy Onet, oraz VOD.TVP.pl (3,32 mln), prowadzonej przez Telewizję Polską.
Co ciekawe, w porównaniu z rankingiem z września 2017 roku, wszystkim trzem najpopularniejszym platformom ubyło odwiedzających. Najsilniej spadła odwiedzalność CDA (o ponad 8 proc.). VOD.pl ubyło 4,5 proc. odwiedzających, a platformie Telewizji Polskiej grono to spadło o około 1,8 proc. Częściowo może mieć to związek z ograniczeniem bezpłatnej oferty.
We wrześniu większą popularnością niż przed rokiem cieszył się Player.pl z Grupy TVN i Discovery. Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN, uważa, że jest to m.in. pochodna szerszej oferty bezpłatnych treści zewnętrznych partnerów serwisu, takich jak MTV, Comedy Central, nc+.
Słabiej wypadły wyniki Ipla.TV (należy do Cyfrowego Polsatu), która we wrześniu br. odnotowała ponad 14-proc. spadek liczby unikalnych użytkowników względem analogicznego miesiąca przed rokiem.