Przeniosą szkolenia do wirtualnej rzeczywistości

Materiały prasowe

Choć startup MojoApps.co powstał w tym roku, zdobył już zlecenia wielkich korporacji i planuje ekspansję na rynki UE oraz USA.

Nutella, E. Wedel, Żywiec Zdrój czy BASF to tylko niektóre z firm, które nie boją się sięgać w swojej działalności po takie najnowsze technologie, jak VR i AR. Co ciekawe, robią to z pomocą warszawskiego startupu MojoApps.co, który specjalizuje się w przenoszeniu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości ze świata rozrywki na grunt biznesowy. Na koncie ma on choćby nowatorską aplikację AR dla branży e-commerce, którą wdrożył już meblowy e-sklep Selsey.pl.

Nauka na błędach

MojoApps to wyjątkowo młoda firma – powstała na początku 2018 r. Ale tworzy ją zespół doświadczonych specjalistów. Na pokładzie ma 20 programistów, a stery dzierży Maciej Buchowski, przez ostatnią dekadę związany z branżą interaktywną.

Maciej jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, Politechniki Gdańskiej oraz Coventry University w Wielkiej Brytanii. Przez kilka lat prowadził własną agencję zajmującą się automatyzacją marketingu internetowego. – Z branżą wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości zetknąłem się bliżej w połowie 2016 r. na jednej z branżowych konferencji. Czułem, że to branża przyszłości, o niemal nieograniczonych możliwościach. Postanowiłem wejść w ten rynek, kiedy jeszcze raczkował – wspomina.

Pierwszą próbę zaistnienia na rynku VR podjął jeszcze w tym samym, 2016 r., zakładając ze wspólnikiem firmę Qverty.com, w ramach której realizowali pierwsze projekty. Firma poszukiwała swojego miejsca na dziewiczym wówczas rynku, projektując gry wykorzystujące technologię wirtualnej rzeczywistości. Próbowała też sił w dziedzinie aplikacji biznesowych.

– Z dzisiejszej perspektywy mogę stwierdzić, że popełniliśmy wtedy większość błędów, jakie mogą się przytrafić młodej firmie, działającej w zupełnie nowej branży. Wszystkiego musieliśmy uczyć się sami, nie istniały wypracowane standardy, a świadomość potencjalnych klientów była nikła. W takim otoczeniu nie wszystkie projekty udało nam się doprowadzić do finału, a niewielka świadomość rynku nie pozwalała na ich komercjalizację – mówi dziś Maciej Buchowski.

Przełom nadszedł z początkiem 2018 r. Technologia VR przestała być jedynie ciekawostką. Firmy zaczęły dostrzegać jej potencjał w zastosowaniach biznesowych, które dziś stanowią najdynamiczniej rozwijającą się gałąź tej branży. Buchowski uznał, że nadszedł czas spróbować sił w tym segmencie i założył MojoApps (do dziś w spółce pozostaje głównym udziałowcem). – Byliśmy w Polsce jednym z pierwszych software house’ów, wyspecjalizowanych wyłącznie w zastosowaniach wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości – podkreśla nasz rozmówca.

Startup na koncie ma już m.in. program szkoleniowy, wykorzystujący technologię wirtualnej rzeczywistości w firmie BASF czy aplikacje AR wykorzystywane w marketingu słodyczy firmy Colian. Coraz większa część sprzedaży firmy (kilkanaście procent) trafia na rynki zagraniczne.

– Co istotne, spółka od początku wykazuje rentowność. Na polskim rynku jesteśmy jednym z nielicznych podmiotów w branży, które finansują się z własnych środków. Wszystkie zyski reinwestujemy w dalszy rozwój – dodaje Buchowski.

W planach ekspansja

Rynek VR i AR na świecie rośnie bardzo dynamicznie. Szacuje się, że wart jest on ponad 11 mld dol. Według prognoz Marketsandmarkets w 2023 r. będzie to już 60,5 mld dol. Dlatego MojoApps w przyszłym roku prognozuje wzrost przychodów o kilkaset procent, do kilku milionów złotych. – Planowana ekspansja na rynki UE i USA powinna ten wzrost jeszcze przyspieszyć – przekonuje szef startupu. I zaznacza, że w 2019 r. spółka skupi się na rozwoju autorskiej platformy do zarządzania szkoleniami VR.

– Wersja demonstracyjna systemu będzie gotowa w I kwartale przyszłego roku. Przeniesienie szkoleń do wirtualnej rzeczywistości pozwala na ćwiczenie procedur firmowych bądź szczegółowe odzwierciedlenie sytuacji awaryjnych, w całkowicie bezpiecznych warunkach, znacząco obniżając koszty po stronie firmy – tłumaczy.

Mogą Ci się również spodobać

CI Games finiszuje z nową grą. Czy to będzie dobry strzał?

Fani czekają na czwartą część ze znanej serii „Sniper”. Wkrótce poznamy datę premiery. Do ...

Ojciec polskiego grafenu: Boli mnie, że rządzący nie mają wizji, jak rozwijać grafen

Na świecie trwa grafenowe szaleństwo, kraje wydają na to ogromne pieniądze. Czy Polska potrafi ...

Wynajem domu to za mało. Airbnb wchodzi w transport

Airbnb jak Uber? Najpopularniejszy serwis wynajmu mieszkań i domów chce wprowadzić strategiczne zmiany. Platforma, ...

Film zapisany na szkle. Odporny na zniszczenie

Microsoft szuka sposobu na to, jak gromadzić dane w możliwie najmniejszej przestrzeni. W trakcie ...

Silniki BMW zabrzmią muzyką Zimmera

Niemiecki kompozytor filmowy Hans Zimmer pisze teraz muzykę do… samochodów elektrycznych. Rozpoczął właśnie współpracę ...

FaceApp to ryzykowna aplikacja? Może gromadzić więcej danych niż byś chciał

Przeżywająca renesans popularności FaceApp może mieć dostęp do większej ilości danych niż mogą sądzić ...