Startupy 2019. RoboCamp spopularyzuje naukę kodowania

RoboCamp postawił na najmłodszych
Robocamp

Gdański startup z końcem 2018 r. pozyskał ponad pół miliona dolarów od funduszu Alfabeat. Teraz postawi na zagraniczną ekspansję.

Spółka, która tworzy podręczniki szkolne online z zakresu robotyki i programowania, wpisała się w dynamicznie rozwijający się w Polsce trend – rosnące zainteresowanie nauką kodowania. RoboCamp postawił na najmłodszych, a jego podręczniki mają umożliwić nauczycielom bez wcześniejszego specjalistycznego przygotowania prowadzenie zajęć. Nauka opiera się m.in. na zestawach Lego oraz „wizualnym” języku programowania Scratch. Nauka z RoboCamp może być prowadzona z innym hitowym rozwiązaniem polskiego startupu – robotem Photon.

CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

Tworzone na bazie najnowocześniejszych technik edukacyjnych podręczniki są skierowane głównie do szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Ale z usług RoboCamp korzystają też muzea i biblioteki. Z kursów gdańskiej firmy korzysta w sumie już 50 tys. uczniów rocznie.

Projekt otrzymał wiele nagród – ostatnia z nich została przyznana w trakcie Startup Europe Awards, gdzie RoboCamp został uznany za najbardziej kreatywny startup na Starym Kontynencie. Drzemiący w nim potencjał dostrzegł fundusz Alfabeat. Zasilił on spółkę 530 tys. do.l, które przeznaczone będą na rozwój platformy e-learningowej na urządzenia mobilne, a także wdrożenie nowych funkcjonalności, by „zindywidualizować” nauczanie. Ponadto twórcy chcą powiększyć portfolio kursów i przeprowadzić ekspansję na rynki zagraniczne – zwłaszcza niemiecko-, francusko- i hiszpańskojęzyczne. – Nawiązaliśmy współpracę z Alfabeat, ponieważ fundusz koncentruje się na ekspansji na zagraniczne rynki. Zależało nam nie tylko na finansowaniu, ale również na wsparciu merytorycznym – komentuje Wojciech Syrocki, pomysłodawca projektu RoboCamp.

CZYTAJ TAKŻE: Polski jednorożec jeszcze w 2019 r.

Inwestor nie ukrywa, że projekt ten ma ogromny potencjał. – Celem jest pomoc w jego rozwinięciu na kolejnych rynkach, by stała się silnym graczem globalnym – podkreśla Marek Rybacki, partner zarządzający w Alfabeat.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rosja prześwietli Samsunga

Federalna Służba Antymonopolowa (FAS) sprawdza czy rosyjska spółka koreańskiego giganta nie stosuje zmowy cenowej. ...

Nie tylko Revolut. Londyn stolicą fintechowych jednorożców

Londyn może wkrótce wyprzedzić San Francisco i stać się główną siedzibą tzw. „jednorożców” z ...

Dzieci przyklejone do smartfona

Światowa Organizacja Zdrowia chce uznać uzależnienie od gier za chorobę. Sami producenci zaczynają wprowadzać ...

Maszyna wykrywająca korupcję okazała się zbyt skuteczna

Chiński system oparty o sztuczną inteligencję łapie skorumpowanych urzędników. Wzbudził jednak silne protesty administracji ...

Zalando na celowniku Alibaby?

Chiński gigant ma do wydania aż 15 mld euro na globalna ekspansję, interesuje się ...

Polska cyfrowa? Katastrofalny dla nas ranking KE

W rankingu indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego DESI 2019 r. nasz kraj zajmuje ...