Startupy 2019. RoboCamp spopularyzuje naukę kodowania

RoboCamp postawił na najmłodszych
Robocamp

Gdański startup z końcem 2018 r. pozyskał ponad pół miliona dolarów od funduszu Alfabeat. Teraz postawi na zagraniczną ekspansję.

Spółka, która tworzy podręczniki szkolne online z zakresu robotyki i programowania, wpisała się w dynamicznie rozwijający się w Polsce trend – rosnące zainteresowanie nauką kodowania. RoboCamp postawił na najmłodszych, a jego podręczniki mają umożliwić nauczycielom bez wcześniejszego specjalistycznego przygotowania prowadzenie zajęć. Nauka opiera się m.in. na zestawach Lego oraz „wizualnym” języku programowania Scratch. Nauka z RoboCamp może być prowadzona z innym hitowym rozwiązaniem polskiego startupu – robotem Photon.

CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

Tworzone na bazie najnowocześniejszych technik edukacyjnych podręczniki są skierowane głównie do szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Ale z usług RoboCamp korzystają też muzea i biblioteki. Z kursów gdańskiej firmy korzysta w sumie już 50 tys. uczniów rocznie.

Projekt otrzymał wiele nagród – ostatnia z nich została przyznana w trakcie Startup Europe Awards, gdzie RoboCamp został uznany za najbardziej kreatywny startup na Starym Kontynencie. Drzemiący w nim potencjał dostrzegł fundusz Alfabeat. Zasilił on spółkę 530 tys. do.l, które przeznaczone będą na rozwój platformy e-learningowej na urządzenia mobilne, a także wdrożenie nowych funkcjonalności, by „zindywidualizować” nauczanie. Ponadto twórcy chcą powiększyć portfolio kursów i przeprowadzić ekspansję na rynki zagraniczne – zwłaszcza niemiecko-, francusko- i hiszpańskojęzyczne. – Nawiązaliśmy współpracę z Alfabeat, ponieważ fundusz koncentruje się na ekspansji na zagraniczne rynki. Zależało nam nie tylko na finansowaniu, ale również na wsparciu merytorycznym – komentuje Wojciech Syrocki, pomysłodawca projektu RoboCamp.

CZYTAJ TAKŻE: Polski jednorożec jeszcze w 2019 r.

Inwestor nie ukrywa, że projekt ten ma ogromny potencjał. – Celem jest pomoc w jego rozwinięciu na kolejnych rynkach, by stała się silnym graczem globalnym – podkreśla Marek Rybacki, partner zarządzający w Alfabeat.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ile Polacy płacą za telewizory? Które wybierają? Dane mogą zaskakiwać

Wymieniamy sprzęt co siedem lat, a to pozwala utrzymać sprzedaż na poziomie ok. 2,3 ...

„Pudełko snu” – intrygujący wynalazek założyciela Facebooka

Założyciel Facebooka i ojciec dwóch córek, Mark Zuckerberg, opublikował w internecie zdjęcie swojego wynalazku ...

Furtka do danych, klucz w Ameryce

Koncerny zawiadujące danymi milionów ludzi i instytucji znajdują się pod presją rodzimych państw, by ...

Wiemy już, kiedy Facebook wprowadzi kryptowalutę

Facebook potwierdził krążące w mediach pogłoski o tym, że pracuje nad własną kryptowalutą i ...

Chmura rośnie jak szalona. Kto się liczy?

Popularność usług chmurowych szybko się zwiększa. Jak pokazują najnowsze dane firmy Canalys, wartość tego ...

Cyfrowa transformacja kontra mity i fake newsy

Zamiast możliwie szybko wprowadzać nowe technologie cyfrowe i korzystać z nich z pożytkiem dla ...