Startupy 2019. RoboCamp spopularyzuje naukę kodowania

RoboCamp postawił na najmłodszych
Robocamp

Gdański startup z końcem 2018 r. pozyskał ponad pół miliona dolarów od funduszu Alfabeat. Teraz postawi na zagraniczną ekspansję.

Spółka, która tworzy podręczniki szkolne online z zakresu robotyki i programowania, wpisała się w dynamicznie rozwijający się w Polsce trend – rosnące zainteresowanie nauką kodowania. RoboCamp postawił na najmłodszych, a jego podręczniki mają umożliwić nauczycielom bez wcześniejszego specjalistycznego przygotowania prowadzenie zajęć. Nauka opiera się m.in. na zestawach Lego oraz „wizualnym” języku programowania Scratch. Nauka z RoboCamp może być prowadzona z innym hitowym rozwiązaniem polskiego startupu – robotem Photon.

CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

Tworzone na bazie najnowocześniejszych technik edukacyjnych podręczniki są skierowane głównie do szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Ale z usług RoboCamp korzystają też muzea i biblioteki. Z kursów gdańskiej firmy korzysta w sumie już 50 tys. uczniów rocznie.

Projekt otrzymał wiele nagród – ostatnia z nich została przyznana w trakcie Startup Europe Awards, gdzie RoboCamp został uznany za najbardziej kreatywny startup na Starym Kontynencie. Drzemiący w nim potencjał dostrzegł fundusz Alfabeat. Zasilił on spółkę 530 tys. do.l, które przeznaczone będą na rozwój platformy e-learningowej na urządzenia mobilne, a także wdrożenie nowych funkcjonalności, by „zindywidualizować” nauczanie. Ponadto twórcy chcą powiększyć portfolio kursów i przeprowadzić ekspansję na rynki zagraniczne – zwłaszcza niemiecko-, francusko- i hiszpańskojęzyczne. – Nawiązaliśmy współpracę z Alfabeat, ponieważ fundusz koncentruje się na ekspansji na zagraniczne rynki. Zależało nam nie tylko na finansowaniu, ale również na wsparciu merytorycznym – komentuje Wojciech Syrocki, pomysłodawca projektu RoboCamp.

CZYTAJ TAKŻE: Polski jednorożec jeszcze w 2019 r.

Inwestor nie ukrywa, że projekt ten ma ogromny potencjał. – Celem jest pomoc w jego rozwinięciu na kolejnych rynkach, by stała się silnym graczem globalnym – podkreśla Marek Rybacki, partner zarządzający w Alfabeat.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Spielberg nakręci znikający horror

Steven Spielberg pisze scenariusz do nowego serialu, który zostanie wyemitowany na serwisie streamingowym Quibi. ...

To ma być przełom w walce z hejtem. Instagram sięga po AI

Serwis społecznościowy będzie korzystać z pomocy Sztucznej Inteligencji, której zadaniem będzie ostrzeganie użytkowników, gdy ...

Polskie firmy mogą zyskać na starciu USA z Chinami

Gospodarczy konflikt USA i Państwa Środka przedsiębiorstwom technologicznym w Polsce może przynieść również korzyści. ...

Internet wielką szansą dla polskich eksporterów

Obecnie online odpowiada za ok. 30 mld zł polskiego eksportu. Za kilka lat ta ...

Dania matecznikiem cobotów. Te roboty to przyszłość przemysłu

Odense, trzecie pod względem wielkości miasto w Danii, chce być jednym z globalnych liderów ...

Noc Innowacji – najnowocześniejsze miejsca w Polsce do zobaczenia „od kuchni”

Zastanawialiście się kiedyś, jak rozmawia się z robotem? Jak wygląda cyfrowe studio telewizyjne dostosowane ...