Czasy dziadków i babć spędzających czas głównie na oglądaniu telewizji zaczynają powoli odchodzić w zapomnienie. Seniorzy coraz aktywniej korzystają z internetu – z komunikatorów, serwisów społecznościowych, ale też robią w ten sposób zakupy. Jak wynika z badania porównywarki cenowej Ceneo, ruch internautów w grupie 65+ tylko w styczniu wzrósł o 12 proc., co pokazuje, że grupa traktowana po macoszemu przez sprzedawców odkrywa zalety zakupów online.
Szturm na zakupy
– W 2018 r. w każdej z grup wiekowych odnotowaliśmy zwyżki rok do roku, ale największe były dla użytkowników w wieku 65+. Dotyczy to zarówno liczby wizyt na stronach sklepów, liczby zawieranych transakcji czy dynamiki wzrostu przychodów – mówi Jacek Zientkiewicz, brand manager z Shopera. – Ruch w e-sklepach w grupie seniorów wzrósł aż o 76 proc. w ciągu roku. Najchętniej odwiedzają oni sklepy z kategorii „dom i ogród”, „elektronika użytkowa” oraz „zdrowie i uroda” – dodaje, podkreślając, że dzięki innym analizom wiadomo, iż seniorzy spędzają na stronach internetowych więcej czasu niż inne grupy. – Szukają bardzo dokładnych opisów produktów, chcąc mieć pewność, że ich zakup będzie dobry – dodaje ekspert Shopera.
Najmocniej rośnie zainteresowanie seniorów kategoriami takimi jak akcesoria modowe czy odzież, ale również elektronika
– Wzrost w tej grupie wynika nie tylko z coraz większej dostępności do nowych technologii czy internetu, ale również z faktu, że każdemu z nas przybywa lat. Dzisiejsi seniorzy są też zdecydowanie aktywniejsi i chętnie uczą się korzystać z najnowszych technologii. Ten trend będzie się utrzymywał – mówi Tomasz Jankowski, rzecznik Ceneo.pl.