Discovery i Cyfrowy Polsat łączą siły. Wojna płatnych telewizji

Discovery z TVN oraz Cyfrowy Polsat uruchomia wspólny serwis telewizji internetowej. Na początek wykładają 60 mln zł. Co dalej z Ipla.tv i Playerem?

Publikacja: 25.10.2019 12:37

Discovery i Cyfrowy Polsat łączą siły. Wojna płatnych telewizji

Foto: cyfrowa.rp.pl

Dwie największe prywatne grupy telewizyjne w Polsce: Discovery, właściciel stacji TVN i Cyfrowy Polsat poinformowały dziś, że utworzą nową platformę OTT (ang. over the top). Chodzi o wspólny serwis z treściami wideo. Jak podano, ma on zapewnić widzom szeroki wybór treści i zwiększyć dostęp do polskich produkcji.

Telewizyjne grupy chcą na początek zainwestować w projekt po 30 mln zł każda. Grupa Discovery obejmie 50 proc. udziałów w spółce, którą utworzył Cyfrowy Polsat. Może się to stać dopiero wówczas, gdy uzyska zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

CZYTAJ TAKŻE: Boom na płatne serwisy z serialami. Netflix i Cyfrowy Polsat Go na czele

„Na późniejszym etapie Discovery zobowiązane jest również złożyć oświadczenie w przedmiocie braku występowania okoliczności uniemożliwiających realizację Projektu” – podał także Cyfrowy Polsat.

Na razie Discovery i Cyfrowy Polsat podpisały umowę joint venture. Jak informują ich wspólna platforma OTT ma być dostępna w Polsce oraz na rynkach międzynarodowych. Daty jej startu nie wskazano.

„W ciągu ostatnich kilku lat na całym świecie następuje proces agregowania treści, dzięki czemu powstały międzynarodowe serwisy OTT o globalnym zasięgu. Nadawcy także łączą swoje zasoby, tworząc komplementarne serwisy o lokalnym charakterze, uwzględniające specyficzne potrzeby i upodobania widzów. Discovery realizuje już tego typu przedsięwzięcie na rynku niemieckim” – wyjaśniają firmy.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizja: Zyskują platformy satelitarne i smartfony

„Nowy serwis zapewni widzom dostęp do polskich filmów, seriali, dokumentów, programów sportowych oraz rozrywkowych w jednym miejscu. W ofercie znajdzie się szeroki zakres lokalnych produkcji TVN, Polsatu, kontent zakupiony u zewnętrznych producentów, a także produkcje własne realizowane przez nowy podmiot” – czytamy w komunikacie.

– Dzisiaj widzowie oczekują łatwego dostępu do ulubionych programów w jednym miejscu. Nasz serwis będzie właśnie taką platformą umożliwiającą o każdej porze i w każdym miejscu oglądanie najbardziej popularnych seriali, filmów i programów skierowanych do polskiego odbiorcy” – mówi Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA.

Nie podano, co stanie się z działającymi już platformami telewizyjnymi stacji. TVN ma przecież Player.pl, a Cyfrowy Polsat – Ipla.tv

– To nowe wspólne przedsięwzięcie wpisuje się w naszą strategię międzynarodową. Wierzymy, że właśnie teraz jest najlepszy moment, aby nadawcy telewizyjni tworzyli wspólnie produkty odpowiadające na potrzeby konsumentów. Polscy widzowie mają dostęp do wielu serwisów z produkcjami międzynarodowymi, a nasza inicjatywa będzie dla nich naturalną platformą oferującą polskie treści – dodaje Katarzyna Kieli.

CZYTAJ TAKŻE: Jim Samples, Gremi Media: Zaufana marka to klucz do sukcesu

– Cieszymy się, że współtworzymy projekt, który może stać się realną konkurencją dla międzynarodowych serwisów. Mamy ambicje, aby platforma oferowała najlepsze i najwyższej jakości rozwiązania technologiczne. Szczególnie ważne jest to, że ten pełen wyzwań projekt może powstać właśnie w Polsce. Dzięki temu polski kontent będzie mógł trafić również do międzynarodowego widza – komentuje Maciej Stec, wiceprezes ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, operatora sieci Plus.

Jak zapewniono, platforma będzie podmiotem niezależnym biznesowo. Telewizje najwyraźniej postawiły na budowę skali. Jak podały, skala platformy spowoduje, że będzie atrakcyjną ofertą zarówno dla producentów dostarczających polski i międzynarodowy kontent, jak i dla klientów reklamowych.

„Model biznesowy zakłada otwartą i powszechną dostępność serwisu dla każdego internauty. Platforma będzie otwarta na współpracę z różnymi dostawcami treści. Wspólne przedsięwzięcie zostanie uruchomione po uzyskaniu zgody regulatora. Początkowo będą oferowane usługi AVOD, w dalszej kolejności planowane jest włączenie usług w modelu SVOD” – czytamy.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix ujawnił swój najpopularniejszy serial wszechczasów

Nie podano, co stanie się z działającymi już platformami telewizyjnymi stacji. TVN ma przecież Player.pl, a Cyfrowy Polsat – Ipla.tv. Należą one do najpopularniejszych serwisów VoD w kraju.

„Pozostaną dostępne dla widzów, a ich przyszły kształt będzie określony w najbliższym czasie” – czytamy w komunikacie.

Grupa TVN jest mniejszościowym udziałowcem satelitarnej platformy Platforma Canal+. Większościowy pakiet platformy należy do koncernu Vivendi i jego spółki zależnej Grupa Canal+. Grupa ta poinformowała niedawno o zawarciu umowy z Netfliksem, na mocy której będzie oferować dostęp do tego serwisu swoim abonentom w ramach jednej subskrypcji.

Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie