Rekordowy Dzień singla. Polacy ruszyli na internetowe zakupy do Chin

Bloomberg

Tegoroczne wyniki internetowe święta zakupowego Dzień Singla na chińskich serwisach zakupowych znów dały rekord. Także dzięki udziałowi klientów z Polski.

W 2018 r. konsumenci wydali 11 listopada podczas tzw. Dnia Singla niemal 31 mld dol. co czyni z tego dnia absolutnego rekordzistę jeśli chodzi o wydatki podczas jednego dnia. W tym roku rekord został pobity w skali dwucyfrowej. W ciągu doby wydano niemal 39 mld dol.

CZYTAJ TAKŻE: Grupa Alibaba pobiła rekord. Bardzo udany Dzień Singla

Oczekiwania co do 2019 r. były oczywiście wyśrubowane, w końcu to 11 edycja tego wydarzenia prowadzonego przez grupę Alibaba na coraz większą skalę. Już nie tylko jej serwisy jak Taobao, AliExpress czy Tmall mocno promują specjalne oferty promocyjne na 11 listopada, ale w Chinach również w sklepach stacjonarnych można znaleźć informację o tym wydarzeniu.

– Oczywiście zakładamy rekordowe wyniki w ten dzień – mówił Rzeczpospolitej Alvin Liu, dyrektor generalny Tmall podkreślając, że firma ma ma bardzo ambitne cele jeśli chodzi o dalszy rozwój. To największa platforma do sprzedaży zagranicznych produktów w Chinach, za jej pośrednictwem w Państwie Środka obecne są już choćby polskie marki kosmetyczne, ale również szereg globalnych marek luksusowych.

Ten serwis to domena Chińczyków, w innych krajach można robić zakupy w Chinach przez AliExpress, który działa w ponad 200 krajach. Głównie dzięki niemu międzynarodowa sprzedaż koncernu Alibaba w 2018 r. wzrosła 94 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Zaskakujący pomysł na e-zakupy. W Azji już zrobił furorę

– W tym roku AliExpress zaprosił do współpracy przy 11.11 sprzedawców z Włoch, Hiszpanii, Turcji i Rosji. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa platformy, co niewątpliwie sprawi, iż tegoroczna edycja stanie się wyjątkowa. Dodatkowo przygotowany został specjalny graficzny przewodnik, ułatwiający korzystanie z platformy klientom z Polski, zachęcając ich tym samym do zakupów bezpośrednio przez aplikacje mobilną – mówi Katarzyna Binert, e-commerce Manager w firmie Gemius. – Niewątpliwie przełoży się to na wzrost liczby użytkowników aplikacji, która i tak cieszy się już w naszym kraju dużą popularnością: znajduje się ona obecnie w top 20 wszystkich aplikacji w polskim internecie – dodaje.

Według badania PBI/Gemius w październiku aplikacja AliExpress miała w Polsce ponad 4,1 mln użytkowników, podczas gdy Allegro – 3,7 mln.

Jak podaje Gemius 11 listopada 2018 r. odnotowano też rekordową liczbę odsłon z Polski na aliexpress.com – aż 29 mln, podczas gdy średnia z września i października wynosiła 5 mln odsłon. Użytkownicy spędzili tego dnia aż 406 tys. godzin na tej witrynie, podczas gdy średnia to 82 tys. godzin.

CZYTAJ TAKŻE: Po Chinach nadchodzi czas e-zakupów w Turcji

– Polski e-konsument jest również coraz bardziej otwarty na zakupy transgraniczne. Już 26 proc. internautów w Polsce dokonało zakupu w zagranicznym sklepie internetowym. Ponadto polscy przedsiębiorcy coraz częściej są obecni na zagranicznych rynkach, a jednocześnie coraz więcej zagranicznych firm uruchamia sklepy internetowe w lokalnych wersjach, przyjaznych dla polskich kupujących – mówi Maciej Kapuściński, traffic & webdevelopment director w Result Media. – Ich decyzje zakupowe częściej motywowane są przez cenę, a taka okazja jak wyprzedaże bardzo temu sprzyja. Często szukają rzadkich i specjalistycznych produktów, których znalezienie w zagranicznych serwisach wydaje się łatwiejsze. Zatem takie święta, które są dodatkowym bodźcem zakupowym, a także rozwój nowych technologii ułatwiających zakupy on-line będą służyć zwiększaniu obrotów tej branży – dodaje.

Bloomberg

Ogólnie aliexpress.com od września 2018 do marca 2019 co miesiąc zyskiwał wielu użytkowników – z 2,9 mln w sierpniu 2018 wzrosło do 6,6 mln w marcu 2019 (razem z aplikacją mobilną – 9,1 mln). Potem zaczął trochę tracić – we wrześniu liczba użytkowników wyniosła 5,4 mln (razem z aplikacją mobilną – 8,2 mln). – Obecnie jest to druga największą pod względem liczby użytkowników platforma sprzedażowa online w Polsce – podaje Gemius.

CZYTAJ TAKŻE: Kiedy kupujemy w necie? Najnowsze dane mogą zaskakiwać

– Globalna ekspansja chińskich serwisów e-commerce sprzyja rozprzestnienianiu się tej tradycji na inne kraje. Alibaba Group który rok w rok notuje przy tej okazji coraz bardziej astronomiczne wzrosty obrotów podaje, że sprzedaż eksportowa dotyczy głównie krajów z dużą liczbą mieszkańców chińskigo pochodzenia – mówi Dariusz Balcer, prezes w MBridge-Marketing Experts.

W Chinach to prawdziwe święto, całą dobę trwa specjalny koncert na żywo transmitowany w sieci, w tym roku jego gwiazdą jest amerykańska piosenkarka pop Taylor Swift. Do tego promocje z hasłem 11.11 widać na każdym kroku. – W Chinach kanał internetowy i tradycyjny coraz mocniej się uzupełniają, coraz więcej klientów robi podczas wizyty w sklepie zakupy online – mówi Chen Xiaodong, prezes Intime Retail Group.

W Polsce ta okazja także systematycznie zyskuje na popularności. Z nieoficjalnych wypowiedzi przedstawicieli Alibaba Group wynika, że tegoroczne wyniki w Polsce są bardzo dobre. Aliexpress poda swoje prognozy sprzedaży podczas Dnia Singla dopiero dobę później ponieważ na międzynarodowej platformie święto trwa dwie doby z powodu dużej różnicy czasu pomiędzy rynkami.

– W zeszłym roku w Polsce największą popularnością cieszyły się amerykańskie święta jak Black Friday i Cyber Monday, zakupy planowało w obu przypadkach zrobić po 73 proc. kupujących. Chiński Dzień Singla nie pozostał jednak daleko w tyle. Wśród znających to święto 2/3 badanych planowało zakupy w tym dniu i wszystko wskazuje na to, że w niedługim czasie dogoni on w Polsce popularnością amerykańskich odpowiedników – mówi Marcin Glogowski, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

Piotr Mazurkiewicz z Hangzhou

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Na poznańskiej Arenie. Gwiazdą nie tylko Cyberpunk

Tegoroczna edycja Poznań Game Arena zapowiada się na jeszcze większy sukces frekwencyjny niż edycja ...

Po pojawieniu się iPhone`a wzrosła liczba urazów głowy

Nowe badania udowadniają, że urazy głowy związane wypadkami podczas używania telefonów komórkowych stały się ...

Francja uderza w Google’a. Potężna kara

Paryż zadał dziś bolesny cios najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej. CNIL, francuska komisja ds. informatyki i ...

Google wywraca do góry nogami rynek gier

Internetowy gigant ogłosił na wtorkowej konferencji Games Developers Conference (GDC 2019) swoje najnowsze rozwiązanie, ...

Google: Nie zapłacimy wydawcom we Francji

Amerykańska firma nie zamierza płacić francuskim wydawcom prasy za wyświetlanie ich artykułów w swojej ...

Rosyjscy hakerzy zaatakowali bułgarski urząd podatkowy. To zemsta

  W Bułgarii miał miejsce największy wyciek danych osobowych w historii tego kraju. Dane, ...