Reklama

Boom w e-handlu pomaga dystrybutorom sprzętu

Dystrybutorzy, którzy nie przygotowali się na rosnące znaczenie kanału e-commerce, mają teraz kłopoty.

Publikacja: 26.11.2019 18:52

Przygotowania do Black Friday. Pracownik supermarketu z elektroniką przyczepia obniżone ceny do prod

Przygotowania do Black Friday. Pracownik supermarketu z elektroniką przyczepia obniżone ceny do produktów.

Foto: Patrick T. Fallon/Bloomberg

W Europie na handel w internecie przypada ponad 60 mld euro obrotów. Trzy rynki – brytyjski, francuski i niemiecki – odpowiadają za niemal 60 proc. całego tortu, a na Polskę przypada zaledwie 2 proc. Można jednak śmiało założyć, że odsetek ten będzie rósł, bo znaczenie tego segmentu w rodzimym handlu mocno rośnie. W tym roku jego wartość sięgnie 59 mld zł, a w przyszłym urośnie do 69 mld zł. Na 2021 r. prognozuje się z kolei 80 mld zł. Z kolei udział sprzedaży internetowej w handlu detalicznym średnio w Unii Europejskiej wynosi 8,8 proc. W Polsce ten odsetek jest jeszcze o 1,7 pkt proc. niższy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Strażnik nieba NATO z Gdyni. Polska tarcza antydronowa podbija świat
Materiał Promocyjny
Huawei wyznacza nowy standard bezpieczeństwa magazynów energii
Biznes Ludzie Startupy
„Polski laser”. Ten start-up chce odmienić produkcję smartfonów i chipów
Materiał Promocyjny
Łączność dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy
Biznes Ludzie Startupy
Ogrody i plantacje zamiast parkingów i pustostanów. To będzie rewolucja w miastach
Reklama
Reklama