Reklama
Rozwiń

Boom w e-handlu pomaga dystrybutorom sprzętu

Dystrybutorzy, którzy nie przygotowali się na rosnące znaczenie kanału e-commerce, mają teraz kłopoty.

Publikacja: 26.11.2019 18:52

Przygotowania do Black Friday. Pracownik supermarketu z elektroniką przyczepia obniżone ceny do prod

Przygotowania do Black Friday. Pracownik supermarketu z elektroniką przyczepia obniżone ceny do produktów.

Foto: Patrick T. Fallon/Bloomberg

W Europie na handel w internecie przypada ponad 60 mld euro obrotów. Trzy rynki – brytyjski, francuski i niemiecki – odpowiadają za niemal 60 proc. całego tortu, a na Polskę przypada zaledwie 2 proc. Można jednak śmiało założyć, że odsetek ten będzie rósł, bo znaczenie tego segmentu w rodzimym handlu mocno rośnie. W tym roku jego wartość sięgnie 59 mld zł, a w przyszłym urośnie do 69 mld zł. Na 2021 r. prognozuje się z kolei 80 mld zł. Z kolei udział sprzedaży internetowej w handlu detalicznym średnio w Unii Europejskiej wynosi 8,8 proc. W Polsce ten odsetek jest jeszcze o 1,7 pkt proc. niższy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes Ludzie Startupy
Niemcy rzucają wyzwanie tanim liniom lotniczym. Z Polski mają pojechać luksusowe nocne pociągi
Biznes Ludzie Startupy
Firmy będą wynagradzać za oglądanie ich reklam? Polacy szykują rewolucję
Biznes Ludzie Startupy
Twórca Spotify finansuje broń przyszłości. Ten tajemniczy start-up jest już wart miliardy
Biznes Ludzie Startupy
Latający skuter Polaka stał się hitem. Teraz pojawił się kolejny model
Biznes Ludzie Startupy
Digitalizacja musi wzmocnić ludzkie zespoły