Rekord w czarny piątek. Największe hity

W niektórych e-sklepach sprzedaż w porównaniu do tego dnia sprzed roku nawet się podwoiła. Polacy mają zatem nowe święto zakupowe.

Publikacja: 02.12.2019 18:59

W Europie Black Friday najbardziej rozpala Brytyjczyków.

W Europie Black Friday najbardziej rozpala Brytyjczyków.

Foto: Bloomberg

Według wstępnych danych platformy Shoper na podstawie wyników sprzedaży z kilkunastu tysięcy sklepów internetowych można już ocenić ostatni Black Friday jako sukces. Sprzedaż na platformie była wyższa o 50 proc. niż w ten sam dzień przed rokiem i o 185 proc. wyższa niż w poprzedni piątek (liczba zamówień wzrosła 158 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: Sklepy podnoszą ceny przed promocjami. Oto dowody

– W tym roku wiele sklepów wystartowało z promocyjnymi akcjami wcześniej, by zdążyć przed natłokiem czarnopiątkowych komunikatów. Kultura zakupowa potrafi dostosować każdą ideę do lokalnych potrzeb, a Polacy są narodem niecierpliwym i nie wszyscy chcą czekać na wielkie obniżki dostępne tylko w jednym konkretnym dniu – mówi Jacek Zientkiewicz, brand manager Shopera. Najwięcej podczas czarnego piątku zarobiły sklepy z kategorii: zdrowie i uroda, dom i ogród oraz odzież. Z kolei w statystykach liczby zamówień zdecydowanie wybijają się ubrania i kosmetyki – łącznie produkty z tych dwóch grup odpowiadają za 43 proc. zamówień podczas Black Friday.

Inni gracze na rynku także potwierdzają ogromne zainteresowanie kupujących. Empik podał, że w ciągu 24 godzin miał niemal 1,3 mln wizyt, a liczba zamówień składanych co godzinę wyniosła 5 tys. w szczytowych momentach dnia, co przekłada się na ponad 84 zamówienia na minutę. – Do tegorocznego święta wielkich wyprzedaży przygotowywaliśmy się miesiącami, analizując, jakie promocje spodobają się odbiorcom – mówi Damian Sękala, dyrektor departamentu marketingu interaktywnego Empiku.

CZYTAJ TAKŻE: Czarny piątek to także pseudookazje i cyberoszuści. Najpopularniejsze triki

W pierwszej dziesiątce najczęściej zamawianych produktów znalazły się także aż dwie książki noblistki Olgi Tokarczuk – „Bieguni” oraz „Księgi Jakubowe”, gry planszowe czy elektroniczne akcesoria.

Także w sklepach odzieżowych ruch był bardzo duży. Choć to dopiero półmetek rabatowej akcji na platformach Grupy Domodi (domodi.pl, allani.pl oraz homebook.pl), to już pierwsze trzy dni pozwoliły pobić zeszłoroczne efekty sprzedażowe. Grupa prowadzi bowiem tygodniową akcję sprzedażową Black Week, a od piątku do niedzieli konsumenci intensywnie kupowali online. Najpopularniejszą branżą w tym okresie okazała się moda, a w niej: odzież, obuwie i dodatki. Wśród najchętniej klikanych kategorii na domodi.pl i allani.pl znalazły się: sukienki, botki oraz kurtki damskie. Tym samym dwa flagowe serwisy Grupy Domodi związane z tą gałęzią handlu: domodi.pl oraz allani.pl, wygenerowały wysoki ruch dla sklepów i marek partnerskich, z którymi współpracują – mówi Martyna Głowińska, marketing i PR manager w Grupie Domodi.

Według danych za okres od 29 listopada do 1 grudnia obie platformy odwiedziło łącznie 2,2 mln użytkowników, a wygenerowali oni ponad 3 mln sesji. Wartość transakcji wygenerowanych za pośrednictwem tych platform już teraz liczona jest w milionach złotych. Akcja rabatowa trwa, finalne wyniki znane będą 8 grudnia.

Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10