Startup Tidio stworzył live chat, który dziś jest czwartym pod względem popularności narzędziem tego typu na świecie. Rozwiązanie jest zaimplementowane przez ponad 140 tys. serwisów internetowych, a ponad 10 tys. klientów opłaca co miesiąc abonament za korzystanie z usługi. Większość z nich pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Tidio jest też najpopularniejszym live chatem wśród użytkowników Shopify – używa go 27 proc. sklepów korzystających z tej platformy e-commerce.
Na drodze do budowy polskiego jednorożca
Rozwój Tidio jest imponujący. Szczecińska firma, wyceniana już na 80 mln zł, rozwija live chat wspierany przez chatboty, wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI) i machine learning (uczenie maszynowe) do automatyzacji komunikacji firm z konsumentami. Teraz spółka kierowana przez Tytusa Gołasa zyska dodatkowy napęd. W listopadzie startup pozyskał bowiem 4 mln zł od funduszu Inovo Venture Partners. Środki z najnowszej rundy inwestycyjnej zostaną przeznaczone na rozwój technologii chatbota, a także dalsze działania marketingowe i sprzedażowe, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej.
CZYTAJ TAKŻE: Chatboty łowią talenty w sieci. Są skuteczne
– Przeanalizowaliśmy w tym roku ponad 600 startupów. Tidio wyróżniało się nie tylko szybkim wzrostem liczby klientów, ale też bardzo analitycznym podejściem do rozwoju produktu i kanałów akwizycji. Zespół kierowany przez Tytusa jest na dobrej drodze, by stworzyć polskiego jednorożca – przekonuje Michał Rokosz z Inovo Venture Partners.
Zespół szczecińskiego startupu Tidio, który skoncentrował się na usługach dla mikro- i małych firm, przykuł uwagę znanych aniołów biznesu. W spółkę zainwestował m.in. tenisista Mariusz Fyrstenbergmat. pras.