SMS-y mogą dostać nowe życie. Dzięki mediom

Shutterstock

Słabnąca od lat popularność wysyłania krótkich wiadomości tekstowych może zostać zahamowana. Amerykanie mają na nie nowy pomysł.

Część amerykańskich redakcji już dostarcza w ten sposób na telefony czytelników personalizowane informacje. Nowa forma dystrybucji treści, np. w postaci powiadomienia o pracy ulubionego reportera albo relacji z wybranych wydarzeń, przyciągnęła uwagę „New York Timesa”.

CZYTAJ TAKŻE: UKE: Rzeź SMS-ów, ale eksplodował transfer danych

Jeszcze przed igrzyskami olimpijskimi w Rio de Janeiro dziennikarz sportowy Sam Manchester zaczął pisać do czytelników esemesy prosto z miejsca zdarzenia. Tzw. text message journalism był strzałem w dziesiątkę. Teraz pomysł podchwyciły media lokalne, np. Cleveland.com, który pisze esemesy do subskrybentów (abonament wynosi 4 dol.).

CZYTAJ TAKŻE: Pogłoski o śmierci SMS są mocno przesadzone

– Esemesy od dziennikarza mają charakter prywatnych wiadomości. To gwarancja, że subskrybenci dostaną je „na żywo” i bardziej ekskluzywnie, co sprzyja budowaniu lojalności – ocenia Maja Wiśniewska, menedżer w firmie SMSAPI.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wysyp chińskich premier

Xiaomi, Oppo, Realme – dla tych marek epidemia nie jest problemem. Chińscy producenci pną ...

Pegasus to wierzchołek góry lodowej. Jak nas obserwują?

System Pegasus to wierzchołek góry lodowej. Aktywność rządów w sieci systematycznie rośnie. Czy powinniśmy ...

W wyścigu superkomputerów Japończycy znów na szczycie

Japoński komputer Fugaku znalazł się na czele listy najpotężniejszych komputerów, bijąc amerykańskich i chińskich ...

Polska z największym turniejem w historii

Podczas IEM po raz pierwszy odbędą się towarzyszące imprezie zawody w „Fortnite’a”. Gigantyczna strefa ...

Podglądacze Instagrama. Aplikacja, która otwiera drzwi

Gigant mediów społecznościowych ustalił, że aplikacja Ghosty umożliwia jej twórcom przeglądanie profili użytkowników bez ...

Gigantyczna kara dla Google`a

Komisja Europejska nałożyła 1,49 mld euro kary na Google za praktyki ograniczające konkurencję w ...