Świetna oglądalność „Wiedźmina” i wyniki finansowe Netfliksa

Aż na 76 mln kont serwisu obejrzano „Wiedźmina” w ciągu miesiąca od grudniowej premiery. Serial o losach Geralta z Rivii pokonał m.in. „Mandalorianina”

Publikacja: 22.01.2020 14:23

Świetna oglądalność „Wiedźmina” i wyniki finansowe Netfliksa

Foto: Bloomberg

Serwis streamingowy miał świetny IV kwartał 2019 r. – globalnie przybyło mu 8,76 mln subskrybentów, więcej niż prognozowano. Wall Street oczekiwało 7,65 mln kont, a sam Netflix 7,6 mln.

Gorzej widzie się w USA, gdzie konkurencja w postaci Disney+ była dla niego wyjątkowo odczuwalna. Tam przybyło tylko 420 tys. użytkowników netto i przez trzeci kwartał z rzędu serwis nie osiągnął planowanego wzrostu. W IV kwartale zamierzał pozyskać 600 tys. amerykańskich subskrybentów.

CZYTAJ TAKŻE: Sukces „Wiedźmina”. To najpopularniejszy serial na świecie

Przychody za ten okres wyniosły 5,47 miliarda dol. To wzrost o 31 proc. rok do roku.

Wielkim sukcesem okazał się serial „Wiedźmin”, którego obejrzano na 76 milionach kont (a premiera była w grudniu). Według Parrot Analitycs, udało mu się pobić autorski serial rozgrywający się w świecie „Gwiezdnych Wojen”, „Mandalorianina”, który stanowił jego główną konkurencję.

Jednak przygody Geralta z Rivii były jednak liczoną nową metodą. Przypomnijmy, że dotychczas Netflix nie uważał za obejrzane seriale, których widzowie obejrzeli 70 proc. pierwszego odcinka. To samo tyczy się filmów – do statystyk zaliczano tylko te, nad którymi spędzono przynajmniej dwie trzecie ich czasu trwania. Z kolei nowa metoda wlicza do obejrzanych wszystkie programy i filmy, które włączono na okres dwóch minut. Co z kolei oznacza znacznie lepsze statystyki serwisu.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix mógł stracić nawet milion użytkowników na rzecz Disney+

Oprócz „Wiedźmina”, dużą popularnością cieszył się serial „Ty” (54 miliony kont), „The Crown” (21 milionów kont) oraz filmy Michaela Baya „6 Underground” (83 miliony kont) i animacja „Klaus” (21 milionów kont).

Netflix zapowiedział, że na produkcję autorskich produkcji wyda w 2020 r. 17,3 mld dol. wobec 15 mld dol. rok do roku.

Serwis streamingowy miał świetny IV kwartał 2019 r. – globalnie przybyło mu 8,76 mln subskrybentów, więcej niż prognozowano. Wall Street oczekiwało 7,65 mln kont, a sam Netflix 7,6 mln.

Gorzej widzie się w USA, gdzie konkurencja w postaci Disney+ była dla niego wyjątkowo odczuwalna. Tam przybyło tylko 420 tys. użytkowników netto i przez trzeci kwartał z rzędu serwis nie osiągnął planowanego wzrostu. W IV kwartale zamierzał pozyskać 600 tys. amerykańskich subskrybentów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie