Idą wielkie promocje ubrań przez internet. Sklepy stawiają na sieć

Sieci odzieżowe mają pełne magazyny wiosennej kolekcji, którą mogą sprzedawać tylko przez internet. Czeka je ostra walka o klienta i obniżki cen.

Publikacja: 25.03.2020 20:43

Idą wielkie promocje ubrań przez internet. Sklepy stawiają na sieć

Foto: Bloomberg

Po zamknięciu sklepów w centrach handlowych firmy zostały z masą towaru. Jedyną formą sprzedaży jest online, który nie będzie jednak w stanie przejąć roli stacjonarnych sklepów.

– Sprzedaż niektórych naszych marek rośnie trzycyfrowo, ale w 2019 r. online odpowiadał za 14 proc. sprzedaży. Nie jest możliwe, aby ten kanał zrównoważył pozostałe – mówi Grzegorz Pilch, prezes VRG, właściciela marek Vistula, Wólczanka, Deni Cler czy W.Kruk. – Oczywiście będzie nasilenie akcji promocyjnych czy wyprzedaży w trakcie sezonu. Nikt nie chce zostać ze starym towarem, którego jesienią nie uda się sprzedać – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Sklepy internetowe toną w zamówieniach. To już korek

Zwiększenie e-handlu nie jest takie proste, ponieważ działa już wielu sprzedawców skoncentrowanych na tej formie sprzedaży i oni również zabiegają o uwagę i wydatki konsumentów. – Widzimy wzmożoną aktywność związaną z wyprzedażami. Marki znacznie wcześniej je rozpoczęły. Najważniejsze teraz jest zachęcenie klientów do skorzystania akurat z tej promocji i w tym sklepie – podkreśla Marta Kaleta – Domaradzka, koordynator ds. marki i komunikacji, Grupa Domodi.

Działania firm na tym polu zaczynają przyspieszać. – Wprowadziliśmy darmowe dostawy i zwroty oraz wydłużony czas na zwrot, żeby zapewnić klientom maksymalną wygodę zakupów z domu. Natomiast nawet przy takiej sprawnej reorganizacji udziały sprzedaży online nie są w stanie skompensować braku przychodów tak dużej sieci z ponad setką salonów – przyznaje Paweł Kapłon, prezes Paan Capital, właściciela Tatuum.

– Przed zamknięciem sklepów online miał w całkowitej sprzedaży ok. 15-proc. udział. I choć walczymy tu o każdy dzień, to niestety nie jesteśmy w stanie w ten sposób utrzymać organizacji zatrudniającej w salonach i centrali ponad 600 osób – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Gdzie w Polsce najczęściej kupuje się ubrania w sieci? Zaskoczenie 

Podkreśla, że problem potęguje oczywiście zapas produktów. – W krótkim terminie nie jesteśmy w stanie w żaden sposób go ograniczyć, a musimy dokonywać płatności. Niestety, specyfika naszej branży nie daje nam praktycznie żadnej elastyczności w krótkoterminowym korygowaniu ilości zamówionego towaru.

Wąskim gardłem jest także logistyka, która nie będzie w stanie przyjąć ogromnego wzrostu zamówień. – Obserwujemy raptowny wzrost zainteresowania handlem online – ludzie zamknięci w swoich domach coraz częściej wybierają e-zakupy. Sklepy, które teraz wykorzystają okazję, mogą wiele wygrać. Jednak wzrost liczby zamówień w tych specyficznych okolicznościach wiąże się z wyzwaniami w ich doręczaniu – mówi Tomasz Buraś, dyrektor zarządzający DHL Express Poland.

Po zamknięciu sklepów w centrach handlowych firmy zostały z masą towaru. Jedyną formą sprzedaży jest online, który nie będzie jednak w stanie przejąć roli stacjonarnych sklepów.

– Sprzedaż niektórych naszych marek rośnie trzycyfrowo, ale w 2019 r. online odpowiadał za 14 proc. sprzedaży. Nie jest możliwe, aby ten kanał zrównoważył pozostałe – mówi Grzegorz Pilch, prezes VRG, właściciela marek Vistula, Wólczanka, Deni Cler czy W.Kruk. – Oczywiście będzie nasilenie akcji promocyjnych czy wyprzedaży w trakcie sezonu. Nikt nie chce zostać ze starym towarem, którego jesienią nie uda się sprzedać – dodaje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Historia zdrowia każdego w jednym pliku. Firma z Warszawy chce zlikwidować kolejki
Biznes Ludzie Startupy
Sztuczna inteligencja z Polski chce odmienić działanie firm w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polska elektrownia wodna nie musi mieć tamy
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA