Restauracje wracają, także do internetu. Rekordy Uber Eats w Polsce

Alejandro Cegarra/Bloomberg

UberEats zanotował wzrost liczby dostępnych w swojej ofercie restauracji aż o 188 proc.

Uber Eats w Polsce widzi też dynamiczny rozwój również w rosnącej liczbie miast. Mimo pandemii, tylko w ostatnim czasie platforma trafiła do kolejnych 10 miejscowości. W tym tygodniu do aplikacji dołączają kolejne miasta, dzięki czemu w całej Polsce usługa będzie dostępna już w 31 lokalizacjach – już w czwartek 21 maja Uber Eats zawita do dwóch miast w woj. lubuskim. W ostatnim kwartale platforma rozszerzyła swoje portfolio o miasta w województwach mazowieckim, warmińsko-mazurskim i śląskim.

CZYTAJ TAKŻE: Internet jednak nie pomógł, restauracje będą znikać

Dziś na Śląsku do aplikacji dołączyły kolejne cztery miasta, z blisko 40 restauracjami. Dzięki temu mieszkańcy Dąbrowy Górniczej, Rybnika, Tychów oraz Bielska Białej mogą już zamawiać ulubione dania z restauracji dostępnych na platformie. W tym miesiącu Uber Eats dotarł również do Bytomia, co w efekcie oznacza, że tylko na terenie województwa Śląskiego aplikacja jest dostępna dla przeszło 3 mln mieszkańców.

Tendencja wzrostowa w Polsce odzwierciedla się w liczbach: w kwietniu tego roku liczba nowych restauracji na platformie była o 188 proc. wyższa niż w styczniu. W tym samym czasie platforma odnotowała ponad 67 proc. wzrost liczby nowych restauracji w całej Europie i ponad 97 proc. na świecie.

CZYTAJ TAKŻE: W Polsce rusza silny konkurent dla Uber Eats

Pandemia przyczyniła się również do wzrostu zainteresowania aplikacjami do zamawiania żywności z dostawą, przez nowych użytkowników. W efekcie w okresie od marca do kwietnia br. Uber Eats utrzymał swoją pozycję najpopularniejszej aplikacji w swojej kategorii. Wzrost pobrań aplikacji jest również widoczny w Polsce, gdzie w okresie marzec-maj wyniósł 126 tys.

– Już na początku pandemii dostrzegliśmy silną i rosnącą potrzebę lokalnych restauracji, by dotrzeć do konsumentów w nowy sposób – mówi Charity Safford, dyrektor generalny Uber Eats na Europę Północną i Środkowo-Wschodnią.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Policja nie będzie już rozpoznawać twarzy

Największy dostawca kamer dla policji w Stanach Zjednoczonych rezygnuje z technologii rozpoznawania twarzy opartej ...

Koronawirus napompował gigantów e-commerce. Niebywałe wyceny

Ceny akcji firm specjalizujących się w e-zakupach jak Amazon czy Shopify odnotowują w ostatnich ...

Rosyjska firma sprzedaje roboty-klony prawdziwych ludzi

Firma Promobot oferuje budowę wzorowanych na prawdziwych ludziach robotów. Są niepokojąco autentyczne i podobne ...

Netflix nie daje w Polsce miesiąca za darmo. Dlaczego?

Nowi użytkownicy Netfliksa w Polsce od 18 marca nie mają możliwości bezpłatnego przetestowania serwisu. ...

Goldman Sachs: spółki technologiczne niczym za bańki dotcomów

Amerykański bank inwestycyjny ostrzega, że akcje amerykańskich spółek technologicznych są przewartościowane, a optymizm wśród ...

Amerykański policjant z polską technologią

Wrocławski system kopania danych, czyli tzw. data miningu, to prawdziwy bat na przestępców. Innowacyjna ...