Aktualizacja: 01.07.2025 05:53 Publikacja: 28.06.2020 21:26
Foto: Bloomberg
Wprowadzają one obowiązek uiszczania opłaty audiowizualnej na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej przez firmy dostarczające usługi na żądanie (tzw. platformy VoD), wynoszącej 1,5 proc. opłat od użytkowników lub wpływów reklamowych, w zależności od tego, która pozycja jest wyższa.
Są przy tym wyjątki. Z daniny zwolnieni są mikroprzedsiębiorcy lub firmy, których liczba wszystkich użytkowników usług audiowizualnych lub medialnych w poprzednim roku była niższa niż 1 proc. użytkowników usług szerokopasmowego internetu. Urząd Komunikacji Elektronicznej określił tę liczbę za 2019 r. na nieco ponad 7,77 mln. To oznacza, że firmy obsługujące do 77,7 tys. abonentów opłaty nie wniosą.
Nowoczesne kabiny, panoramiczne okna, cena od 79 euro – niemiecki start-up Nox Mobility planuje rewolucję na tor...
Start-up Seecoin wdraża nowatorski system, który pozwoli reklamodawcom wejść w interakcję z odbiorcami. Jego twó...
Firma, która opracowuje systemy AI i drony uderzeniowe, dość niespodziewanie stała się jedną z najcenniejszych u...
Twórca start-upu Jetson One Tomasz Patan wprowadza na rynek kolejną wersję pojazdu, o którym jest już głośno na...
Proces cyfryzacji nabiera tempa także w polskiej gospodarce. Od menedżerów i pracowników będzie wymagał nowych k...
Polski youtuber i przedsiębiorca postanowił, opierając się wyłącznie na sztucznej inteligencji, zbudować od pods...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas