Wśród nich jest m.in. Singapurczyk Raymond Zage z Tiga Investments (zaangażowany m.in. w Gojek czy Toshibę), fundusze OTB Ventures i TDJ Pitango. Startup wyceniono na 100 mln dol. Mowa o Cosmose AI, platformie przewidującej zachowania zakupowe ponad 1 mld ludzi w niemal 400 tys. sklepów. Ze stworzonego przez Polaków rozwiązania korzystają największe marki na świecie, w tym LVMH, do którego należą takie marki, jak Louis Vuitton i Dior, czy też koncern L’Oreal.
Zakończona runda A jest największą, jaką udało się przeprowadzić w przypadku rodzimego startupu technologicznego. Tym samym Cosmose AI znalazł się w TOP3 najcenniejszych tego typu firm w naszym kraju.
CZYTAJ TAKŻE: Niemiecki gigant inwestuje w polski startup. I pomoże w ekspansji
Cosmose AI to startup rozwijany od 2014 r. Łączy anonimowe ID użytkowników smarftonów wraz z bardzo precyzyjną geolokalizacją. Analiza tych danych napędza sprzedaż offline dla kilkuset największych marek na świecie. Z tej technologii korzystają (poza wymienionymi wcześniej) np. Coca-Cola, Walmart, czy Samsung. Platforma Cosmose AI pomaga sprzedawcom udoskonalać strategie marketingowe i sprzedażowe, pozwalając pozyskiwać klientów w oparciu o ich realne zachowania w sklepach. Przewiduje trendy zakupowe w przypadku ponad 600 marek i 360 tys. sklepów, głównie w Azji. Pozyskane właśnie pieniądze mają pomóc spółce w kilkukrotnym zwiększeniu skali działania.
– W obliczu pandemii wielkie sieci handlowe oraz marki zobaczyły, że sprzedaż online nie zrekompensuje im spadków sprzedaży w tradycyjnych sklepach, dlatego bardzo pożądane stały się technologie optymalizujące i napędzające kampanie skierowane na powrót klientów do sklepów. To otworzyło kolejne szanse dla Cosmose AI – tłumaczy Miron Mironiuk.