Polski startup wart już 100 mln dol. Kluczowy dla światowych marek

bloomberg

Innowacyjna spółka założona i rozwijana przez Mirona Mironiuka pozyskała właśnie 15 mln dol. od inwestorów m.in. z Azji i Europy.

Wśród nich jest m.in. Singapurczyk Raymond Zage z Tiga Investments (zaangażowany m.in. w Gojek czy Toshibę), fundusze OTB Ventures i TDJ Pitango. Startup wyceniono na 100 mln dol. Mowa o Cosmose AI, platformie przewidującej zachowania zakupowe ponad 1 mld ludzi w niemal 400 tys. sklepów. Ze stworzonego przez Polaków rozwiązania korzystają największe marki na świecie, w tym LVMH, do którego należą takie marki, jak Louis Vuitton i Dior, czy też koncern L’Oreal.

Zakończona runda A jest największą, jaką udało się przeprowadzić w przypadku rodzimego startupu technologicznego. Tym samym Cosmose AI znalazł się w TOP3 najcenniejszych tego typu firm w naszym kraju.

CZYTAJ TAKŻE: Niemiecki gigant inwestuje w polski startup. I pomoże w ekspansji

Cosmose AI to startup rozwijany od 2014 r. Łączy anonimowe ID użytkowników smarftonów wraz z bardzo precyzyjną geolokalizacją. Analiza tych danych napędza sprzedaż offline dla kilkuset największych marek na świecie. Z tej technologii korzystają (poza wymienionymi wcześniej) np. Coca-Cola, Walmart, czy Samsung. Platforma Cosmose AI pomaga sprzedawcom udoskonalać strategie marketingowe i sprzedażowe, pozwalając pozyskiwać klientów w oparciu o ich realne zachowania w sklepach. Przewiduje trendy zakupowe w przypadku ponad 600 marek i 360 tys. sklepów, głównie w Azji. Pozyskane właśnie pieniądze mają pomóc spółce w kilkukrotnym zwiększeniu skali działania.

– W obliczu pandemii wielkie sieci handlowe oraz marki zobaczyły, że sprzedaż online nie zrekompensuje im spadków sprzedaży w tradycyjnych sklepach, dlatego bardzo pożądane stały się technologie optymalizujące i napędzające kampanie skierowane na powrót klientów do sklepów. To otworzyło kolejne szanse dla Cosmose AI – tłumaczy Miron Mironiuk.

Prezes Cosmose AI podkreśla, że obecnie startup obejmują swoją analityką 1 mld konsumentów w Azji. Wkrótce ma to być już 2 mld ludzi. W 2022 r. technologie spółki, mającej swe korzenie i laboratorium R&D w Polsce, ma napędzać sprzedaż w 10 mln sklepach w Azji. A Mironiuk już zapowiada kolejne, duże partnerstwa m.in. w Malezji oraz Japonii.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

To już wojna o zakupy spożywcze w internecie

Sklep internetowy Carrefoura rozszerza dostawy na całą Polskę. Eurocash chce przejąć kontrolę nad Frisco. ...

Nowe technologie pomogą znaleźć dach nad głową

Rezerwacje mieszkania online jak wakacji w Airbnb, zaawansowane algorytmy kojarzące klientów, system rekomendacji, rozmowa ...

Grażyna Piotrowska-Oliwa: Zabobon staje na drodze 5G

Rząd ulega obawom przed reakcją Polaków, jeśli jest mowa o tym, żeby plan dla ...

Dactyl, fan kostki Rubika

Badacze z OpenAI stworzyli zrobotyzowaną rękę napędzaną sztuczną inteligencją, która nauczyła się układać kostkę ...

Chiński Alibaba idzie po 20 mld dol. W obawie przed Trumpem

Największa chińska platforma sprzedaży detalicznej, Alibaba Group Holdings, planuje przeprowadzić w drugiej połowie roku ...

Targi gier E3: nowy Xbox i zapowiedzi przebojów

Xbox nowej generacji, serwis streamingowy Microsoftu, a także zapowiedzi przyszłych przebojów: gier „Star Wars ...