Allegro chce miliarda z giełdy. Zyskają pracownicy

materiały prasowe

Spółka celuje w 1 mld zł na rozwój i zmniejszenie długu. Akcje dostaną też pracownicy.

W dokumentach ogłoszonych przed konferencją prasową spółka podała, że jej baza 12,3 mln zarejestrowanych użytkowników w 2019 r. wygenerowała sprzedaż o wartości 22,8 mld zł (5,7 mld dol.) w 2019 roku oraz 28,4 mld zł (7,1 mld dol.) w I poł. 2020 r., czyniąc grupę największym detalistą na rynku e-commerce w Polsce.

Allegro oczekuje, iż oferta obejmie emisję nowych akcji ze spodziewanymi wpływami brutto dla grupy w kwocie około 1 mld zł oraz sprzedaż akcji przez obecnych akcjonariuszy, w tym fundusze private equity oraz część dyrektorów i członków kierownictwa Grupy. Allegro zamierza przeznaczyć wpływy z emisji nowych akcji, wraz z kredytami w ramach nowej linii kredytowej, na spłatę istniejącego zadłużenia w celu poprawy swojej dźwigni finansowej. „Celem grupy i jej akcjonariuszy jest znaczący udział akcji będących w wolnym obrocie (free float) po ich dopuszczeniu do obrotu” – czytamy w komunikacie.

CZYTAJ TAKŻE: Allegro pęcznieje przed debiutem na giełdzie. Polacy dbają o zdrowie

Wszyscy pracownicy, którzy będą zatrudnieni przez grupę w dniu wejścia na giełdę i którzy nie posiadają akcji objętych w ramach historycznych uzgodnień inwestycyjnych, otrzymają jednorazową premię w formie akcji o wartości 10 tys. zł na pracownika, do której uprawnienia nabędą po 360 dniach od daty wejścia na giełdę.

Allegro podaje, że udział sprzedaży internetowej w polskim rynku handlu detalicznego istotnie wzrósł w ostatnich latach – z poziomu około 5,8 proc. w 2016 r. do około 8,4 proc. w 2019 r. grupa jest przekonana, że w dalszym ciągu istnieje duży potencjał wzrostu w tym obszarze, ponieważ udział sprzedaży internetowej w Polsce w całym rynku sprzedaży detalicznej znajduje się wciąż na stosunkowo niskim poziomie w porównaniu z innymi rynkami, w tym Wielką Brytanią (18 proc.) i Chinami (27 proc.). Obecny niski wskaźnik penetracji rynku przez sprzedaż online w połączeniu z zachodzącymi w świecie zjawiskami wspierającymi ten proces sprzyjają dalszemu wzrostowi polskiego segmentu e-commerce.

W dokumencie grupa podaje, ze według prognoz rynek w najbliższych latach ma rosnąć średnio o 14 proc. rocznie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koniec Google+. Mało czasu na pobranie danych

Rusza wygaszanie platformy społecznościowej Google’a. Serwis działający od 2011 r. zostanie oficjalnie zamknięty już ...

Automatyzacja to powrót do szkoły. Kto musi się przekwalifikować?

Nowe prognozy dotyczące skutków automatyzacji są optymistyczne dla pracowników, ale i tak oznaczają konieczność ...

Premiera flagowca Samsunga. Ma najpotężniejszy aparat na rynku

We wtorek 11 lutego w San Francisco debiutuje topowy model smartfona z serii Galaxy ...

Człowiek, który pokonał Amazona

„Jeśli marzenia są wystarczająco ambitne, nie zwracaj uwagi na fakty”. Całe życie założyciela i ...

Koniec z konsolą Nintendo 3DS. Firma stawia na nowego Switcha

Japoński koncern zaprzestał produkcji konsoli 3DS. W sumie firma sprzedała około 76 mln sztuk ...

Mocne wejście CD Projektu i CI Games na Gamescomie

Zaczęły się największe w Europie targi branżowe Gamescom. Polskie studia bez kompleksów konkurują tam ...