Allegro chce miliarda z giełdy. Zyskają pracownicy

materiały prasowe

Spółka celuje w 1 mld zł na rozwój i zmniejszenie długu. Akcje dostaną też pracownicy.

W dokumentach ogłoszonych przed konferencją prasową spółka podała, że jej baza 12,3 mln zarejestrowanych użytkowników w 2019 r. wygenerowała sprzedaż o wartości 22,8 mld zł (5,7 mld dol.) w 2019 roku oraz 28,4 mld zł (7,1 mld dol.) w I poł. 2020 r., czyniąc grupę największym detalistą na rynku e-commerce w Polsce.

Allegro oczekuje, iż oferta obejmie emisję nowych akcji ze spodziewanymi wpływami brutto dla grupy w kwocie około 1 mld zł oraz sprzedaż akcji przez obecnych akcjonariuszy, w tym fundusze private equity oraz część dyrektorów i członków kierownictwa Grupy. Allegro zamierza przeznaczyć wpływy z emisji nowych akcji, wraz z kredytami w ramach nowej linii kredytowej, na spłatę istniejącego zadłużenia w celu poprawy swojej dźwigni finansowej. „Celem grupy i jej akcjonariuszy jest znaczący udział akcji będących w wolnym obrocie (free float) po ich dopuszczeniu do obrotu” – czytamy w komunikacie.

CZYTAJ TAKŻE: Allegro pęcznieje przed debiutem na giełdzie. Polacy dbają o zdrowie

Wszyscy pracownicy, którzy będą zatrudnieni przez grupę w dniu wejścia na giełdę i którzy nie posiadają akcji objętych w ramach historycznych uzgodnień inwestycyjnych, otrzymają jednorazową premię w formie akcji o wartości 10 tys. zł na pracownika, do której uprawnienia nabędą po 360 dniach od daty wejścia na giełdę.

Allegro podaje, że udział sprzedaży internetowej w polskim rynku handlu detalicznego istotnie wzrósł w ostatnich latach – z poziomu około 5,8 proc. w 2016 r. do około 8,4 proc. w 2019 r. grupa jest przekonana, że w dalszym ciągu istnieje duży potencjał wzrostu w tym obszarze, ponieważ udział sprzedaży internetowej w Polsce w całym rynku sprzedaży detalicznej znajduje się wciąż na stosunkowo niskim poziomie w porównaniu z innymi rynkami, w tym Wielką Brytanią (18 proc.) i Chinami (27 proc.). Obecny niski wskaźnik penetracji rynku przez sprzedaż online w połączeniu z zachodzącymi w świecie zjawiskami wspierającymi ten proces sprzyjają dalszemu wzrostowi polskiego segmentu e-commerce.

W dokumencie grupa podaje, ze według prognoz rynek w najbliższych latach ma rosnąć średnio o 14 proc. rocznie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Facebook chce przepowiadać przyszłość

Największa platforma społecznościowa dziś wie, gdzie przebywasz w danej chwili, ale chce wiedzieć też, ...

Kryptowaluty na rollecoasterze, ale liczba bitomatów szybko rośnie

Bankomaty do kryptowalut, tzw. bitomaty, stają się coraz bardziej popularne. Obecnie w 76 krajach ...

Wirus odstrasza Polaków od zakupów w internecie. AliExpress ma problem

W lutym ruch na AliExpress z Polski był wyraźnie mniejszy niż miesiąc wcześniej. Spadek ...

Pekin: Urzędy w Chinach mają używać chińskich komputerów

Władze w Pekinie nakazały wszystkim instytucjom państwowym, by te w ciągu trzech lat pozbyły ...

Twórca bitcoina wreszcie zdemaskowany?

Ekscentryczny milioner John McAfee, jeden z pionierów branży cyberbezpieczeństwa, twierdzi, że wie, kim jest ...

Chińczycy wysłali na ulice swojego robocopa

Na terenie miasta Handan w północnych Chinach policja włączyła do swoich szeregów roboty. Pierwsza ...