Amazon rozszerza abonament Prime o porady stylisty. Początkowo dedykowane kobietom, teraz pojawią się też dla mężczyzn, cena to 4,99 dol. miesięcznie. Za to klient będzie otrzymywał zestawy ubrań, które po przymierzeniu w domu będzie mógł zostawić czy odesłać. Abonament obejmuje dostęp do promocji marek, które do programu weszły, np. Scotch & Soda, Penguin, Adidas, Lacoste, Carhartt, Levi’s i inne.
Szafa też online
Nie jest to pierwsze podejście firmy – już w 2019 r. wprowadziła Prime Wardrobe, w ramach której także można było zamawiać do domu ubrania i decydować o zakupie po przymierzeniu. Wtedy dopiero naliczana była płatność.
Wszystko to przypomina ofertę Stitch Fix, który od dawna oferuje porady stylistów przy komponowaniu zestawów ubrań. Za taką usługę nalicza jednak opłatę 20 dol., co w świetle masowości dotarcia Amazona zapewne sprawi, że firma zostanie zmuszona do obniżki. Tym bardziej że Amazon zapowiada rozwijanie liczby marek dostępnych w ramach nowych usług. Firma nie podaje dokładnych danych, ale twierdzi, iż miliony jej klientów korzystają z opcji zamawiania ubrań do domu.
CZYTAJ TAKŻE: Facebook wchodzi w e-handel. Zapłacisz komunikatorem
Szlaki dla systemu zamówień online w formie abonamentu przecierał Dollar Shave Club, który ruszył w 2011 r. Abonenci zamawiali stałe dostawy najpierw maszynek do golenia, a następnie innych produktów. W 2016 r. firmę za 1 mld dol. kupił Unilever, a 20 proc. jej klientów to kobiety.