Polskie aplikacje dla salonów urody – Booksy i Versum – łączą siły. Startupy właśnie sfinalizowali fuzję, a tym samym powstaje największa na świecie platforma dla branży hair&beauty. Łącznie korzysta z niej blisko 13 mln użytkowników.
Konkurujące dotąd Booksy i Versum – do którego należy portal rezerwacyjny Moment.pl – podjęły decyzję o połączeniu spółek i dalszej współpracy pod wspólną marką Booksy. Obecnie jest ona najchętniej wybieraną aplikacją do rezerwacji na świecie w App Store i Google Store. W wyniku fuzji w Polsce powstał globalny lider oprogramowania do zarządzania salonami i największy na świecie marketplace dla branży hair&beauty. Wartości transakcji nie ujawniono, ale szacuje się, że tylko w przyszłym roku Booksy obsłuży blisko 100 mln wizyt o wartości ponad 10 mld zł.
CZYTAJ TAKŻE: Polski Booksy chce być gigantem jak Uber i Airbnb
– Chcieliśmy szybszego zwiększenia skali, przewag konkurencyjnych na globalnym rynku i zapewnienia sobie pozycji niekwestionowanego lidera – tłumaczy przeczyny fuzji Stefan Batory, założyciel Booksy.
Jak zaznacza, Polska długo czekała na produkt o globalnym zasięgu, jak szwedzki Spotify, czy holenderski Booking.com. – Jesteśmy przekonani, że ten krok znacząco nas do tego zbliżył – dodaje Batory.
W następstwie fuzji do zarządu Booksy dołączą założyciele Versum – Sebastian Maśka i Paweł Kantyka. Będą odpowiadać za rozwój nowych rynków i produktu do zarządzania salonami. Połączone zespoły będą liczyły blisko 500 osób.
CZYTAJ TAKŻE: Stefan Batory oczarował amerykańskich fryzjerów. I Nergala
Jeszcze kilka miesięcy temu przyszłość firmy Stefana Batorego nie była jednak jasna. Lockdown zachwiał podstawami biznesu Booksy. Ambitne plany startupu pokrzyżowała pandemia – salony fryzjerskie i kosmetyczne przestały działać, Booksy walczył o przetrwanie. Przychody spółki z dnia na dzień zniknęły. Ta musiała zwolnić 150 osób, czyli aż co drugiego pracownika.
Batory – matematyk z wykształcenia, ultramaratończyk, jeden z najbardziej doświadczonych polskich przedsiębiorców działających w sektorze nowych technologii – nie złożył broni i wyszedł z ofertą do nowych branż, m.in. bankowości (wdrożono system Booksy w Alior Banku i BNP), wszedł również w kooperację z Google, który wprowadził nowe funkcje w swoich mapach oraz wyszukiwarce. Dzięki nim przedsiębiorcy mogli informować swoich klientów o nowych opcjach swojej działalności oraz możliwościach wsparcia ich biznesów.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.