Booksy łączy się z rywalem i staje się globalnym liderem

Polskie aplikacje dla salonów urody – Booksy i Versum – łączą siły. Startupy właśnie sfinalizowali fuzję, a tym samym powstaje największa na świecie platforma dla branży hair&beauty. Łącznie korzysta z niej blisko 13 mln użytkowników.

Publikacja: 14.12.2020 10:17

Booksy łączy klientów z usługodawcami. Są to głównie fryzjerzy
i salony kosmetyczne

Booksy łączy klientów z usługodawcami. Są to głównie fryzjerzy i salony kosmetyczne

Foto: mat. pras.

Konkurujące dotąd Booksy i Versum – do którego należy portal rezerwacyjny Moment.pl – podjęły decyzję o połączeniu spółek i dalszej współpracy pod wspólną marką Booksy. Obecnie jest ona najchętniej wybieraną aplikacją do rezerwacji na świecie w App Store i Google Store. W wyniku fuzji w Polsce powstał globalny lider oprogramowania do zarządzania salonami i największy na świecie marketplace dla branży hair&beauty. Wartości transakcji nie ujawniono, ale szacuje się, że tylko w  przyszłym roku Booksy obsłuży blisko 100 mln wizyt o wartości ponad 10 mld zł.

CZYTAJ TAKŻE: Polski Booksy chce być gigantem jak Uber i Airbnb

– Chcieliśmy szybszego zwiększenia skali, przewag konkurencyjnych na globalnym rynku i zapewnienia sobie pozycji niekwestionowanego lidera – tłumaczy przeczyny fuzji Stefan Batory, założyciel Booksy.

Jak zaznacza, Polska długo czekała na produkt o globalnym zasięgu, jak szwedzki Spotify, czy holenderski Booking.com. – Jesteśmy przekonani, że ten krok znacząco nas do tego zbliżył – dodaje Batory.

W następstwie fuzji do zarządu Booksy dołączą założyciele Versum – Sebastian Maśka i Paweł Kantyka. Będą odpowiadać za rozwój nowych rynków i produktu do zarządzania salonami. Połączone zespoły będą liczyły blisko 500 osób.

CZYTAJ TAKŻE: Stefan Batory oczarował amerykańskich fryzjerów. I Nergala

Jeszcze kilka miesięcy temu przyszłość firmy Stefana Batorego nie była jednak jasna. Lockdown zachwiał podstawami biznesu Booksy. Ambitne plany startupu pokrzyżowała pandemia – salony fryzjerskie i kosmetyczne przestały działać, Booksy walczył o przetrwanie. Przychody spółki z dnia na dzień zniknęły. Ta musiała zwolnić 150 osób, czyli aż co drugiego pracownika.

Batory – matematyk z wykształcenia, ultramaratończyk, jeden z najbardziej doświadczonych polskich przedsiębiorców działających w sektorze nowych technologii – nie złożył broni i wyszedł z ofertą do nowych branż, m.in. bankowości (wdrożono system Booksy w Alior Banku i BNP), wszedł również w kooperację z Google, który wprowadził nowe funkcje w swoich mapach oraz wyszukiwarce. Dzięki nim przedsiębiorcy mogli informować swoich klientów o nowych opcjach swojej działalności oraz możliwościach wsparcia ich biznesów.

Konkurujące dotąd Booksy i Versum – do którego należy portal rezerwacyjny Moment.pl – podjęły decyzję o połączeniu spółek i dalszej współpracy pod wspólną marką Booksy. Obecnie jest ona najchętniej wybieraną aplikacją do rezerwacji na świecie w App Store i Google Store. W wyniku fuzji w Polsce powstał globalny lider oprogramowania do zarządzania salonami i największy na świecie marketplace dla branży hair&beauty. Wartości transakcji nie ujawniono, ale szacuje się, że tylko w  przyszłym roku Booksy obsłuży blisko 100 mln wizyt o wartości ponad 10 mld zł.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Historia zdrowia każdego w jednym pliku. Firma z Warszawy chce zlikwidować kolejki
Biznes Ludzie Startupy
Sztuczna inteligencja z Polski chce odmienić działanie firm w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polska elektrownia wodna nie musi mieć tamy
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA