Netflix ma już 200 mln subskrybentów. Pomógł koronawirus i seriale

"Gambit królowej" był najchętniej oglądanym serialem Netfliksa
Netflix

Netflix z przytupem zakończył 2020 r. W IV kwartale najpopularniejszy serwis streamingowy pozyskał 8,5 mln nowych subskrybentów, dzięki czemu liczba klientów przekroczyła po raz pierwszy w historii barierę 200 mln.

Wynik za IV kwartał okazał się być o wiele lepszy od prognoz. Analitycy szacowali, że spółka pozyska 6,47 mln nowych subskrypcji, jednak udało się przebić prognozy o ponad 30 proc. Pozytywnie na przyrost subskrypcji wpłynęła kolejna fala pandemii, bowiem ludzie pozostający w domach chętnie korzystali z usług Netflixa.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix się ugiął. Zapłaci podatki w Wielkiej Brytanii

W sumie w całym 2020 r. serwis odnotował wzrost nowych subskrypcji o 36,6 mln. W efekcie, na koniec roku Netflix posiadał rekordowe 203 mln abonentów. Barierę 200 mln subskrypcji udało się pokonać po trzech latach odkąd liczba abonentów po raz pierwszy przekroczyła 100 mln.

Inwestorzy z euforią zareagowali na te informacje. Notowania Netflixa w handlu przed sesyjnym rosną o ponad 12 proc., do 563 dol.

W IV kwartale spółka wygenerowała 6,64 mld dol. przychodów w porównaniu z prognozowanymi 6,63 mld dol. Zysk na akcję wyniósł 1,19 dol., wobec szacowanych 1,39 dol.

Przedstawiciele Netflixa poinformowali, że spółka jest już blisko generowania dodatnich przepływów pieniężnych, dzięki czemu nie będzie musiała korzystać z zewnętrznego finansowania. Netflix posiada 8,2 mld dol. w gotówce. Ponadto firma rozważa przeprowadzenie skupu akcji, czego nie robiono od około dziesięciu lat.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix podnosi ceny abonamentów

Pod względem geograficznym Netflix najwięcej klientów posiada w USA, gdzie wykupiło 74 mln użytkowników, następnie w regionie EMEA (66 mln), w Ameryce Łacińskiej (25 mln) i regionie Azji i Pacyfiku (25 mln).

Firma podzieliła się również szczegółami dotyczącymi największych hitów minionego kwartału. Jednym z najchętniej oglądanych seriali był „The Queen’s Gambit”, który 62 miliony gospodarstw domowych obejrzało w ciągu pierwszych 28 dni od premiery. Innym serialowym hitem był „The Crown”, a filmowym „The Midnight Sky”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przybywa inteligentnych domów. Hitem zamki otwierane smartfonem

Popularność rozwiązań smart home w Polsce rośnie. W ub.r. zdecydował się na nie co ...

Problem odpadów z plastiku mogą rozwiązać larwy

Larwy chrząszcza drewnojada (Zophobas atratus), wyglądają jak gigantyczne mączniki i często są sprzedawane w ...

Te smartfony sprzedają się najlepiej. Jest duże zaskoczenie

Za ponad 17 proc. wszystkich smartfonów, które trafiły w III kwartale 2019 r. na ...

Robot baristą i kelnerem. W pandemii gastronomia wkracza w nową erę

Koronawirus wydaje się znacząco przyspieszać automatyzację zajęć, które wydawałoby się, są jednak zarezerwowane dla ...

Koszmarny błąd poczty. Niesłusznie skazano 736 osób

Przez lata renomowany brytyjski Post Office miał być okradany przez pracowników. Część z nich ...

Ochnik zhakowany. Wyciekły dane klientów odzieżowej firmy?

Firma ujawniła, że 15 maja stwierdzono nieuprawnioną próbę dostępu do bazy danych spółki. W ...