Bill Gates inwestuje w silniki. To ma być rewolucja w lotnictwie

Bloomberg

Współzałożyciel Microsoftu zwiększa swoje zaangażowanie w promocję i finansowanie nowatorskich technologii napędu dla lotnictwa. I to znacząco.

Jego firma Breakthrough Energy Ventures podwoiła inwestycję w ZeroAvia, startup, który pracuje nad hybrydowym wodorowo-elektrycznym układem napędowym do samolotów pasażerskich.

CZYTAJ TAKŻE: Bill Gates stworzył koronawirusa? Wywiad ma być dowodem

W grudniu ub. r. fundusz uczestniczył wspólnie z Climate Pledge Fund firmy Amazon w wartej ponad 21 mln dol. rundzie finansowej. Teraz ​​fundusz innowacji energetycznych Billa Gatesa wyłożył kolejną pokaźną sumę na wsparcie tego innowacyjnego projektu (do ZeroAvia popłynęło kolejne niemal 25 mln dol.).

Tym razem w towarzystwie Gatesa pojawili się tacy inwestorzy, jak miliarder Li Ka-shing z Hongkongu czy linia British Airways. Wcześniej udziały w startupie pozyskał również fundusz inwestycyjny koncernu Shell.

W sumie startup szykujący energetyczną rewolucję na niebie zdobył już prawie 75 mln dol. finansowania na rozwój lotniczych silników na wodór i prąd.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zagraniczni eksperci oczarowani: Polska gra może być hitem wiele lat

Eksperci oraz dziennikarze branżowi z całego świata mieli już możliwość testowania najnowszej produkcji CD ...

Polski „dostawczy Uber” podbija Europę

Startup z Trójmiasta łączy osoby i firmy szukające transportu większych rzeczy z przewoźnikami. Z ...

Hakerzy uderzają w aplikacje do wynajmu aut czy hulajnóg

Cyberprzestępcy są w stanie przejąć kontrolę nad autem czy hulajnogą, którą jedziemy. Aplikacje do ...

Google pracuje nad własnym smartfonem z elastycznym ekranem

W amerykańskim urzędzie patentowym pojawił się dowód na to, że Google nie chce przegapić ...

Smartfon nowym frontem batalii USA – Chiny

Google dostosował się do embarga nałożonego przez administrację USA na chiński koncern Huawei i ...

Google, Amazon i Facebook zdominowali reklamę. Pomógł Covid-19

Trzej cyfrowi giganci zbierają już ponad połowę wszystkich budżetów reklamowych w USA. Inne firmy ...