Polski startup z potężną brytyjsko-niemiecką inwestycją

Adobe Stock

Rodzima spółka eStoreMedia, działający w branży IT i e-handlu, pozyskała od zagranicznych funduszy 30 mln dol. finansowania. Pieniądze od inwestorów mają m.in. pomóc w zagranicznej ekspansji dostawcy oprogramowania SaaS (z ang Software as a Service), służącego do optymalizacji sprzedaży w e-commerce.

Polski biznes wsparły londyński fundusz Kennet Partners oraz monachijski Digital+ Partners. To pierwsi zewnętrzni inwestorzy startupu. Teraz eStoreMedia, twórca oprogramowania eStoreCheck, maksymalizującego sprzedaż online marek konsumenckich chce rozwinąć autorską technologię Digital Shelf Automation i mocno ruszyć z ofertą nie tylko w Europie, ale również w USA, Azji i Ameryce Południowej.

Oprogramowanie polskiej firmy pomaga zwiększać sprzedaż online i analizować obecność danych marek w sklepach internetowych oraz na platformach marketplace (takich jak np. Amazon czy Allegro). Wykorzystuje do tego sztuczną inteligencję i analizę opartą o algorytmy uczenia maszynowego (narzędzie daje firmom prowadzącym e-sprzedaż wiedzę o tym, jak ich produkty prezentowane są przez sklepy internetowe oraz co należy zrobić, aby zmaksymalizować ich sprzedaż).

CZYTAJ TAKŻE: Reddit stał się internetowym oknem. A miał podbijać… gastronomię

Spółka eStoreMedia nie zdradza, kto jest jej klientem, ale wskazuje, że są wśród nich firmy z listy „Fortune 500”. Twierdzi, że swoje projekty już dziś realizuje w przeszło 50 krajach świata. Bartosz Kiełbinski, założyciel eStoreMedia, ma ambicję, by stworzyć uniwersalną platformę (Digital Shelf Automation), która zmieni sposób współpracy między właścicielami marek oraz sklepami prowadzącymi ich sprzedaż online. – Potrafimy tworzyć narzędzia, które naprawdę zmienią reguły gry w e-commerce – przekonuje.

W tę wizję uwierzył Hillel Zidel, managing director w Kennet Partners. – Widzimy potężny potencjał w narzędziach SaaS do wspierania marek konsumenckich w zarządzaniu ich biznesem w e-commerce – podkreśla.

Z kolei Dirk Schmuecking, partner w Digital+ Partners, liczy, że polska spółka zostanie globalnym liderem w branży analityki e-commerce dla producentów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nc+ przejmuje Kino Świat, dystrybutora „Kleru”

ITI Neovision, właściciel platformy satelitarnej NC+ kontrolowany przez francuski koncern Vivendi, przejmie kontrolę nad ...

Pandemia nakręciła piractwo. Ofiarą nie tylko nowe filmy

Podczas lockdownu ilość linków linków do nielegalnych streamingów wzrosła aż dwukrotnie między lutym a ...

Black Friday, czyli wielki wyścig na obniżki

W piątek piątek wielu Polaków, a większość Amerykanów czy Brytyjczyków, spędzi na przeszukiwaniu promocji ...

Gry, które w ubiegłym roku rozbiły bank

Tylko dziesięć najpopularniejszych tytułów wygenerowało w ub. r. niemal 6 mld dol. przychodów. To ...

W polski rower przyszłości zainwestował b. wiceprezes Tesli

Firma JIVR idzie jak burza. A raczej jedzie. Jej elektryczny jednoślad zagrał już w ...

Strach przed koronawirusem. Kina mocno tną ceny

Cena biletu na film 2D w większości multipleksów w Polsce spada do 15 zł. ...