Rynek tabletów kurczy się kolejny rok

Sprzedaż tabletów w tym roku spadła na świecie o ponad 4 proc. I wiele wskazuje na to, że trend ten się utrzyma.

2018 r. to już kolejny kiepski rok dla producentów elektronicznych tabliczek. Boom na te urządzenia już dawno minął. Wygląda na to, że tablety przegrały rywalizację z notebookami a przede wszystkim tzw. phabletami, czyli smartfonami z wielocalowymi wyświetlaczami, na które panuje od kilku lat moda. W br. kupimy w sumie 145,5 mln tabletów (o 4,3 proc. mniej niż w 2017 r.), w przyszłym roku – jak prognozują analitycy TrendForce – już tylko 139,6 mln (kolejne tąpnięcie o 4 proc.).

Liderem tego rynku nieustannie pozostają iPady Apple (ich udział to 29,6 proc.), słabnie natomiast Samsung (15,1 proc.), Amazon (9,2 proc.) i Lenovo (7,1 proc.). W siłę rośnie z kolei Huawei. Chiński producent wskoczył na pozycję trzeciego pod względem wielkości producenta (udziały na poziomie prawie 10 proc.) i – według TrendForce – w przyszłym roku zbliży się do drugiego Samsunga. Dystans między konkurentami skurczy się do ledwie 2,6 pkt proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Facebook bije w Tindera. Uruchomił własny serwis randkowy

Serwis Facebook Dating ruszył w Stanach Zjednoczonych i 19 innych państwach, a na początku ...

Cyberprzestępcy żerują na pandemii. Fałszywe testy i szczepionki

Co trzeci internauta pada ofiarą oszustw w sieci związanych z Covid-19. W co czwartym ...

Facebook tworzy zaskakującą grę VR. Będziesz miał avatara

Dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg zapowiedział nowy projekt z zakresu wirtualnej rzeczywistości – Facebook ...

Zysk Samsunga niższy o ponad połowę. Co się dzieje?

W drugim kwartale zysk operacyjny największego na świecie producenta smartfonów i dostawcy układów pamięci ...

Prezes Hyper Poland: Hyperloop może połączyć CPK z Warszawą i Łodzią

Za siedem-dziesięć lat hyperloop mógłby pojawić się w Polsce. Nasze szacunki mówią, że potrzeba ...

Disney zmienia logo 20th Century Fox. Złe skojarzenia

Należące do Disneya znane studio filmowe 20th Century Fox wyrzuca słowo „Fox” ze swojej ...