2018 r. to już kolejny kiepski rok dla producentów elektronicznych tabliczek. Boom na te urządzenia już dawno minął. Wygląda na to, że tablety przegrały rywalizację z notebookami a przede wszystkim tzw. phabletami, czyli smartfonami z wielocalowymi wyświetlaczami, na które panuje od kilku lat moda. W br. kupimy w sumie 145,5 mln tabletów (o 4,3 proc. mniej niż w 2017 r.), w przyszłym roku – jak prognozują analitycy TrendForce – już tylko 139,6 mln (kolejne tąpnięcie o 4 proc.).

Liderem tego rynku nieustannie pozostają iPady Apple (ich udział to 29,6 proc.), słabnie natomiast Samsung (15,1 proc.), Amazon (9,2 proc.) i Lenovo (7,1 proc.). W siłę rośnie z kolei Huawei. Chiński producent wskoczył na pozycję trzeciego pod względem wielkości producenta (udziały na poziomie prawie 10 proc.) i – według TrendForce – w przyszłym roku zbliży się do drugiego Samsunga. Dystans między konkurentami skurczy się do ledwie 2,6 pkt proc.