Rynek tabletów kurczy się kolejny rok

Sprzedaż tabletów w tym roku spadła na świecie o ponad 4 proc. I wiele wskazuje na to, że trend ten się utrzyma.

2018 r. to już kolejny kiepski rok dla producentów elektronicznych tabliczek. Boom na te urządzenia już dawno minął. Wygląda na to, że tablety przegrały rywalizację z notebookami a przede wszystkim tzw. phabletami, czyli smartfonami z wielocalowymi wyświetlaczami, na które panuje od kilku lat moda. W br. kupimy w sumie 145,5 mln tabletów (o 4,3 proc. mniej niż w 2017 r.), w przyszłym roku – jak prognozują analitycy TrendForce – już tylko 139,6 mln (kolejne tąpnięcie o 4 proc.).

Liderem tego rynku nieustannie pozostają iPady Apple (ich udział to 29,6 proc.), słabnie natomiast Samsung (15,1 proc.), Amazon (9,2 proc.) i Lenovo (7,1 proc.). W siłę rośnie z kolei Huawei. Chiński producent wskoczył na pozycję trzeciego pod względem wielkości producenta (udziały na poziomie prawie 10 proc.) i – według TrendForce – w przyszłym roku zbliży się do drugiego Samsunga. Dystans między konkurentami skurczy się do ledwie 2,6 pkt proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Smartfony i popyt z Azji pociągną polskich producentów gier. Branża wciąż kwitnie

Większość notowanych na warszawskiej giełdzie producentów gier w ubiegłym roku potaniała, to wciąż rządzą ...

25 lat NASK, czyli Internet w centrum uwagi

W czwartek odbędzie się tegoroczna edycja Forum Zarządzania Internetem. Podczas konferencji poruszonych zostanie szereg ...

Naukowcy opracowali drona-nietoperza. Idealny do pracy w nocy

Badacze Mireille “Mimi” Boutin z Purdue University i Gregor Kemper, profesor z Technical University ...

Hyperloop bije rekord prędkości

Czwarta edycja zawodów Hyperloop Pod, organizowanych przez firmę SpaceX, nie tylko wyłoniła kolejne grono ...

Nieudana próba przelotu nad kanałem La Manche flyboardem

Franky Zapata, francuski wynalazca, który na latającej desce (flyboard) zaprezentował się całemu światu w ...

„Może byście płacili podatki?” – tak Walmart atakuje Amazona

Szef Amazona wyzwał inne firmy, by „płaciły pracownikom tak dobrze, jak Amazon”. Walmart i ...