Polacy coraz chętniej kupują smartwatche. Na co zwracają uwagę?

Smartwatche Facebooka mogą się okazać groźnym rywalem dla dominującego na tym rynku Apple.
Bloomberg

Inteligentne zegarki zyskują na znaczeniu – aż 94 proc. z nas wie, czym jest smartwatch, a 21 proc. nawet posiada już takie urządzenie. Co więcej, dwóch na trzech respondentów deklaruje, że rozważa zakup smartwatcha – wynika z badań Ipsos dla Huawei.

Ta stosunkowo młoda kategoria urządzeń elektronicznych wypiera odważnie z rynku tradycyjne czasomierze. Jak wskazują dane, aż 42 proc. spośród osób myślących o zakupie uważa, że smartwatch może całkowicie zastąpić zwykły zegarek. Kolejne 39 proc. badanych korzystałoby głównie z inteligentnego zegarka, a tradycyjny pojawiałby się na ich ręce wyłącznie okazjonalnie.

CZYTAJ TAKŻE: Apple rozczarował. Zamiast iPhone`a zaprezentował zegarek

A kim są użytkownicy tej kategorii produktów? Z raportu Huawei wynika, że użytkownicy smartwatcha to najczęściej osoby między 25. a 34. rokiem życia, z wykształceniem wyższym lub średnim, a także dochodem między 2201 zł a 5600 zł netto. 36 proc. respondentów korzysta z inteligentnego zegarka od roku lub krócej. Smartwatch jest urządzeniem równie chętnie noszonym przez mężczyzn, jak i przez kobiety, które wśród zadeklarowanych użytkowników stanowiły 49 proc.

Raport Ipsos wskazuje, że osoby posiadające „smart” zegarek lub rozważający jego zakup postrzegane są jako gadżeciarze. Noszący go na ręku mówią jednak o jego aspekcie sportowym – noszący go, według nich, częściej uprawiają sport i dbają o swój wygląd, choć 80 proc. respondentów twierdzi, że to również modny dodatek.

CZYTAJ TAKŻE: Zegarek Amazona oceni nasz nastrój. I to wykorzysta

Dla osób ciągle rozważających zakup inteligentnego zegarka, najważniejszą cechą pozostaje długi czas pracy baterii (75 proc. badanych zaznaczyło ten aspekt jako zdecydowanie istotny), atrakcyjna cena (61 proc.) oraz odporność na pył i wodę (59 proc.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gigant handlu rzuca wyzwanie Amazonowi. To już wojna cenowa

Od 15 września Walmart uruchomi nową ofertę subskrypcyjną Walmart+, która ma być poważną konkurencją ...

“Gangsterskie” metody Apple. Problem twórców aplikacji

Apple nie gra fair – wynika z doniesień dyrektora technicznego spółki Basecamp. Odpowiadająca za ...

Polski gigant sięga po superbohaterów

Gry online na licencji Warner Bros. mają przyciągnąć do Totalizatora Sportowego nowych klientów, a ...

Billboard „zobaczy” pojazd i puści odpowiednią reklamę

Technologia polskiego startupu, rodem z filmów s.f., pomogła kanałowi Fox w promocji serialu „Chicago ...

W II fali pandemii znów wystrzeliły e-zakupy. Co teraz zamawiają Polacy?

W sklepach internetowych zamówienia wracają na rekordowe poziomy z marca i kwietnia – wynika ...

Zaufaj robotom. Właśnie wchodzą na sale operacyjne

W Stanach Zjednoczonych jeden robot chirurgiczny da Vinci przypada na 100 tys. mieszkańców, w ...