Przełomowy smartwatch Facebooka z odłączanymi kamerami

Mark Zuckerberg wchodzi na zupełnie nowy rynek
Getty Images, Andrew Harrer

Gigant na rynku mediów społecznościowych chce rzucić wyzwanie producentom urządzeń z kategorii wearables (tzw. ubieralnych).

W przyszłe lato firma Marka Zuckerberga wypuścić ma na rynek własnego smartwatcha, który funkcjonalnością może pobić konkurencję. Jak podaje serwis „The Verge”, inteligentny zegarek oprócz m.in. pulsometru wyposażony zostanie bowiem w dwa aparaty. Będzie można robić nim więc zdjęcia, czy kręcić filmy. I to bez konieczności posiadania smartfonu. Co więcej, ponieważ korzystanie z obiektywów na nadgarstku może być niewygodne, Facebook zdecydował, że wyświetlacz zegarka będzie odłączany od paska. W efekcie kopertę smartwatcha będzie można wziąć w drugą rękę, by np. nagrywać wideo z wakacji, czy wrzucać fotki bezpośrednio na serwis społecznościowy.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook stworzy własnego smartwatcha. Będzie „społecznościowy”

Smartwatch będzie debiutem Facebooka w tej branży. Ma on jednak stanowić tylko kolejne narzędzie zwiększające zaangażowanie użytkownika na platformach społecznościowych giganta. Funkcje urządzenia będą bowiem sparowane z kontem na Instagramie, czy Facebooku. Eksperci wskazują, że wyposażenie zegarka w dwie kamery to rozwiązanie, które – jak w przypadku smartfonów – pozwoli obiektywem z przodu wyświetlacza prowadzić wideorozmy. Bardziej zaawansowana kamera 1080p z automatycznym ustawianiem ostrości z tyłu koperty ma służyć do fotografii.

Ale sprzęt Facebooka adresowany będzie również do fanów sportu i ćwiczeń. Wyposażony ma być w pulsometr, co jest dziś standardem w tego typu gadżetach, a także łączność LTE. Zegarek będzie w stanie działać niezależnie od smartfona. Ma on być także w przyszłości platformą do łączności z inteligentnymi okularami rozszerzonej rzeczywistości. W najbliższych latach Facebook ma ambicję, by wypuścić na rynek taką nową kategorię „smart” produktów. Wiele wskazuje na to, że w zegarku Facebook wykorzysta technologie od przejętego startupu CTRL-labs w zakresie sterowania komputerem za pomocą gestów i ruchów nadgarstka.

CZYTAJ TAKŻE: Polacy coraz chętniej kupują smartwatche. Na co zwracają uwagę?

Na rynku mają być dostępne trzy wersje smartwatcha Facebooka – czarna, biała i złota. Wedle spekulacji urządzenie miałoby kosztować ok. 400 dol. „The Verge” podaje, iż koncern celuje na początek ze sprzedażą liczoną w setkach tysięcy sztuk. A to – biorąc pod uwagę wielkość rynku smartwatchy – niewielki kawałek tortu (dane Counterpoint Research wskazują, że np. Apple w ub. r. wprowadził na rynek 34 mln zegarków).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekordowy Dzień singla. Polacy ruszyli na internetowe zakupy do Chin

Tegoroczne wyniki internetowe święta zakupowego Dzień Singla na chińskich serwisach zakupowych znów dały rekord. ...

Google unikał miliardów podatku. „Skarbonka” na Bermudach

W latach 2012-2019 przez holenderską spółką zależną koncern przeniósł 128 mld euro na Bermudy. ...

Ponad połowy polskich firm nie stać na inwestycje w IT

Aż 59 proc. menedżerów w polskich przedsiębiorstwach nie ma wystarczających budżetów na niezbędne inwestycje ...

Spółki za mało inwestują w patenty, znaki i wzory

Pod względem ochrony własności intelektualnej polskie firmy wciąż mają dużo do zrobienia. Część naszych ...

Rosyjskie kurczaki z próbówki w KFC

Amerykańska sieć fast-foodów pracuje nad „mięsem przyszłości” – chce produkować popularne kurczaczki, tzw. nuggets’y, ...

Robot-krab zaopiekuje się kwiatkami

Masz dość przenoszenia doniczek z roślinami w bardziej nasłonecznione miejsce mieszkania? Startup Vincross ma ...