Kupujemy coraz więcej elektroniki premium. Kluczem online i łatwość obsługi

Globalna sprzedaż elektroniki użytkowej, w tym sprzętu RTV i artykułów gospodarstwa domowego, przekroczyła w ubiegłym roku 1 bln euro. Po raz pierwszy w historii.

Publikacja: 18.02.2019 18:06

Kupujemy coraz więcej elektroniki premium. Kluczem online i łatwość obsługi

Foto: Bloomberg

Rekord padł w wyniku 4-proc. wzrostu globalnej sprzedaży produktów tych kategorii. Jak wynika z danych GfK, motorem napędowym wzrostów okazały się urządzenia z segmentu telekomunikacyjnego i małego AGD (w ciągu roku popyt na nie skoczył po 7 proc.), a także elektroniki użytkowej i fotografii (6 proc.) oraz IT, w tym elektronicznego sprzętu biurowego (1 proc.). Trendu nie zdołało zahamować spowolnienie w segmencie dużego AGD. W 2018 r. kupiono bowiem o 1 proc. mniej urządzeń w tej kategorii.

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Gadżety
Które gadżety podbiją świat w 2025 roku? Już nie smartwatche. Okulary i pierścienie
Gadżety
Drugie życie starych telefonów. Jak na nich zarobić albo kreatywnie wykorzystać
Gadżety
Takiego Kindle'a jeszcze nie było. Kolorowy ekran i sztuczna inteligencja
Gadżety
W tych miejscach używa się pagerów. Które jeszcze stare gadżety wracają do łask?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Gadżety
Japończycy znów atakują z Tamagotchi. Kultowy gadżet podbija Europę