Andrzej Sowiński: Komputery stacjonarne też mają przyszłość

Są miejsca, gdzie taki komputer spisuje się lepiej niż przenośny – mówił Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska, gość RZECZoBIZNESIE, w programie Pawła Rożyńskiego.

Publikacja: 06.12.2018 18:41

Andrzej Sowiński: Komputery stacjonarne też mają przyszłość

Foto: cyfrowa.rp.pl

Dokąd zmierza rynek komputerów osobistych?

Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska: W kierunku dostarczania urządzeń coraz bardziej inteligentnych, innowacyjnych i mobilnych. Wszystkie wprowadzane urządzenia do oferty są coraz lżejsze, mają lepsze ekrany, pracują dłużej na bateriach.

Możemy mówić o zmierzchu komputerów stacjonarnych?

Nie. Są miejsca, gdzie taki komputer spisuje się lepiej niż przenośny. Rośnie segment urządzeń typu all-in-one, gdzie komputer jest w zwartej obudowie z ekranem. Rośnie też sprzedaż komputerów z ekranem dotykowym. Te urządzenia nie wymarły. W branży biznesowej jest to stabilny fragment rynku, sprzedaż utrzymuje się na stałym poziomie. W urządzeniach konsumenckich jest to nisza. Sprzedają się komputery dla graczy i entuzjastów.

To wymagająca branża?

Bardzo. Żeby dobrze funkcjonować trzeba spełnić dużo wymagań, a marże w tej branży są raczej jednocyfrowe.

Bardziej liczy się dobry produkt czy szybkość wprowadzania nowinek?

Trzy sfery są bardzo istotne. Potrzebny jest dobry produkt dostosowany do danego rynku, odpowiedni poziom opieki już nad potencjalnym klientem oraz promocja.

Jaki jest udział Lenovo w światowym rynku?

Ponad 23 proc., co daje nam pozycję numer 1. Potrafimy jednocześnie realizować strategię globalną i dostosowywać ją na rynkach lokalnych.

Z kim walczycie o utrzymanie pierwszego miejsca?

Obok Lenovo na rynku światowym mamy firmy jak Dell, Hewlett-Packard czy Asus.

Jest szansa, że pojawi się ktoś nowy?

Bariera wejścia jest zbyt duża. Każda z wielkich korporacji przeznacza grube miliony dolarów, żeby testować nowe technologie.

Lenovo pracuje nad hitem rynkowym na miarę ThinkPada czy Yogi?

Trudno powiedzieć, czym Lenovo zaskoczy w najbliższej przyszłości, bo są to informacje objęte tajemnicą. Spodziewam się elastycznych ekranów i nowinek związanych z inteligentnymi urządzeniami.

Na czym będzie polegała inteligentna transformacja?

Wszystkie nowe urządzenia Lenovo będą myślały za nas i dostosowywały sposób funkcjonowania.

Jakim rynkiem dla producentów komputerów jest Polska?

W skali europejskiej jest to duży i bardzo wymagający rynek. Bierze się to z wysokiego poziomu świadomości polskiego użytkownika sprzętu IT. On doskonale wie, czego potrzebuje i potrafi przeanalizować dane techniczne konkretnego urządzenia.

Rozmawiał Paweł Rożyński

Notował Grzegorz Balawender

Dokąd zmierza rynek komputerów osobistych?

Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska: W kierunku dostarczania urządzeń coraz bardziej inteligentnych, innowacyjnych i mobilnych. Wszystkie wprowadzane urządzenia do oferty są coraz lżejsze, mają lepsze ekrany, pracują dłużej na bateriach.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Gadżety
Premiera AI Pin. Rewolucyjny smartfon bez ekranu może uderzyć w gigantów
Gadżety
Chcesz mieć dzieci, odłóż telefon komórkowy. Niepokojące wyniki badań Szwajcarów
Gadżety
Ekran jak bransoletka. Nowe urządzenie zagrożeniem dla smartfonów i smartwatchy
Gadżety
Nie tylko obraz na dłoni. Ujawniono funkcje „zabójcy smartfonów”
Gadżety
Wielki mural dla małej drukarki
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?