Rynek tabletów kurczy się kolejny rok

Sprzedaż tabletów w tym roku spadła na świecie o ponad 4 proc. I wiele wskazuje na to, że trend ten się utrzyma.

Publikacja: 06.12.2018 14:30

Rynek tabletów kurczy się kolejny rok

Foto: cyfrowa.rp.pl

2018 r. to już kolejny kiepski rok dla producentów elektronicznych tabliczek. Boom na te urządzenia już dawno minął. Wygląda na to, że tablety przegrały rywalizację z notebookami a przede wszystkim tzw. phabletami, czyli smartfonami z wielocalowymi wyświetlaczami, na które panuje od kilku lat moda. W br. kupimy w sumie 145,5 mln tabletów (o 4,3 proc. mniej niż w 2017 r.), w przyszłym roku – jak prognozują analitycy TrendForce – już tylko 139,6 mln (kolejne tąpnięcie o 4 proc.).

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Gadżety
Takiego Kindle'a jeszcze nie było. Kolorowy ekran i sztuczna inteligencja
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Gadżety
W tych miejscach używa się pagerów. Które jeszcze stare gadżety wracają do łask?
Gadżety
Japończycy znów atakują z Tamagotchi. Kultowy gadżet podbija Europę
Gadżety
Czym jest pager? To urządzenie posłużyło do ataku na członków Hezbollahu
Gadżety
Nowe iPhone’y w Polsce mocno potaniały. Jest ważny powód