Aktualizacja: 24.11.2024 20:17 Publikacja: 27.06.2022 15:02
AdobeStock
Foto: AdobeStock
Wśród Polaków jazda na rowerze jest jedną z najbardziej popularnych aktywności – jeszcze w 2019 r. na dwa kółka wsiadało 70 proc. z nas. Pandemia i związane z nią obostrzenia w transporcie pogłębiły zainteresowanie jednośladami, a obecnie trend – w dobie szalejących cen paliw – jeszcze przybiera na sile. Dodatkowo nad Wisłę dotarł boom na rowery ze wspomaganiem elektrycznym (wedle najnowszego sondażu Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego czterech na dziesięciu ankietowanych rozważa zakup e-roweru w niedalekiej przyszłości). Pojazdy, które mogą m.in. wspomóc rowerzystę w podjeździe pod górę, czy zniwelują wysiłek w letni dzień, gdy zmierzamy do pracy, to już dziś prawdziwy hit, choć nie wszystkich stać na tzw. e-bike’a. Zakup takiego roweru to z reguły wydatek ok. 5 tys. zł, choć wiele modeli kosztuje nawet ponad 10 tys. zł. A to niejedyny problem – wyzwaniem jest również dostępność takich jednośladów (w niektórych przypadkach oczekiwanie na dostawę może trwać nawet kilka miesięcy).
Popyt na tzw. technologię ubieralną w przyszłym roku skoczy o 20 proc. – wieszczą eksperci. Napędem mają być już nie tylko smartwatche, ale też inteligentne okulary i pierścienie.
Nieużywane telefony komórkowe, zamiast leżeć zakurzone na półce lub w piwnicy, mogą stać się urządzeniami pełniącymi różne użyteczne funkcje. Niektóre modele można też sprzedać za duże kwoty.
Amazon mocno zaskoczył fanów czytników e-booków. I to nie tylko dlatego, że przypadkowo pokazał właśnie całą rodzinę nowych urządzeń Kindle, które wkrótce mają mieć swoją premierę. Jest kilka technologicznych perełek.
Eksplodujące pagery, które zabiły lub raniły tysiące bojowników libańskiego Hezbollahu, zwróciły ponownie uwagę na te zapomniane już urządzenia. A co dzieje się z innymi gadżetami, które biły rekordy popularności dekady temu?
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Tamagotchi znów przeżywa swoje wielkie chwile i notuje rosnącą sprzedaż. Japońska zabawka w kształcie jajka, w której mieszka wirtualne zwierzątko, była jednym z największych hitów lat 90.
Od 2 stycznia 2024 roku mieszkańcy Krakowa mogą przesyłać wnioski w sprawie długoterminowego wynajmu rowerów elektrycznych. Do tej pory można było wypożyczać w ten sposób tylko rowery tradycyjne.
Rower ze wspomaganiem elektrycznym nie jest objęty obowiązkiem ubezpieczenia pojazdów mechanicznych, ponieważ nie jest napędzany wyłącznie siłą mechaniczną - stwierdził w wyroku Trybunał Sprawiedliwości UE.
Polskie Stowarzyszenie Rowerowe chce wpisania e-roweru do ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Kraków doczekał się powrotu rowerów Park-e-Bike. Od 25 maja chętni mogą je znowu wypożyczać, jednak w systemie korzystania z jednośladów sporo się zmieniło.
Aż siedmiu na dziesięciu Polaków skusiłoby się na zakup roweru elektrycznego, gdyby były do nich dopłaty – wynika z badań Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, które rozpoczyna batalię o zmianę przepisów w tym zakresie.
Rynek rowerów elektrycznych w Polsce w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Mimo to nasycenie rynku to 2,5-3 proc. Daje to ogromną przestrzeń do zagospodarowania, a impulsem do rozwoju branży byłyby dopłaty do e-bików.
Rowery cargo budzą w Polsce ogromne zainteresowanie, ale ich popularność nie rośnie lawinowo. Barierą jest cena.
W Krakowie można w kwietniu za darmo sprawdzić stan swojego roweru. Za usługę płaci miasto.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas