„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 04.10.2023 10:01 Publikacja: 03.10.2023 07:06
Recommerce w IT ma duży potencjał – popyt na „używane” rośnie
Foto: shutterstock
Recommerce – określenie to ostatnio odmieniane jest przez wszystkie przypadki i coraz odważniej gości w kolejnej kategorii zakupowej, elektronice. Obrót używanymi smartfonami czy laptopami staje się coraz popularniejszy i spodziewać się można, że liczba osób chętnych do tego typu zakupów będzie rosła. Podobnie jak dostępność produktów, co potwierdzają zresztą dane OLX. Ze statystyk tych wynika, iż każdego miesiąca publikowanych jest przeszło 110 tys. ogłoszeń dotyczących samych tylko telefonów. Eksperci twierdzą, że to konsekwencja dynamicznie rozwijającego się trendu. Doskonale ilustrują to wyniki badania, które pokazuje, że aż 61 proc. Polaków jest gotowych kupować rzeczy z drugiej ręki. – Wzrost liczby ogłoszeń z ofertą używanego sprzętu elektronicznego, któremu towarzyszy rosnąca liczba osób poszukujących tego typu ofert, to jednoznaczny sygnał, że recommerce na dobre rozgościło się w tej kategorii. Spodziewamy się też, że zainteresowanie sprzętem elektronicznym z drugiej ręki będzie stale rosło, bo na rynek pracy wkracza młode pokolenie, dla którego ponowny obrót towarami jest standardem – mówi Paweł Starościak, menedżer w OLX.
Oura to dziś świetnie znana marka w branży nowych technologii – zagospodarowała niszę na rynku urządzeń mobilnych, tworząc nowatorski produkt, który kopiować chcą najwięksi gracze. Firma zdobyła właśnie potężny zastrzyk pieniędzy.
Zaledwie 24 godziny – tyle wystarczyło, by wyprzedały się high-techowe pieluchy, które pozwalają uniknąć gigantycznych kolejek podczas koncertów i przerwania zabawy. Pieluchy są drogie, ale niezwykle innowacyjne.
Polacy coraz częściej i chętniej niż Francuzi, Brytyjczycy czy Włosi kupują urządzenia o przekątnej 75 cali i większe. Ale prawdziwy boom jest w USA.
Po Black Friday nadszedł czas na Cyber Monday, czyli festiwal ofert dla klientów sklepów internetowych. Co można kupić taniej?
Festiwal promocji Black Friday przyciąga zdecydowaną większość Polaków. Mogą liczyć na obniżki cen niemal wszędzie - od elektroniki przez odzież po wycieczki zagraniczne. Ale „nie wszystko złoto, co się świeci".
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
W portfolio Trei Real Estate Poland jest już 41 parków handlowych. Nowy obiekt został otwarty u zbiegu ul. Prostej i Sportowej w Kostrzynie.
Od 1 października 2023 r. rozporządzeniem 2023/956 wprowadzono unijny mechanizm dostosowywania cen na granicach (CBAM). Obejmie on towary importowane do Unii Europejskiej, które powstają w wyniku podobnych procesów poza jej granicami.
Specjalny sklep został uruchomiony w Warszawie, niedaleko Teatru Wielkiego. Firma realizuje plan ponad 1 tys. otwarć rocznie.
Browary z krajów Unii nie mają zahamowań, by zarabiać na eksporcie piwa do kraju-agresora. Hegemonem są tu Niemcy, ale gonią je inni. W połowie jesieni czeskie browary i hurtownie sprzedały do Rosji najwięcej od pandemii. Jednak najbardziej zwiększył się import piwa z Polski - aż 5,7-krotnie, licząc rok do roku.
Ryszard Petru, poseł Polski 2050, zapowiedział, że „na 99 proc.” spędzi Wigilię w nietypowy sposób – planuje pracować w jednym z warszawskich supermarketów.
Nasz rynek jest zalewany przez cement z Ukrainy. Branża twierdzi, że zagraża to funkcjonowaniu krajowych cementowni, a mechanizmy rozwiązania problemu mogą być nieskuteczne.
W tym roku cięcie wydatków świątecznych ma w planach co drugi konsument, choć przed rokiem było to aż trzech na czterech. Dla handlu trudno o lepsze informacje.
Międzynarodowy handel żywnością mierzy się z wieloma wyzwaniami, od problemów związanych z chorobami zwierząt, poprzez logistykę, po politykę handlową poszczególnych państw, która wpływa na relacje między kupującymi a sprzedającymi.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas