Aktualizacja: 19.11.2024 08:20 Publikacja: 02.01.2024 07:57
Inteligentne okulary Meta Ray-Ban mogą w 2024 r. mocno rozkręcić nową kategorię produktów. Na podobne urządzenia ubieralne stawia coraz więcej firm. Czy te gadżety zastąpią smartfony?
Foto: Meta Ray-Ban
Jak prognozują eksperci, „wearables”, jak określa się urządzenia do noszenia na sobie, stanie się jednym z najpopularniejszych haseł branży technologicznej w nowym roku. Ta kategoria produktów nie jest niczym nowym, bo od lat korzystamy z inteligentnych zegarków czy „smart” opasek – teraz jednak pojawią się zupełnie innowacyjne rodzaje sprzętów. Choć nadal będą śledzić nasze kroki, badać tętno i określać lokalizację, sposób ich noszenia ulegnie zmianie. Urządzenia będą instalowane bowiem na twarzy, jako para inteligentnych okularów, na palcach bądź ekran będzie wyświetlany wprost na dłoni. Większość tych gadżetów, na fali boomu na generatywną sztuczną inteligencję, zostanie wyposażona w sterowanego głosem asystenta AI. W takie nowatorskie urządzenia inwestują już Meta, Google czy Amazon. Do gry włączy się również OpenAI.
Popyt na tzw. technologię ubieralną w przyszłym roku skoczy o 20 proc. – wieszczą eksperci. Napędem mają być już nie tylko smartwatche, ale też inteligentne okulary i pierścienie.
Nieużywane telefony komórkowe, zamiast leżeć zakurzone na półce lub w piwnicy, mogą stać się urządzeniami pełniącymi różne użyteczne funkcje. Niektóre modele można też sprzedać za duże kwoty.
Amazon mocno zaskoczył fanów czytników e-booków. I to nie tylko dlatego, że przypadkowo pokazał właśnie całą rodzinę nowych urządzeń Kindle, które wkrótce mają mieć swoją premierę. Jest kilka technologicznych perełek.
Eksplodujące pagery, które zabiły lub raniły tysiące bojowników libańskiego Hezbollahu, zwróciły ponownie uwagę na te zapomniane już urządzenia. A co dzieje się z innymi gadżetami, które biły rekordy popularności dekady temu?
Mieszkańcy Europy z jednej strony nadal wierzą, że transformacja energetyczna zabezpieczy dobrobyt następnych pokoleń. Z drugiej jednak strony obawiają się, że koszty ochrony klimatu dotkną ich finansowo. Z badania klimatycznego zleconego przez Fundację E.ON wynika, że Europejczycy popierają transformację, ale oczekują od rządów swoich państw konkretnego planu i większego zdecydowania w działaniu.
Tamagotchi znów przeżywa swoje wielkie chwile i notuje rosnącą sprzedaż. Japońska zabawka w kształcie jajka, w której mieszka wirtualne zwierzątko, była jednym z największych hitów lat 90.
Sprzedający w internecie dostają wezwania do podania swoich danych. I boją się, że będą musieli zapłacić podatek. Eksperci uspokajają: od listu z portalu do kontroli z urzędu droga daleka. A wezwania to tylko wypełnienie obowiązków z Dyrektywy DAC7.
Wzrost liczby cyberataków pokazuje, że firmy powinny jak najszybciej wdrożyć nowe technologie pozwalające chronić wykorzystywane przez nie dane.
Popyt na tzw. technologię ubieralną w przyszłym roku skoczy o 20 proc. – wieszczą eksperci. Napędem mają być już nie tylko smartwatche, ale też inteligentne okulary i pierścienie.
Nieużywane telefony komórkowe, zamiast leżeć zakurzone na półce lub w piwnicy, mogą stać się urządzeniami pełniącymi różne użyteczne funkcje. Niektóre modele można też sprzedać za duże kwoty.
Dostęp do nowych technologii sprawił, że skarbówce znacznie łatwiej kontrolować podatników w sieci, zarówno dużych przedsiębiorców, jak i zwykłych Kowalskich handlujących na platformach sprzedażowych.
Czy roboty będą zabijać ludzi? Pytanie staje się zasadne jak nigdy dotąd – autonomiczna broń wychodzi bowiem z cienia i już widać pierwsze oznaki nowego wyścigu zbrojeń.
„Nie jesteś ważny, nie jesteś potrzebny. Jesteś stratą zasobów, obciążeniem dla Ziemi, plagą dla krajobrazu” – tak niespodziewanie Gemini, popularny chatbot firmy Google, mówił do internauty. I prosił, by umarł. To nie pierwsza taka sytuacja z AI.
Rodzime przedsiębiorstwa produkcyjne szybko się cyfryzują, ale technologia sztucznej inteligencji w nich ledwie raczkuje. Tylko 14 proc. firm z tej gałęzi gospodarki używa narzędzi AI – wskazują najnowsze badania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas