Rok zabójców smartfonów. Połączą, zrobią zdjęcie, przetłumaczą czy pokierują

W 2024 r. czeka nas upowszechnienie tzw. technologii ubieralnych. Na inteligentne elementy odzieży i biżuterii postawili giganci, jak Meta, Google, Snapchat i OpenAI.

Publikacja: 02.01.2024 07:57

Inteligentne okulary Meta Ray-Ban mogą w 2024 r. mocno rozkręcić nową kategorię produktów. Na podobn

Inteligentne okulary Meta Ray-Ban mogą w 2024 r. mocno rozkręcić nową kategorię produktów. Na podobne urządzenia ubieralne stawia coraz więcej firm. Czy te gadżety zastąpią smartfony?

Foto: Meta Ray-Ban

Jak prognozują eksperci, „wearables”, jak określa się urządzenia do noszenia na sobie, stanie się jednym z najpopularniejszych haseł branży technologicznej w nowym roku. Ta kategoria produktów nie jest niczym nowym, bo od lat korzystamy z inteligentnych zegarków czy „smart” opasek – teraz jednak pojawią się zupełnie innowacyjne rodzaje sprzętów. Choć nadal będą śledzić nasze kroki, badać tętno i określać lokalizację, sposób ich noszenia ulegnie zmianie. Urządzenia będą instalowane bowiem na twarzy, jako para inteligentnych okularów, na palcach bądź ekran będzie wyświetlany wprost na dłoni. Większość tych gadżetów, na fali boomu na generatywną sztuczną inteligencję, zostanie wyposażona w sterowanego głosem asystenta AI. W takie nowatorskie urządzenia inwestują już Meta, Google czy Amazon. Do gry włączy się również OpenAI.

Pozostało 85% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Gadżety
Chatbot na nosie, inteligentne okulary i pierścienie. Te gadżety mają podbić świat
Gadżety
Drugie życie starych telefonów. Jak na nich zarobić albo kreatywnie wykorzystać
Gadżety
Takiego Kindle'a jeszcze nie było. Kolorowy ekran i sztuczna inteligencja
Gadżety
W tych miejscach używa się pagerów. Które jeszcze stare gadżety wracają do łask?
Materiał Promocyjny
Europejczycy chcą ochrony klimatu, ale mają obawy o koszty
Gadżety
Japończycy znów atakują z Tamagotchi. Kultowy gadżet podbija Europę