Wojna o noclegi: Fairbnb nową konkurencją dla Airbnb

Materiały prasowe

Portale, które oferują wynajem krótkoterminowy, pozwalają na obniżenie kosztów podróży i doświadczenie lokalnego stylu życia. Niektóre zamieniły jednak ideę współdzielenia w czysty biznes. Fairbnb chce wrócić do korzeni i promować odróżowanie z dala od utartych szlaków.

Fairbnb ci, tworzą aktywiści, analitycy, projektanci i programiści, którzy do ekonomii współdzielenia chcą ponownie włączyć element „dzielenia się”. Celem, jaki sobie stawiają, jest prowadzenie działalności, która nad zysk przedkłada człowieka i jego potrzeby. Właścicielami serwisu mają być ci, którzy z niego korzystają, czyli wynajmujący, turyści, lokalni przedsiębiorcy i mieszkańcy. Zyski będą przeznaczane na działania przynoszące korzyści lokalnym społecznościom. O ich wyborze zadecydują sami mieszkańcy drogą głosowania. Mowa o budowie piaskownic, kafejek, czy tworzeniu terenów zielonych.

Nowy portal zapowiada współpracę z lokalnymi władzami i promocję zasad, które przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju turystyki. Także władze poszczególnych krajów będą miały dostęp do danych związanych z działalnością Fairbnb.

Serwis zakłada, że do stycznia 2019 roku zakończy pierwszą fazę przygotowań – chodzi o formalne powołanie organizacji i znalezienie pracowników. W styczniu pojawią się oferty wynajęcia mieszkań w pięciu miastach: w Amsterdamie, Barcelonie, Bolonii, Walencji i Wenecji. W tym samym czasie będą tam wprowadzane pierwsze projekty społeczne.

Od stycznia do marca będzie trwało testowanie nowego pomysłu i dopasowywanie się do lokalnych przepisów. Twórcy społeczności przeprowadzą też kampanię crowdfundingową. Strona ma wystartować w kwietniu, a do września powstanie aplikacja mobilna. W tym czasie pomysłodawcy chcą też poszerzyć skalę działalności poza kraje Unii Europejskiej.

Swoje podejście do biznesu na bardziej „prospołeczne” powoli zmienia też Airbnb. Firma zwróciła się niedawno do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd z prośbą o wyrażenie zgody na dawanie udziałów w spółce właścicielom lokali wynajmowanych za jej pośrednictwem. Airbnb, jak sam przyznaje, nie istniałby bez wynajmujących, dlatego chciałoby nagrodzić tych najbardziej lojalnych swoimi akcjami. Firma – po naciskiem Unii Europejskiej – wprowadza też zaostrzone rygory ochrony praw konsumentów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Dane pół miliarda gości Marriotta w rękach hakerów

Cyberprzestępcy włamali się do bazy danych gości sieci Starwood Hotel, należącej do Marriott International. ...

Bezpieczeństwo w sieci zyskuje na znaczeniu

Coraz więcej nazw w domenach zabezpieczanych jest specjalistycznym protokołem. Za pośrednictwem globalnej sieci realizujemy ...

Technologiczni giganci idą ławą na giełdę

W przyszłym roku możemy spodziewać się interesujących ofert spółek ze Stanów Zjednoczonych. Inwestorzy czekają ...

Dzień bezpiecznego internetu. Rozmowa z Michałem Wroczyńskim z Samurai Labs

Czas, aby technologie, które stworzyły problem przemocy online, odegrały kluczową rolę w powstrzymaniu tej ...

Cyberbezpieczeństwo zyskuje na znaczeniu

Za niespełna trzy tygodnie startuje forum, na którym spotkają się przedstawiciele rządu, organizacji oraz ...

Sztuczna inteligencja zmieni sposób, w jaki robimy zakupy

Inteligentne algorytmy stosowane przez takich gigantów, jak Google czy Facebook, niemal nieustannie analizują naszą ...