Firmy technologiczne i operatorzy łączności bezprzewodowej odgrywają coraz większą rolę w sektorze motoryzacji, ich technologie są wykorzystywane w systemach nawigacji, porozumiewania się pojazdów i w autach autonomicznych.

„Chcemy wyjaśnienia, jak należy zastrzegać w przemyśle samochodowym rozwiązania patentowe o zasadniczym znaczeniu dla norm telekomunikacji. Uczciwy dostęp bez dyskryminowania kogokolwiek do tych norm przez wszystkich użytkowników głównych patentów norm łączności jest kluczowym warunkiem wstępnym rozwoju nowych produktów i usług w zakresie jazdy z podłączeniem do sieci” — stwierdzili Niemcy w komunikacie.

CZYTAJ TAKŻE: Bitwa na patenty – Koreańczycy na czele

Nokia uznała, że Daimler stara się ominąć procedurę ubiegania się o zezwolenie na korzystanie z jej patentów. — Oferujemy producentom samochodów szeroki zakres opcji, również poprzez ich bezpośrednich dostawców, jednak Daimler nie chciał pozyskać licencji na wynalazki Nokii, których już używa — powiedział rzecznik fińskiej firmy, Mark Durrant. — Twierdzenia Daimlera w skardze do Unii są po prostu najnowszym z długiej serii działań, aby uniknąć opłaty za licencję — dodał.