Facebook News będzie wykorzystywać zarówno zatrudnionych dziennikarzy, jak i algorytmy sztucznej inteligencji, które pomogą wybrać wyświetlane użytkownikom wiadomości. Funkcja znajdować się będzie na głównej stronie serwisu, a także w zakładkach w aplikacji mobilnej. Powstanie sekcja zatytułowana „Today’s Stories” (z ang. dzisiejsze historie), a jej obsługą zajmie się zespół dziennikarzy, który wskaże najważniejsze wiadomości z danego dnia. Obecnie w sekcji News znajduje się niemal 200 wydawców m.in. ”Washington Post” oraz „Wall Street Journal”.
CZYTAJ TAKŻE: 5 mld dol. kary dla Facebooka
Facebook będzie wyświetlał historie wybrane na podstawie zainteresowań i aktywności, dzięki czemu będzie możliwe lepsze ich sprofilowanie pod użytkownika. Będzie również możliwość ukrycia nieodpowiednich artykułów, tematów lub wydawców. W zakładce wyświetlać się będą wiadomości ogólne oraz te dedykowane nie tylko biznesowi, rozrywce, nauce, czy technologii, ale także zdrowiu.
W swoim poście na blogu Campbell Brown i Mona Sarantakos napisali, że utworzenie specjalnej zakładki poświęconej wiadomościom daje ludziom większą kontrolę nad tym, co oglądają. Deklarują, że karta News została opracowana w porozumieniu z wydawcami, a także na podstawie opinii użytkowników Facebooka w Stanach Zjednoczonych.