Wtorkowy debiut jest największym na tej giełdzie od dziewięciu lat i jednym z największych na świecie. Chiński gigant e-handlu ustalił cenę emisyjną akcji na 176 hongkońskich dolarów (22,49 dol.), co oznacza, że wartość oferty sięgnęła 12,9 mld dol.
Popyt na akcje był ogromny. Alibaba wybrała symbol giełdowy 9988, bo dla Chińczyków są to najszczęśliwsze liczby, symbolizujące razem długotrwałą pomyślność.
CZYTAJ TAKŻE: Największy debiut giełdowy opóźniony przez protesty w Hongkongu
Alibaba przeprowadziła już IPO w Nowym Jorku w 2013 r. Zebrała wówczas z rynku 25 mld dol. i była to największa oferta publiczna w historii. Pojawienie się Alibaby na parkiecie w Hongkongu ma służyć dywersyfikacji kanałów finansowania i polepszeniu płynności koncernu. Ma też związek z wojną handlową Chin ze Stanami Zjednoczonymi. Firma zdecydowała się na ten krok mimo wstrząsających Hongkongiem protestów i starć z policją.
Alibaba to jeden z globalnych gigantów sprzedaży detalicznej. Często firmę nazywa się „chińskim Amazonem”. Jej kapitalizacja przekracza 400 mld dol.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.