Popyt na akcje był ogromny. Alibaba wybrała symbol giełdowy 9988, bo dla Chińczyków są to najszczęśliwsze liczby, symbolizujące razem długotrwałą pomyślność.

CZYTAJ TAKŻE: Największy debiut giełdowy opóźniony przez protesty w Hongkongu

Alibaba przeprowadziła już IPO w Nowym Jorku w 2013 r. Zebrała wówczas z rynku 25 mld dol. i była to największa oferta publiczna w historii. Pojawienie się Alibaby na parkiecie w Hongkongu ma służyć dywersyfikacji kanałów finansowania i polepszeniu płynności koncernu. Ma też związek z wojną handlową Chin ze Stanami Zjednoczonymi. Firma zdecydowała się na ten krok mimo wstrząsających Hongkongiem protestów i starć z policją.

Alibaba to jeden z globalnych gigantów sprzedaży detalicznej. Często firmę nazywa się „chińskim Amazonem”. Jej kapitalizacja przekracza 400 mld dol.