Uber zniechęca do własnych usług. Kierowcy są wściekli

Bloomberg

Coraz więcej firm silnie angażuje się w zwalczanie epidemii koronawirusa. Do tego stopnia, że odradzają klientom kupowania ich własnych produktów czy korzystania z usług.

Społeczna odpowiedzialność biznesu nie kończy się tylko na zamykaniu sklepów stacjonarnych i wstrzymywaniu części działalności w czasie globalnej pandemii. Niektóre firmy rozpoczęły kampanie reklamowe, w których informują klientów o tym, jak powinni dbać o swoje zdrowie w stanie zagrożenia epidemiologicznego – a nawet zniechęcają do korzystania z ich usług.

Jedną z nich jest Uber, który wypuścił ostatnio zaskakujący spot w telewizji, w którym odradza klientom używania swojej aplikacji w trakcie pandemii. Filmik przedstawia różne sceny ludzi przebywających w domach na kwarantannie i opatrzono go hasłem: „Stay home for everyone who can’t. Thank you for not riding with Uber” („Zostań w domu dla wszystkich, którzy nie mogą. Dziękujemy, że nie jeździsz Uberem”).

CZYTAJ TAKŻE: Giganci internetu pomogliby bardziej, gdyby… płacili podatki

Spot wywołał duże emocje w internecie. Z jednej strony jedni chwalą odpowiedzialną postawę firmy, więc ta swoista „reklama” może przynieść jej w przyszłości korzyści wizerunkowe. Z drugiej strony jednak pojawiły się liczne głosy krytyki, szczególnie ze strony kierowców, którzy zarzucili Uberowi, że nie wspiera swoich pracowników w tych trudnych czasach i chce jeszcze bardziej uderzyć ich po portfelach. Przychody kierowców już i tak mocno skurczyły się w wyniku koronawirusa i wielu z nich znajduje się teraz na skraju bankructwa i nie ma czym wyżywić rodziny. Szczególnie silny protest podniósł się w Stanach Zjednoczonych, w których bezrobocie drastycznie wzrosło w marcu, co – jak wróżą ekonomiści – może być początkiem długotrwałej katastrofy na amerykańskim rynku pracy.

CZYTAJ TAKŻE: Polski rząd rzucił koło ratunkowe Uberowi

Podobną kampanię reklamową uruchomił niedawno na mediach społecznościowych Fiat Chrysler. Koncern motoryzacyjny nie zniechęca jednak do kupowania nowych samochodów, tylko prosi klientów, by zostawili swoje samochody na parkingach i nie jeździli nimi w czasie pandemii.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polski Uber w San Francisco

RydeOn, platforma łączącą hotele i firmy specjalizujące się w przewozie limuzynami, podbija Dolinę Krzemową. ...

Smartwatch na prezent – na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Korzystanie ze smartwatcha jest coraz popularniejsze. Zegarek tego typu po połączeniu ze smartfonem za ...

Wyzwanie rzucone bakteriom

Otwiera się nowa droga w diagnostyce mikrobiologicznej. Naukowcy z Instytutu Chemii Fizycznej PAN opracowują ...

Porównywarki skarżą się w Brukseli na Google’a

41 europejskich porównywarek cen z 21 państw, w tym kilka polskich jak Ceneo czy ...

Koncerty gwiazd wchodzą do wirtualnego świata

Pandemia i „Fortnite” rewolucjonizują masowe wydarzenia kulturalne. Występy gwiazd, jakie znaliśmy do tej pory, ...

Lotniczy koncern łowi w Polsce inżynierów

Airbus Helicopters, producent caracali odprawiony z kwitkiem przez ministra Macierewicza, nie wycofał się z ...