Huawei bez Honoru? Skutki wojny handlowej Ameryki z Chinami

Honor View 20
Bloomberg

Koncern, który przebojem się wdarł na międzynarodowy rynek smartfonów, zdobywając w wielu krajach pozycję lidera, teraz szykuje się do wyprzedaży części swojej działalności.

Jak donosi Reuters, powołując się na nieoficjalne źródła, Huawei prowadzi rozmowy z Digital China Group, TCL i Xiaomi. Chodzi o sprzedaż przynajmniej części swojej marki zależnej – Honor. Według spekulacji Huawei mógłby w ramach umowy dostać 3,7 mld dol.

Dlaczego miałby pozbywać się dobrze prosperującego biznesu? Honor to producent smartfonów z niższej półki, które na wielu rynkach, zwłaszcza wśród młodych ludzi, cieszyły się popularnością. Według agencji Reuters chińska firma musi jednak – ze względu na sankcje USA – zmienić swoje priorytety, dlatego skupi się na marce głównej, Huawei.

CZYTAJ TAKŻE: Huawei zaskoczył. Zaatakuje nowy rynek

Transakcje nie została jeszcze sfinalizowana, nie wiadomo też jakie aktywa ma obejmować. Może chodzić o markę Honor, jej zasoby badawczo-rozwojowe, czy działalność w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw.

Wskazywany na faworyta w kontekście tej akwizycji Digital China Group to dystrybutor telefonów Honor. Ale w grze jest też znany chiński producent elektroniki, głównie telewizorów, czyli TCL oraz popularna w Polsce firma Xiaomi. Żadne z przedsiębiorstw nie komentuje doniesień.

CZYTAJ TAKŻE: Trump: Usunięcie Huawei z brytyjskiej sieci 5G to moje dzieło

Marka Honor została założona przez Huawei w 2013 r. Koncentruje się na sprzedaży online. W sieci konkuruje więc z takimi chińskimi potentatami jak Vivo, Oppo, czy Xiaomi. W II kwartale br. sprzedaż smartfonów firmy-córki Huawei sięgnęła 14,6 mln sztuk – podaje Canalys. To oznacza, że co czwarty telefon wypuszczony na rynek przez Huawei miał logo Honor.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekordowa sprzedaż akcji Amazona. Jeff Bezos potrzebuje na rozwód

Koniec z powściągliwością. W ciągu minionych dziesięciu lat pakiet akcji Amazona będący w posiadaniu ...

Snapchat notuje rekordowe wyniki. Skąd taki renesans aplikacji?

W minionym kwartale z platformy korzystało 13 milionów użytkowników dziennie więcej niż przed rokiem. ...

Chiński Alibaba idzie po 20 mld dol. W obawie przed Trumpem

Największa chińska platforma sprzedaży detalicznej, Alibaba Group Holdings, planuje przeprowadzić w drugiej połowie roku ...

Google rozpoczyna bitwę o rynek gier. Atak z chmury

Na rynek wchodzi Stadia Google`a, zaś w 2020 roku odpowiedzieć ma Microsoft z xCloud. ...

Dane pół miliarda gości Marriotta w rękach hakerów

Cyberprzestępcy włamali się do bazy danych gości sieci Starwood Hotel, należącej do Marriott International. ...

Rozwój sztucznej inteligencji może zaszkodzić kobietom

Wzrost liczby miejsc pracy w sektorze IT i z nim powiązanych nieproporcjonalnie uderza w ...